צרו איתי קשר

הוצאת שתלים מהחזה יחד עם enblok – אפשרי?

הוצאת שתלים מהחזה יחד עם הקופסית שסביבם –
enblock capsulectomy

בעשור האחרון, מספר הנשים שעוברות ניתוח הגדלת חזה נמצא בגידול מהיר ומתמשך. אך, במקביל למספר הגדלות החזה, ישנה מגמה שנהית נפוצה יותר ויותר של נשים שעברו הגדלת חזה בעבר ובוחרות להוציא את השתלים מגופן.

קיימות סיבות רבות לכך שנשים מבקשות להוציא את שתלי הסיליקון מגופן. חלקן רוצות להרגיש טבעיות יותר, אחרות נדרשות להוצאת השתלים מסיבות רפואיות. ישנן נשים שטוענות שמתכות כבדות בשתלים גורמות להן ל”הרעלה” לצד תסמינים נוספים שמשויכות על ידן לשתלים. נשים אלו לרוב מבקשות ממני להוציא את השתלים בצורה הנקייה ביותר וללא השארת שאריות קופסית בגופן. רציתי לציין שאנחנו בקהילה הרפואית – מדעית, לא רואים הכרח להוציא את הקופסית שסביב השתל אם אין הצדקה ברורה לכך.

בהקשר זה, נשאלתי לאחרונה את השאלה הבאה:

שלום דר שיין, אני מעוניינת להוציא את שתלי הסיליקון מהחזה רציתי לדעת האם אתה מתחייב להוציא את השתלים והקופסית enblok?

מאחר וזו שאלה שנוגעת לנשים רבות, אענה על כך בקצרה:

לא אצל כל המטופלות ניתן להתחייב להוציא שתלים enblock בלי לסכן את בריאותן. לדוגמא, אצל מטופלות בהן השתל נמצא מאחורי השריר הסרת הקופסית בשלמותה עשויה לגרום לניקור הקרום שעוטף את הריאות ויצירת חזה אוויר, פעולה המצריכה לעיתים הכנסת נקז חזה ואשפוז בטיפול נמרץ…
שמעתי על רופאים שמבטיחים שיוציאו את הקופסית והשתל כשהם שלמים לחלוטין וללא כל פגע – גם זו הינה הבטחה לא מקצועית. לעתים מגלים בזמן הניתוח שהקופסית פריכה ומתפרקת או שנוצרות בעיות אחרות שמונעות את האפשרות להוציא את הקופסית כמקשה אחת.
רופא שנותן לך התחייבות לכך שהוא יוציא את השתל והקופסית סביבו שלמים וללא פגע, ייתכן מאוד שהוא מבולבל או שהוא פשוט מנסה למכור לך את עצמו.
אצל מנתח פלסטי שמיומן בכך, תהליך הוצאת השתלים enblock יכלול את הבטחת הרופא המנתח לכך שהוא יעשה כל מאמץ להוציא את השתלים יחד עם הקופסית בשלמותה.
ישנן נשים ששוקלות טיסה לחו”ל על מנת להוציא את השתלים עם הקופסית שסביבם enblock וחשוב לי לציין שאין שום צורך בכך משום שניתן לבצע את הפעולה הזו בביטחון יחסי כאן בארץ. אני מרגיש חובה להזהירכן מהבטחות שווא כאמור למעלה.
לפני הגעה לייעוץ לקראת הוצאת שתלים עם הקופסית enblock, אני ממליץ להצטייד בדו”ח הניתוח המקורי, בבדיקת הדמיה עדכנית כגון US, ממוגרפיה או MRI ובמידה ואת סובלת מתסמינים רפואיים כלשהם – להגיע לאחר בירור רפואי מלא ששלל מקור אחר לתסמינים אלו.

בהצלחה, דר’ שיין.

 

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר