צרו איתי קשר

ניתוח הצמדת אוזניים: 7 דברים שצריך לדעת

ניתוח להצמדת אוזניים תופס תאוצה בשנים האחרונות ויותר ויותר נשים, גברים ובני נוער פונים אלי ומתעניינים בו. ניתוח הצמדת אוזניים הינו ניתוח קוסמטי אשר מטרתו היא לטפל באוזניים בולטות במבוגרים, בני נוער וילדים. קראו מאמר זה אם ברצונכם לדעת את המידע שאני מאמין שהוא החשוב ביותר אודות ניתוח הצמדת אוזניים – אתם מוזמנים לקרוא מאמר זה.

מהו ניתוח להצמדת אוזניים?

מטרתו של ניתוח הצמדת אוזניים הינו לתקן אוזניים בולטות הרחוקות מקו השיער. התופעה של אוזניים בולטות שכיחה בקרב 5% מהאוכלוסייה, ללא הבדל בין גברים לנשים. הסיבה לאוזניים בולטות הן בעיקר גנטיות ומדובר למעשה בתופעה העוברת בתורשה.

למי ניתוח להצמדת אוזניים לא מתאים?

ניתוח להצמדת אוזניים נעשה מסיבות אסתטיות בלבד, ואין לו שום השפעה על מצב השמיעה. לכן, אם הנכם מעוניינים בפתרון לבעיות שמיעה או לאובדן שמיעה עליכם לפנות לרופא אף אוזן גרון.

מאיזה גיל אפשר לעשות את הניתוח?

ניתוח להצמדת אוזניים מתאים לילדים מגיל 6-5, וזאת בגלל שבגיל זה רוב סחוס האוזן מפותח לחלוטין והאוזן מגיעה כמעט לגודלה המלא.

המלצתי החד משמעית היא לבצע את הניתוח לילד בגיל מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע ממנו הצקות ועלבונות מילדים אחרים. חשוב לי לציין שרק אם הבעיה מפריעה לילד כדאי לנתח אותו. אם הבעיה מפריע רק להורים מומלץ להמתין.

אין כל מניעה לבצע את הניתוח גם בגיל מבוגר. לא מקובל לבצע ניתוחי הצמדת אוזניים מעל גיל 60-65 משום שאז הסחוס כבר נוקשה ומאובן בדרך כלל. אבל כל מקרה לגופו ולפעמים מוטב מאוחר מאשר לעולם לא…

מה עושים לפני הניתוח?

לפני ניתוח להצמדת אוזניים על המטופל והוריו אם הוא קטין, להגיע אל המרפאה שלי לייעוץ. במהלך הפגישה אבדוק את מצבו הבריאותי של המועמד לניתוח ואבצע בדיקת מבנית מקיפה של האוזניים ובאמצעותה אאבחן את הסיבה לכך שאוזניו של המטופל בולטות. האוזן מחולקת לשלישים. בשליש העליון יכול להיות חוסר קיפול של הסחוס (הקרוי הליקס). בשליש האמצעי יכול להיות סחוס בולט (הקרוי קונכה) ובשליש התחתון עשוי להיות תנוך משתלשל. חשוב מאוד להעריך בדיוק את הגורמים לבעיה על מנת לתת להם מענה שיראה טבעי ולא מנותח.

מהו ההליך הניתוחי וכמה זמן הוא נמשך?

במהלך ניתוח להצמדת האוזניים אני מבצע חתך במקום הנסתר לעין, מאחורי אפרכסת האוזן, ואצמיד את האוזן בהתאם לסיבה שאובחנה לפני כן בפגישה המוקדמת. לאחר הניתוח תופרים את החתך וחובשים את האוזניים.

יש לציין כי ניתוח זה הינו ניתוח פשוט ומהיר והוא אורך כשעה וחצי עד שעתיים. בכל הנוגע להרדמה במהלך הניתוח, מבוגרים יכולים להסתפק בהרדמה מקומית עם טשטוש, ואילו ילדים יזדקקו להרדמה כללית.

האם נשארות צלקות מהניתוח?

מניתוח להצמדת אוזניים ייתכנו צלקות, אך מכיוון שהחתך בניתוח מתבצע מאחורי האוזן הוא כמעט ואינו נראה לעין.

מה קורה בתקופת ההחלמה?

בימים הראשונים שלאחר הניתוח הראש יהיה חבוש בחבישה לבנה מגושמת. מטרת החבישה היא למנוע הצטברות של דם בתוך האוזן ולשמור על האוזן צמודה לקרקפת. לאחר כחמישה ימים נוריד את התחבושת ונראה לראשונה את האוזניים המוצמדות. אין זו עדיין התוצאה הסופית של הניתוח, אותה נראה רק בחלוף חודש עד שלושה חודשים. לאחר הסרת החבישה אבקש ממך להמנע מפעילות גופנית מאומצת וקבלת חבלות באוזן מאומצת למשך חודש עד חודש וחצי ואנחה אותך להניח סרט ראש של ספורטאים (סרט זיעה) על האוזניים בזמן השינה. מטרת הסרט הינה למנוע מצב שבו האוזן תתכופף בחדות בשל הזזת ראש על הכרית. לאחר כשישה שבועות הסחוסים מגיעים לצורתם החזקה ביותר ולכן מתייתר הצורך לסרט הראש.

בכל הנוגע לסיבוכים אפשריים, כמו בכל פעולה ניתוחית, סיבוכים קיימים אך הם נדירים מאוד. נרחיב עליהם במהלך היעוץ. הסיבוכים ותופעות הלוואי יכולים להיות חוסר שביעות רצון מהתוצאה, חוסר סימטריה בין האוזניים, חזרה של בלט אוזן מצד אחד או משני הצדדים, כאבים, שטפי דם, חוסר תחושה, עוות צורה של האוזן ועוד.

אם יש לך שאלות נוספות הנך מוזמנ/ת להשאיר פרטים כאן באתר ונחזור אליך בהקדם.

שלך, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר