צרו איתי קשר

ניתוחי חזה: האם יש צלקות לאחר הניתוח?

ראשית, אציין ואומר שניתוח חזה הנו פעולה המחייבת חתך עורי ולכן יישארו צלקות באיזור ביצוע החתך. שנית, חשוב להבין כי למרות שיהיו צלקות בכל ניתוח חזה. מיקומן, הופעתן וטיבן תלוי בסוג הניתוח, במיקום ובצורת החתך, בגנטיקה של המטופלת ובסוג הטיפול בצלקת לאחר הניתוח.

הגדלת חזה

במהלך ניתוח הגדלת חזה עם שתלי סיליקון אנחנו מבצעים חתך שאורכו נע בין 2.5 ל 5 ס”מ על מנת להחדיר את השתל. את החתך ניתן למקם בקפל התת שדי (95% מהמקרים בארץ), בגבול העטרה (4.5% מהמקרים בארץ) או בבית השחי (0.5% מהמקרים בארץ). הצלקת היא אותה צלקת בכל המיקומים. אם המנתח ממקם את הצלקת במיקום נכון ובהנחה שהריפוי יהיה תקין הרי שבחלוף שנה עד שנתיים מהניתוח הצלקות יטשטשו בצורה ניכרת וכמעט לא יהיו נראות לעין. כמובן שאם החתך מתחת לכפל או בגבול העטרה הוא לא יראה לעין בבגד ים או עם חזיה. חתך בבית השחי לא יראה לעין כל זמן שהיד לא מורמת אל על. הצלקת בבית השחי מתאימה לנשים עם חזה קטן מאוד, ללא קפל תת שדי מפותח.

הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי מאפשרת להגדיל את החזה ללא צלקות על פני השד אך כלל האצבע אומר שבכל הזרקת שומן לשד נוכל להגדיל את החזה בחצי מידה עד מידה בלבד כך שניתוח זה אינו מתאים לכל מטופלת ועשוי להצריך כניסות חוזרות לחדר ניתוח על מנת לקבל את נפח השד שאת מעוניינת בו. אם תרצי לקרוא עוד על הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי, תוכלי להכנס לקישור הבא.

הרמת חזה

בהרמת חזה קלה כשצריך להעלות את הפטמה והעטרה סביב 1-1.5 ס”מ נוכל להסתפק לרוב רק בצלקת אחת מסביב לעטרת הפטמה (צלקת דונאט) ובהרמת חזה משמעותית יותר תהיה גם צלקת לאורך השד הנקראת גם צלקת סוכריה על מקל (Lollipop). חשוב לי להדגיש שאינני מבצע צלקת רוחבית בתחתית השד משום שאני חושב שזו צלקת שפוגעת במראה השד. צלקת זו קרויה צלקת עוגן (Anchor).

יש אפשרות לבצע ניתוח הרמת חזה ללא צלקות נראות לעין על פני השד במקרים מאוד ספציפיים – במקרה שכזה הצלקת תהיה בקפל התת שדי או בבית השחי. אין שום ניתוח להרמת חזה שמאפשר הרמה ללא צלקות כלל, אז שלא יעבדו עליכן.

למידע המלא על הרמת חזה >>

הקטנת חזה

הצלקת בהקטנת חזה שלי הן בצורת סוכריה על מקל ללא מרכיב רוחבי (עוגן). אין אפשרות לבצע הקטנת חזה באמצעות צלקת סביב העטרה בלבד.

ניתן לבצע ניתוח הקטנת חזה ענק!!! ללא צלקת עוגן וישנם פלסטיקאים שלא יודעים לבצע זאת אז קחו זאת בחשבון בבחירת המנתח. חשוב לי לציין שדווקא הצלקת האורכית על פני השד, שממנה חוששות רוב הנשים, נעלמת כמעט לגמרי בחלוף זמן מהניתוח.

בסיום הניתוח תשארי עם פלסטרים מיוחדים הקרויים “סטריסטריפ” בצבע עור. את הפסלטרים האלה נשאיר על החתך למשך חודש. תפקידם לאפשר החלמה מלאה נטולת מתח ותזוזה לחתך הניתוחי. רק לאחר שלושה חודשים מהניתוח ניתן להעריך את איכות הצלקת. בדיקה זו תתבצע אצלי במרפאה. רק לאחר בדיקה זו נדע אם יש צורך לטפל במשחה “נגד” צלקות או להניח יריעות סיליקון. אין כל יתרון מדעי מוכח בשימוש במשחה “נגד” צלקות כגון kelo-cote או אחרות בהנתן שריפוי הצלקת תקין. על ריפוי צלקות לאחר ניתוח אפרט בבלוג אחר.

יש לך שאלות נוספות?

את מוזמנת להשאיר את פרטיך כאן באתר.

מקווה שמצאת את הבלוג הזה מועיל ובהצלחה,

דר’ שיין

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר