שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן מהבטן מסתמן כאחד מהניתוחים הפופולאריים ביותר בכירורגיה הפלסטית. למרות שהאידיאל הוא לדבוק באורח חיים בריא המבוסס על תזונה נכונה ופעילות גופנית, עדיין ישנו שומן טורדני שגם לאיחור אימוץ אורח החיים המומלץ מסרב לעזוב את גופכם.

על מנת להשיג את התוצאות האסתטיות ביותר חשוב לבחור מנתח פלסטי מקצועי ומנוסה. בעמוד זה ניתן לעיין בתמונות לפני ואחרי של ניתוחים אשר בוצעו ע"י ד"ר שיין.

מהי שאיבת שומן?

שאיבת שומן מעניקה לכם את האפשרות ליהנות מפתרון חד פעמי ומהיר שבאמצעותו ניתן להיפטר מעודפי שומן בגוף שקשה מאוד  לשרוף באמצעות תזונה והקפדה על פעילות גופנית.

כדי להבין את יעילותה של שאיבת השומן, כדאי להכיר את מנגנון פיזור השומן בגוף: התורשה שלנו היא שקובעת את מספר תאי השומן בגוף וגם את מיקומם, ואלה נשארים קבועים בגוף כבר מהלידה. אורח חיינו והתזונה שלנו אחראיים על הפחתה או העלאה בכמויות השומן הנאגרות בכל תא שומן אך הם אינם יכולים לשלוט במספר התאים ועל מיקומם. המשמעות היא שישנם אזורים שיהיו בהם יותר שומן ואחרים עם פחות שומן והכל לפי הגנטיקה שלנו. תפקידה של שאיבת השומן הוא להסיר ולעצב שומן שלא ניתן להסיר בדרך טבעית – דיאטה וספורט, ולעצב את הגוף למראה חטוב ויפה יותר.

מה עושה ניתוח שאיבת שומן? האם זהו למעשה ניתוח להרזיה?

ממש לא. מדובר בטעות רווחת ואף מסוכנת. שאיבת שומן היא ניתוח משנה חיים אשר באמצעותו ניתן לעצב ולחטב אזורים ספציפיים בגוף, אבל הוא אינו מיועד להסרה של עודפי שומן רבים ולצורך ירידה משמעותית  במשקל.

כמה שומן ניתן להסיר בשאיבת שומן?

ע"פ הנחיות משרד הבריאות בישראל ובמדינות המערב, במסגרת שאיבת שומן ניתן לשאוב עד 5 ליטר שומן ולא מעבר לכך. מדובר בכמות משמעותית אשר מספקת תוצאה מרהיבה ויפה ושינוי דרמטי לגוף מעוצב יותר.

משרד הבריאות הישראלי מאשר שאיבה של עד 300 סמ"ק שומן בהרדמה מקומית ומעבר לכך רק בהרדמה כללית.

אבל לשכנה שלי שאבו 15 ליטר שומן בטורקיה…

ישנה סיבה רפואית מוצדקת לכך שנהלי הבריאות במדינות מתוקנות מאפשרים שאיבה של עד 5 ליטר שומן בניתוח. כיום ידוע כי שאיבות שומן בנפחים גבוהים מעלה משמעותית את הסיכון לתמותה בניתוח, עד לכדי סיכון של 30% תמותה בניתוחים שבהם שואבים מעל 10 ליטר שומן. ישנן מדינות בהן מגבלה זו איננה קיימת ואכן שיעור הסיבוכים הנרשמים בניתוחים במדינות אלו גבוה הרבה יותר מאשר במערב, שאיבת יתר של שומן עלולה להוביל לאובדן דם ולעיתים מצריכה מתן מנות דם וכן גורמת להפרעות אלקטרוליטיות מסוכנות (מאזן המלחים) בגוף. בישראל ישנה הקפדה יתרה על ביצוע שאיבת שומן בכמות המותרת והבטוחה (עד 5 ליטר) ועליכם לוודא כי הרופא/ה המנתח/ת מכירים את המגבלה הזו ופועלים על פיה, כאשר כל חריגה צריכה להדליק נורה אדומה…

למי מתאים ניתוח שאיבת שומן?

ד"ר שיין מקפיד על ביצוע שאיבת שומן רק באנשים אשר משקל הגוף שלהם תקין ונמצא בטווח BMI 18-25. BMI הינו מדד מסת הגוף אשר מחושב כאשר מחלקים את המשקל שלנו בקילוגרמים בגובה שלנו בריבוע (במטרים)

קיימים מחשבונים לחישוב ה על מנת להבטיח את איכות התוצאה לאורך זמן, על המועמד/ת לשאיבת שומן להיות במשקל יציב למשך לפחות 3 חודשים לפני הניתוח. לא מומלץ לעבור שאיבת שומן במהלך תהליך הרזיה או אם רק השמנו. את הניתוח נהוג לבצע מגיל 18 ומעלה, לאחר שנסתיימה הגדילה וישנה התייצבות במשקל הסופי של המועמד/ת..

 

מאילו אזורי גוף נהוג לשאוב שומן?

האזורים שמהם שואבים שומן הם לרוב אזורים שבהם ישנו שומן עיקש אשר קשה להיפטר ממנו בדרך אחרת. אזורים אלו הינם קדמת הבטן והבטן התחתונה, אזור הסנטר בעת שישנו “סנטר כפול”, המותניים והירכיים החיצוניות. לא אחת ישנם ניתוחים המתבצעים גם באזורים פחות שכיחים כמו השדיים, הירכיים הפנימיות, הברכיים, הזרועות ולעתים גם בשוקיים.

איך מבצעים שאיבת שומן?

טרם ניתוח שאיבת שומן נפגש ד"ר שיין עם כל מועמד/ת על מנת לבצע בדיקות מקדימות, שיעניקו תמונה בהירה יותר אודות מהלך הניתוח והתוצאות האפשריות. דר' שיין מקפיד על ביצוע שתי פגישות לפני הניתוחים. פגישת יעוץ ופגישת טרום ניתוח, מתוך כוונה לאפשר לכל מועמד/ת לניתוח את הזמן והתנאים המיטביים להבין לקראת מה הוא או היא עומדים ולמה לצפות. לא כולם מתאימים לשאיבת שומן. לעיתים אין מנוס מהסרה גם של עודפי עור. ההליך עצמו מתבצע בחדר ניתוח ולא במרפאה, גם כשמדובר בשאיבת שומן בהרדמה מקומית. לפני השאיבה מבצעים הסננה של האזור המנותח, בתמיסה המכילה לידוקאין לצורך הרדמה מקומית והקלה ממושכת בכאב ואדרנלין שתפקידו לכווץ את כלי הדם ולהפחית דימום.

השאיבה עצמה מבוצעת דרך חורים קטנים מאד, המגיעים לקוטר של עד 5 מ”מ וממוקמים במקומות נסתרים לעין. דרך חורים אלו מוחדרת צינורית עם ואקום ובתנועות כניסה ויציאה מפרקת את השומן המיותר ומאפשרת לו להישאב החוצה מן הגוף. חשוב לציין כי שאיבת שומן מיועד רק לשומן התת עורי, אשר מצוי בין העור לבין השרירים ואינה מיועדת לשומן בשכבות העמוקות (כמו במקרה של השמנה תוך בטנית). שאיבת השומן התת עורי, למשל בבטן,  מאפשרת לחט ולפסל את אזור הטיפול ולקבל תוצאה יפהפייה.

 

האם ישנן טכניקות שונות לשאיבת שומן?

שאיבות שומן מתבצעות בשכיחות גבוהה יחסית החל משנות השמונים של המאה העשרים. הטכניקה המקורית, שעדיין נמצאת בשימוש, הינה שאיבה של שומן עם צינורית ארוכה (נקראית קנולה בשפה המקצועית) המחוברת לואקום. טכניקה חדשנית יותר לביצוע שאיבת שומן מכונה PAL – Power Assisted Liposuction והיא כוללת שאיבת שומן באמצעות קנולות המייצרות רטט פנימי, חשמלי. רטט זה מסייע לפירוק רקמות השומן והפיכתן לנוזל, באופן המאפשר הוצאה קלה יותר של תאי השומן. המכשיר שבאמצעותו מבוצעת PAL נקרא Micro-Air.

שיטות נוספות פותחו על מנת להקל על המנתח לשאוב את השומן וחלק טוענות לקבלת זמן החלמה קצר יותר ולתוצאה אסתטית גבוהה יותר, אך דר' שיין מאמין שאם המנתח הינו אומן בשאיבת שומן, אין צורך בכל התוספות הללו. השיטות המדוברות הינן שאיבת שומן בלייזר, המתבססת על החדרת סיב לייזר באמצעות הצינורית אל העור, כאשר סיב הלייזר גורם לחימום השומן ומאפשר פירוק שלו ויניקה שלו בקלות. ישנה גם שאיבת הנעזרות בטכנולוגיות כגון אולטרסאונד (טכנולוגיה הידועה בשם VASER בעיקר), טכנולוגיה הנעזרת בגלי רדיו (RF) ונקראת בדרך כלל BODY TIGHT RF (גלי רדיו), אך חשוב להבין כי בסופו של דבר התוצאה הסופית ובטיחות הניתוח נקבעים ע"פ המיומנות והמקצועיות של הרופא המנתח.

האם שאיבת שומן מספקת עור מתוח?

מראה העור לאחר שאיבת שומן הוא אחד הפרמטרים החשובים בדרך לתוצאה אסתטית מושלמת. אם לאחר הניתוח יתקבל מראה עור רפוי וגלי, הרי שהתוצאה האסתטית לא תהיה מספקת. חלק מהטכנולוגיות שהוזכרו בפסקה הקודמת מתיימרות להשיג כווץ והידוק של העור לאחר השאיבה, אך לצערנו התוצאות אינן אידיאליות ואף מאכזבות לעיתים קרובות מדי. פתרון נהדר לצורך הידוק העור לאחר שאיבת שומן הינו טכנולוגיה הקרויה   J PLASMA  של חברת Renuvion. זוהי הטכנולוגיה העיקרית היום אשר מאפשרת כיווץ מסויים של העור בצורה בטוחה וצפויה ובמסגרתה גורמים לכוויה תת עורית מבוקרת אשר מכווצת את העור בגישה פנימית ומאפשרת תוצאה הדוקה וחטובה, ללא גלים על פני העור או כיווצי עור שאינם אסתטיים.

באיזו הרדמה מתבצע הניתוח?

שאיבת שומן מתבצעת בהרדמה מקומית או כללית. חשוב להבין שמשרד הבריאות הישראלי מאפשר לבצע שאיבת שומן בהרדמה מקומית רק עד נפח שאיבה של 300 סמ"ק שומן. כל שאיבה מעבר לכך צריכה להתבצע בהרדמה כללית. כאשר אתם ניגשים לייעוץ לפני הניתוח, הקפידו לוודא כי הרופא/ה מודעים לתקנה הזו ולא חורגים ממנה, על מנת לשמור על בטיחותכם.

נכון לשנת 2023, ד"ר שיין מבצע שאיבות שומן בהרדמה כללית בחדר ניתוח מתקדם במרכז הרפואי רמת אביב (נור-מד), ושאיבות שומן בהרדמה מקומית במרכז ת"א לכירורגיה פלסטית.

כמה זמן נמשך ניתוח שאיבת שומן?

משך שאיבת שומן משתנה בהתאם לנפח הנשאב, על פי האזורים שנשאבים ובהתאמה לטכנולוגיה שנבחרה. ישנם אזורים שדורשים זהירות יתרה ולכן ההתקדמות איטית, בעוד אחרים סלחניים יותר ומאפשרים שאיבה מהירה יותר. שאיבת שומן קטנה (עד 300 סמ"ק) נמשכת לרוב שעה שעה וחצי. שאיבת שומן בינונית (עד 2,000 סמ"ק שומן) נמשכת סביב שעתיים או שלוש בעוד שאיבת שומן גדולה של עד 5,000 סמ"ק עשויה לצרוך גם חמש שעות בחדר ניתוח.

האם יש צורך באשפוז לאחר שאיבת שומן?

לאחר שאיבת שומן אין צורך באשפוז וניתן להשתחרר הביתה לאחר התאוששות של מספר שעות.

מהו תהליך ההחלמה מניתוח שאיבת שומן? מה צפוי לי לאחר הניתוח?

במרבית המקרים אין כל צורך בחבישה לאחר שאיבת שומן. מיד עם סיום הניתוח, יולבש מחוך תמיכה ייעודי שאותו יש ללבוש לאורך כשישה שבועות. במקרים בהם הניתוח בוצע באזורים כמו השוקיים, יש צורך ללבוש גרביים אלסטיות למשך כחודש וחצי או יותר.
בשבועיים הראשונים ייתכנו נפיחות ושטפי דם אשר נספגים מאליהם, אך חשוב לציין שההחלמה אינה כואבת והתחושה שמתארים המטופלים היא של חבלות יבשות באזורי השאיבה. משככי כאבים רגילים כגון אקמול או טיפות אופטלגין מעלימים בדרך כלל כל תחושת אי נוחות או כאב.

החל מהשבוע הראשון לאחר הניתוח מומלץ לבצע עיסוי לימפטי באזור בתדירות של 2-3 פעמים בשבוע, על מנת לנקז את הנוזלים שמקורם במערכת הלימפה ולהפחית היווצרות בצקות מקומיות.

כמה זמן לוקח לחזור לשגרה לאחר שאיבת שומן?

ניתן יהיה לחזור לעבודה כשבוע לאחר הניתוח, ולפעילות גופנית סדירה לאחר כשלושה שבועו עד חודש.

תוך כמה זמן רואים את התוצאות הסופיות?

מיד לאחר שאיבת השומן תתחיל בצקת קלה שתלך ותתפתח לאורך החודש הראשון שלאחר הניתוח. רק לאחר כשלושה חודשים מהניתוח נתחיל לראות את התוצאות שלו. היופי בשאיבת השומן, כמו בניתוחים אסתטיים אחרים הוא שהתוצאה תלך ותתעצב ותהיה יפה יותר ויותר לאורך השנה הראשונה שלאחר הניתוח. בתום שנה מהניתוח תתבצע הביקורת האחרונה. את תוצאות ניתוח שאיבת השומן ניתן להתחיל לראות כעבור כמה שבועות בצורה הדרגתית ותוצאה זו תלך ותשתפר  לאורך כשלושה חודשים כששיאה של התוצאה האסתטית מתקבל כשנה לאחר הניתוח.

האם תוצאות ניתוח שאיבת שומן הפיכות?

שאלה נפוצה מאד היא האם השומן שנשאב יכול לחזור? ככלל התשובה היא לא. חשוב להבין כי כולנו נולדים עם מספר קבוע של תאי שומן בגוף, אבל הגודל שלהם משתנה. למה הדבר דומה? למשל לשקיקים הקטנים בפירות הדר – אם תחצו קלמנטינה תגלו שקיקים קטנים, לעומת שקיקים גדולים בפומלה או אשכולית. כך גם בגופנו – אם נרזה השקיקים יקטנו ואם נשמין הם יגדלו. כאשר אנחנו שואבים תאי שומן מחוץ לגוף, הם לא יצמחו מחדש באזור שנותח, אבל אם נעלה במשקל יגדלו השקיקים באזור סביב ולכן נוכל לראות השמנה באזורים אחרים.

איך לשמור על גוף חטוב לאחר שאיבת שומן?

חשוב לזכור כי שאיבת השומן אינה באה להחליף בשום פנים ואופן דבקות באורח החיים הבריא. נדמה כי לא באמת צריך להוסיף על החשיבות הרבה שבהנעת הגוף וביצירת צלחת מאוזנת ובריאה בכל ארוחה. אחרי ניתוח שאיבת השומן, מה שישפיע על שימור התוצאה הוא רמת התחזוקה של הפעילות הגופנית והדיאטה, כמו גם המצב הבריאותי הכללי, איכות וגמישות העור וגיל המטופל.

איך לחטב את הבטן לאחר שאיבת שומן?

ככל, אם שאיבת השומן בבטן (קוביות או שאיבת שומן מעצבת) בוצעה ביד אומן – אין צורך לחטב את הבטן לאחר הניתוח משום שזוהי חלק מתוצאת הניתוח הצפויה. שמירה על משקל יציב, פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא יאפשרו לכם לשמר גוף חטוב ותוצאה מתמשכת לאחר שאיבת השומן.

האם אפשר לעבור שאיבת שומן ללא ניתוח?

כיום ישנם לא מעט פרסומים על טיפולים, שמטרתם להסיר שומן ללא ניתוח. שימו לב כי שיטות אלו לא מביאות עמן בשורה גדולה, בין היתר מאחר והן מסתכמות בשינויים מינוריים בלבד, לא אחת יש צורך לחזור על סדרת הטיפולים על מנת ליהנות מתוצאות ניכרות יותר והפעולה עצמה מסורבלת וארוכה. אם לא די בכך, לא אחת ישנם סיבוכים העשויים להביא לאשפוז.

שאיבת שומן אמיתית, כזו שתספק שינוי דרמטי במראה הגוף, היא ניתוח משנה חיים. אין אפשרות לבצע שאיבת שומן במרפאה, שכן יהיה זה לא מקצועי ואף מסוכן. ד"ר שיין מתייחס אל ניתוח שאיבת שומן ביראת כבוד ומבצע אותו בחדר ניתוח סטרילי ומתקדם, בתנאים אופטימליים ובמלוא תשומת הלב וההתאמת האישית לכל אחד ואחת.

מי מורשה לבצע שאיבת שומן?

הרופאים המורשים לבצע שאיבת שומן בישראל הם רק מנתחים פלסטיים, כירורגים כלליים או רופאי עור. הקפידו כמובן לוודא כי לרופא/ה יש הכשרה מתאימה ואת הניסיון הדרוש כדי לספק לכם תוצאה מחמיאה ומתגמלת על בסיס טכניקה ייחודית ומהירה.

כמה עולה שאיבת שומן אצל דר' שיין?

טיפול מחיר
שאיבת שומן קטנה  21,200 שקל
שאיבת שומן בינונית  32,500 שקל
שאיבת שומן גדולה 44,500 שקל
תוספת למכשיר Jplasma תוספת למכשיר Jplasma 12,000 שקל
כתבו לנו / דברו איתנו