צרו איתי קשר

ההבדלים בין ניתוח אף לפיסול אף ללא ניתוח

ניתוח, כל ניתוח / הליך כירורגי, עלול לטמון בחובו סיכונים מסוימים – הן כאלה הנובעים מעצם הניתוח-עצמו (כפגיעה בעצבים מסוימים באזור המנותח וכד’) והן כאלה הנובעים מהשימוש בהרדמה מקומית, ובעיקר – כללית.

באופן טבעי, תחום הרפואה האסתטית מתפתח כל הזמן, כשהוא מנסה לצמצם ככל הניתן את הסיכונים הקיימים, במקביל להרחבת האפשרויות העומדות בפני המטופלים לשפר את מראם, וכפועל יוצא מכך, גם לשפר (ובמקרים מסוימים, אף לשקם) את הדימוי שלהם בעיני עצמם ואת ביטחונם העצמי. במסגרת מגמה זו, התוודענו בשנים האחרונות לתקן את מראה האף ללא צורך בביצוע ניתוח אף – פיסול אף ללא ניתוח!

כמובן שקיימים יתרונות וחסרונות (יחסיים ואבסולוטיים) לכל אחת מהשיטות הללו, ואותם בכוונתי לסקור בפוסט זה.

ניתוח אף מול פיסול אף ללא ניתוח

על אף כי יתרונותיו של הליך פיסול האף ללא ניתוח הם רבים (ובמקרים מסוימים, הוא אפילו עשוי לייתר את הצורך בניתוחי אף), חייבים לזכור כי המדובר כאן הוא בשני הליכים שונים ונפרדים, שלצד כל אחד מהם עומדים יתרונותיו, אבל, בשל אופיו ומאפייניו, גם קיימים בו חסרונות.

ניתוח אף

יתרונות

  • תוצאות קבועות – בניגוד לתוצאות פיסול האף ללא ניתוח, העושה שימוש במילוי או בפיסול האף בחומרי מילוי שונים, ניתוח אף הוא ניתוח אשר תוצאותיו קבועות ואינן תלויות בחומר המילוי אשר בו נעשה שימוש או בנתוני המטופל הספציפיים (למשל, קצב ספיגת החומר בגוף).
  • יכולת לטפל גם בבעיות רפואיות – ניתוח אף, בניגוד לפיסול אף, אינו מספק אך ורק פתרון לבעיה / מצב אסתטי, אלא, לעיתים קרובות, מהווה הליך שמטרתו לפתור בעיות ופגמים המשפיעים על בריאות המנותח/ת (למשל, תיקון מחיצות האף).

חסרונות

  • עלויות – באופן טבעי לגמרי, עלותו של ניתוח אף גבוהה מזו של הליך פיסול אף.
  • תוצאה קבועה – כן, הזכרתי את זה קודם כיתרון, אבל אם עברתם ניתוח אף לא מוצלח, תצטרכו להתמודד עם תוצאתו שנים רבות, או, לחילופין, להיאלץ לבצע תיקון ניתוח אף, והפעם – אצל מומחה לכירורגיה פלסטית!
  • זמן ההתקבעות (ההגעה למצב האף הסופי הרצוי למטופל/ת) – בניגוד לפיסול האף, המספק תוצאות מהירות הנראות לעין קרוב מאד לביצועו, ניתוח אף דורש זמן החלמה ארוך, בשל מאפייניו השונים (הליך כירורגי, אחרי הכל).
  • על אף שמדובר בניתוח אלקטיבי / אסתטי, חלים עליו כל המגבלות והסיכונים בקיימים בניתוח רגיל – זיהום, נפיחות, שטפי דם, תופעות לוואי של הרדמה וכן הלאה.

למידע נוסף על – ניתוח אף.

פיסול אף ללא ניתוח

יתרונות

  • תוצאות מהירות – כבר לאחר מספר ימים תוכלו לראות את מצבו הסופי של האף. כך שאם יש לכם אירוע בעוד חודש, תוכלו להיות בטוחים שהאף שלכם ייראה במיטבו.
  • עלויות – נמוכות במידה ניכרת מאלה הכרוכות בניתוח אף.
  • סיכונים – אין המדובר בהליך כירורגי, ולכן, הסיכונים מצטמצמים באופן ניכר, במקביל לזמן ההחלמה המתקצר.

חסרונות

  • תוצאות זמניות – פיסול אף ללא ניתוח מבוצע באמצעות הזרקת חומר מילוי באמצעות מחטים עדינות מאד (או קנולה) בנקודות מסוימות לצורך מילוי הנפח החסר עד להשגת מראה האף הרצוי. חומרי המילוי המשמשים כיום את הרופאים נספגים בהדרגה בגוף, ולכן, תוך פרק זמן מסוים (תלוי בחומר, בכמותו ובנקודות ההזרקה), האף שב לצורתו המקורית.
  • אפשרויות מוגבלות – באמצעות הליך זה ניתן לטפל בטווח מסוים ומוגבל למדי של בעיות אסתטיות, כך שאם הבעיה הפרטית שלכם אינה נמצאת בטווח זה, הפתרון אינו מתאים לכם.
  • מקצועיותו של מבצע ההליך – כאן, בעיה! אמנם, לכאורה, ההליך אמור להיות מבוצע אך ורק על ידי רופאים המתמחים בתחום, אולם ניתן למצוא אנשי מקצוע שונים המציעים טיפול זה. כך שקיים צורך לבחון היטב את מקצועיותו וניסיונו של מציע הטיפול!

שלכם,

ד”ר שיין

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר