צרו איתי קשר

תיקון א-סימטריה בחזה: האם זו בעיה נפוצה ומדוע כדאי לתקן?

לנשים רבות, החזה מהווה כסמל לנשיות ולסקסיות שלהן והמראה שלו משפיע ישירות על הביטחון העצמי והדימוי הנשי. לפיכך, נשים רבות מתעסקות בצורה, בגודל ובמראה של החזה שלהן. כיום, במידה ואישה לא מרוצה ממראה החזה שלה והיא מעוניינת לשנות אותו היא יכולה לפנות לניתוח פלסטי רלוונטי שיעשה את העבודה וישפר את הדימוי הנשי שלה.

באופן ישיר לכך, נשים רבות מגלות כי החזה שלהן לא סימטרי והדימוי העצמי שלהן נפגע כתוצאה מכך. על מנת לעזור לנשים אלו, כתבתי מאמר זה אשר מרחיב מידע אודות ניתוח תיקון א-סימטריה.

א-סימטריה בחזה: תופעה נפוצה בקרב נשים

אסמיטריה בחזה הינה תופעה שכיחה אשר מטרידה נשים רבות ונערות בגילאים משתנים, משבשת את אורח החיים התקין ואף פוגעת בדימוי ובביטחון העצמי. חשוב לציין כי אצל אף אחד מאיתנו האיברים בגוף אינם סימטריים לחלוטין ולכן ניתוח לתיקון אסמיטריה בחזה מהווה היום את אחד הפתרונות המתקדמים והפופולאריים ברפואה האסתטית. למעשה, אצל 88% מהנשים קיימת אסמיטריה בחזה.

מה מוגדר כא-סימטריה בחזה?

לרוב, אנו חושבים שאסימטריה בחזה קשורה באופן ישיר לנפח של החזה – קטן מדי או גדול מדי, אך אני אפתיע ואומר כי נפח הוא רק אחד מבין הפרמטרים הקיימים להתייחסות. בנוסף לנפח, גם צורת השד, מבנה מעטפת העור של השד, מיקום החזה עצמו, מיקום וצורת הפטמות והעטרות ואפילו חוסר סימטריה בבית החזה מהווים את שאר הפרמטרים בהגדרה של חזה אסמיטרי.

חוסר סימטריה בחזה: רק לא רק בעיה אסתטית

חשוב לציין בפניכן כי ישנם מקרים קיצוניים אשר מצריכים ניתוח לתיקון א-סימטריה בחזה לא רק עקב בעיה אסתטית, אלא בגלל בעיה רפואית או נפשית.

חשוב לציין שבמקרים בהם חוסר הסימטריה הינו קיצוני והוא בא לידי ביטוי בנפח, כלומר צד אחד קטן מאוד בהשוואה לצד השני שהוא גדול מאוד, הדבר יכול להוביל לבעיות רפואיות נוספות, כגון: כאבי גב, עקמת ובעיות אורטופדיות נוספות. בדיוק לשם כך קיימת האפשרות של תיקון אסימטריה בחזה בעזרת ניתוח ייעודי.

לצד הבעיות בהיבט הרפואי, לחוסר סימטריה בחזה יש גם השלכות פסיכולוגיות ונפשיות. כך למשל, במקרה שנערה מתבגרת תגלה כי החזה שלה התפתח בצורה לא סימטרית היא מיד תחוש פגיעה בדימוי הנשי שלה ובביטחון העצמי שלה וכל זאת ישפיע עליה בהיבט החברתי גם.

איך מתפתחת א-סימטריה בחזה?

ברוב המקרים מדובר בבעיה שהיא התפתחותית. כלומר בשלב הראשוני ובשנתיים הראשונות תהיה א-סימטריה שהיא יותר בולטת ועם הזמן זה אמור להתייצב ולהתאזן. יש גם חוסר סימטריה בחזה כתוצאה מלידות והנקות. סיבה נוספת קשורה למצבים בהם הייתה התערבות רפואית, למשל כתוצאה מגוש באזור שחייב התערבות כירורגית.

תיקון א-סימטריה: מידע אודות ההליך הרפואי

ביצוע ניתוח לתיקון אסימטריה של החזה הינו הליך מורכב יותר בהשוואה לניתוח הגדלת חזה והוא מחייב הבנה עמוקה בתהליך כולו וזאת עקב כך שכל שינוי גורם לשינויים במרכיבים אחרים. לא רק זאת, אלא שבניתוח לתיקון א-סימטריה ישנה התייחסות ספציפית לכל שד והתייחסות לשינויים שעלולים להתעורר בעתיד.

בניתוח אסימטריה בחזה אין תהליך אחד מדויק. מנתח אשר מבצע ניתוח זה חייב להיות מקצועי ביותר וחייב לשלוט במגוון רחב של טכניקות אותן הוא יוכל ליישם בהתאם למצב השדיים של כל מטופלת. המנתח חייב להקפיד בהבחנה של כל מקרה לגופו ולהתאים את התהליך הניתוחי לסיטואציה.

כך למשל, ישנם מצבים בהם קיים צורך לעשות שינוי בגודל השדיים ובגודל ובצורת הפטמות והעטרות על מנת ליצור מראה אחיד סימטרי ונאה. באופן כללי, רוב ניתוחי האסימטריה בחזה כוללים שינוי מבני כולל בשדיים של המטופלת.

תיקון א-סימטריה: מה הסיבוכים האפשריים?

כאשר מדובר על תיקון אסימטריה בחזה, כמו כל ניתוח שד גם כאן יש סיכוי לזיהום או דלקת, תוצאה שאיננה סימטרית, הצטלקות לא יפה, יצירה של קפסולה נוקשה סביב השתל במידה והוכנס ועוד. בדרך כלל, שכיחות הסיבוכים הנה נמוכה ורמת שביעות הרצון מניתוחים אלה מאוד גבוהה.

לסיכום, תיקון א-סימטריה הינו ניתוח אשר תורם רבות לדימוי הנשי ובמקרים מסוימים אף פותר בעיות רפואיות. 

אם הנכן סובלות מא-סימטריה בחזה או שהנכם רוצות להגיע לאבחון אצלי בקליניקה, אתן מוזמנות לפנות אליי. שיהיה מלא בהצלחה, ד”ר אופיר שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר