צרו איתי קשר

מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח חזה?

מהו הגיל בו ניתן לעשות ניתוח חזה (הגדלה, הרמה, הקטנה)?

בעשורים האחרונים, יותר ויותר נשים עוברות ניתוחי חזה ובגילאים הולכים ויורדים. ישנן הרוצות לבצע שינוי אסתטי ולהרגיש טוב יותר עם עצמן וטוב יותר עם הנשיות שלהן ולכן עוברות ניתוח להגדלת חזה או ניתוח להרמת חזה. לעומתן, ישנן נשים העוברות ניתוח להקטנת חזה מכיוון שהוא מקשה על חיי היומיום שלהן. 

חשוב לבצע לרגע הפרדה בין סוגי הניתוחים.

ניתוח להגדלת חזה:


הגדלת חזה נעשית בדרך כלל משיקולים אסתטיים ולא משיקולים רפואיים, ההחלטה לבצע ניתוח הגדרת חזה הנה לרוב החלטה אישית. נשים רוצות לעבור ניתוח להגדלת חזה ממגוון שיקולים:

  • שיקולים אסתטיים.
  • שיקולים חברתיים.
  • שיקולים פסיכולוגיים
  • שיקולים באשר לדימוי העצמי.

ניתוח להרמת חזה:


ניתוח להרמת חזה גם הוא נעשה משיקולי אסתטיקה בלבד, ואין בו צורך רפואי. באמצעות ניתוח הרמת חזה נשים רבות מבקשות להחזיר לעצמן את מראה החזה כפי שהיה להן בצעירותן, לפני שילדו והניקו או לפני שירדו במשקל. חשוב לדעת, שצניחת שדיים אינה נגרמת רק בגלל הריונות והנקות, כפי שרבים טועים לחשוב. לעיתים מדובר בתוצאה של הזדקנות העור ואו של אובדן האלסטיות של השד, ולפעמים הדבר נובע משדיים גדולים וכבדים, מדיאטות קיצוניות שנעשו מספר פעמים או מסיבות תורשתיות/טבעיות.

ניתוח להקטנת חזה:


למרות שחזה נחשב לסמל הנשיות, הרי חזה גדול מדי במקרים מסוימים מקשה על חיי היומיום. הבעיות הרפואיות המלוות שדיים גדולים יכולות להיות מגוונות, כגון:

  • שדיים נפולים בגלל משקלם הרב.
  • פריחה מתמדת באזור הכפל התחתון של השד.
  • כאבים כרוניים בגב, בצוואר ובכתפיים.
  • ועוד..

בהקשר לכל סוגי ניתוחי החזה, נשאלתי לאחרונה פעמים רבות את השאלה הבאה:

שלום דר’ שיין, אני מעוניינת לבצע ניתוח חזה, האם יש הגבלת גיל לכך? 

ובכן, אין גיל מינימלי (חוקי) לביצוע ניתוחי חזה. אך, יש שיקולים נוספים שאשתף כעת:

גיל מינימלי לניתוחי חזה:

בניתוחים הללו מומלץ להמתין עד שהשדיים סיימו להתפתח והגיעו לגודלם הסופי, כאשר התפתחות תקינה מסתיימת לרוב בגיל 18. עד גיל 18 החזה עוד ממשיך להתעצב ולא כדאי להתערב בתהליך הגדילה הטבעי. מאחר ונשים בישראל משרתות בצבא ודוחות את חלומן לאחר סיום שירותן, ברוב המקרים הן תהיינה בנות לא פחות מ-20.

יש חשיבות גבוהה לעבור את ניתוחים פלסטיים רק לאחר גיל 18 מאחר וניתוחים בגילאים צעירים יותר, דורשים לעתים מעבר ניתוח נוסף לאחר סיום התפתחותן הטבעית.

במקרים חריגים ניתן לאשר ניתוח חזה בגיל מוקדם יותר מ 18 וגם אז לא לפני גיל 16 ורק לאחר שהתמלאו התנאים הבאים – 
הורי הנערה תומכים שניהם בתהליך, המועמדת סיימה את ההתפתחות המינית על פי בדיקה של רופא נשים או אנדוקרינולוג, הנערה סובלת ממצוקה רגשית קשה בשל מראה החזה הנוכחי.

גיל מינימלי לניתוח הרמת חזה:

באשר לניתוח הרמת חזה – בניתוח חזה זה לא רק שעדיף להמתין לכך שהחזה יגיע לגודלו הסופי, אלא שמומלץ לעשות אותו לאחר שהאישה מסיימת את פרק הלידות וההנקה וזאת מכיוון שהלידה וההנקה עלולות לפגוע בתוצאות הניתוח. מקובל להמתין לפחות שלושה חודשים מסיום ההנקה לפני ביצוע ניתוח חזה ובנוסף עדיף שלא יתוכנן הריון לפחות בשנה הראשונה שלאחר הניתוח.

בהצלחה, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר