צרו איתי קשר

הזרקת בוטוקס – (כמעט) כל מה שיש לדעת

בכל פעם שאתן מחייכות, צוחקות, כועסות או מוטרדות או חושבות, אתן מכווצות את שרירי הפנים שלכן שתפקידם להביע כלפי חוץ את אותם רגשות. ככל שהזמן עובר, התכווצויות אלו מייצרות תלמים קבועים וקמטים עמוקים בעור, במיוחד סביב העיניים והפה, בין הגבות, ועל המצח. קווים אלה יכולים לגרום לך להיראות מבוגרת, עצובה, כועסת או עייפה. לכך נועדה הזרקת הבוטוקס. הבוטוקס יכול למנוע את העמקת הקמטים אך גם לשוות מראה סקסי צעיר ורענן לפנים שלך.

מהו בוטוקס?

בוטוקס או בשמו השני – בוטולינום טוקסין – הינו רעלן המיוצר בארה”ב, חיידק חלבון שמיוצר על ידי חיידק שמבצע חסימה של החומר הגורם לגירוי עצבי באזור הסמוך למיקום קבלת הזריקה ובקוטר של 2-1 ס”מ ממנה. השריר שאינו מקבל את הגירוי, מפסיק לזוז ולהתכווץ. לאחר תקופה של 2-3 חודשים מתפוגגת השפעת הבוטולינום טוקסין והשריר חוזר לפעול כבעבר.

בעולם מוכרים שלושה סוגים של בוטולינום טוקסין – אחד מיוצר בארה”ב תחת שם המותג “בוטוקס”, השני מיוצר באירופה ונקרא “דיספורט” והשלישי הינו Xeomin של חברת Merz. חומרים מאוד דומים מבחינה כימית וקיימים בהם הבדלים מזעריים כיוון שהם מיוצרים בחברות שונות, אך לכולם אותה תכלית. כל רופא משתמש בחומר המועדף עליו, מסיבותיו הוא. אישית, אני מעדיף להשתמש במותג “דיספורט” היות ולדעתי הינו בעל משך השפעה ארוך יותר ביחס לאחרים ותכונות הפיזור שלו ברקמה טובות יותר.

מהם חומרי מילוי ומה ההבדל בינם לבין הבוטוקס?

חומרי המילוי הינם בעיקר חומצה היאלורונית, המשמשת למילוי נפחים ושקעים בפנים. החומצה מיוצרת בהנדסה גנטית על ידי חיידק, אולם הרכב החומצה זהה לזה שבני האדם מייצרים בגוף ולכן היא אינה נחשבת חומר זר לגוף.

בכל הנוגע לחומר מילוי סמיך או דליל, על פי מטרת המילוי ומיקומו בגוף, בוחר הרופא מהו ריכוז החומר הנכון ביותר לכל נקודה. בעיבוי של אזור עצמות הלחיים או קו הלסת, אנו בוחרים בדרך כלל להשתמש בחומר סמיך המוזרק לשכבות העמוקות של התת עור למניעת היווצרות גבשושיות. באזורים רגישים ועדינים כמו השפתיים והעפעף התחתון, נוהגים להזריק חומר דליל יותר, כדי ליצור שפתיים עדינות ולא מנופחות בצורה מוגזמת ובולטת.

יש הבדל מהותי בין חומרי מילוי לבוטוקס. חומרי מילוי מעניקים נפח ויש להם יכול “הרמה” מסויימת. חומרי המילוי משמשים לפיסול הפנים, הדגשת קו לסת, הסנטר ועצמות לחיים, עיצוב שפתיים וטשטוש כהויות מתחת לעיניים. לעומתם הבוטוקס אידאלי עבור כל אותם מקומות שבהם פעולת השרירים גורמת לקמטים: בין הגבות, בצדי העיניים או במצח. אפשר להיעזר בו גם במקומות אחרים בהם פעולת השרירים גורמת לחוסר סימטריה כמו בגבות, או לכל מקרה בו הם עשויים לפגוע בהרמוניה של הפנים (שפתיים, צוואר ועוד).

מה הגיל המומלץ להתחיל בטיפול?

עד לאחרונה הממוצע להתחלת טיפולים באמצעות בוטוקס היה סביב גיל 35, ובחומרי מילוי בגילאי 40-35. בשנים האחרונות גיל המטופלות הולך ויורד ויש לי כבר מטופלות שעושות את הבוטוקס הראשון שלהן בגיל 22-23 ומזריקות חומצה לעיצוב שפתיים ואף כבר בגיל 18. כל מקרה לגופו. אני לא רואה שום פסול בהזרקת בוטוקס מגיל צעיר משום שאין לו שום השפעה ארוכת טווח ועמדתי היא שמדובר בעוד “אביזר” שעומד לרשותנו בדיוק כמו צביעת השיער, עיצוב ציפורניים וגבות וכל כלי טיפוח אחר לעור הפנים.

תוך כמה זמן יש תוצאות וכמה זמן מחזיק הטיפול?

האפקט של הבוטוקס יתחיל להראות כ 3-4 ימים לאחר הטיפול וילך ויתחזק עד לקבלת התוצאה הסופית לאחר כשבועיים. בדרך כלל מקובל להזמין את המטופלות לביקורת בוטוקס בחלוף שבועיים עד חודש מהטיפול המקורי. בביקורת הזו נוודא שהבוטוקס “תפס” כמו שצריך, שמנח הגבות משביע רצון ועוד כל מיני ניואנסים קטנים שעוזרים לקבל המראה המושלם. כמו שכתבתי למעלה הבוטוקס יתפרק בגוף תוך חודשיים עד שלושה ולכן בדרך כלל מקובל לחזור על הטיפול כל 3 חודשים לערך. יש מטופלות שלא זקוקות לתדירות הזו של הטיפול ויבחרו להזריק בוטוקס כל חצי שנה / שנה. שוב, הכל תלוי סיטואציה.

החשיבות בבחירת רופא מקצועי ומנוסה:

למרות שהזרקת בוטוקס אינה ניתוח ומשך השפעתה קצר יחסית, להזרקה שלה יכולות להיות השפעות מרשימות על פניך במשך תקופת ההשפעה. החל מסיבוכים כגון צניחת עפעף שגורמת לעצימת העין, נפילת גבה או אפילו פזילה וכלה במבט “מופתע”, “זועם” ועוד כל מיני תקלות שונות ומשונות שגורמות לנשים ואף גברים שנפגעו מהן להסתובב עם מבט מלאכותי ולא טבעי (כולכן יודעות על מה אני מדבר). תמיד עדיף לבחור ברופא מנוסה, שמכיר היטב את האנטומיה של שרירי הפנים ומעבר לזאת – יודע ליצור לך באמצעות הבוטוקס את המראה הטבעי, העדין והמרשים שמגיע לך.

אם יש לך שאלות נוספות את מוזמנת להשאיר את פרטיך כאן באתר והצוות שלי יחזור אליך בהקדם.

מקווה שמצאת את הבלוג הזה מועיל,

שלך, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר