צרו איתי קשר

החלמה מניתוח מתיחת בטן

פגישת היכרות בקליניקה לפני ניתוח מתיחת בטן, היא פגישה הכרחית. במעמד שכזה, לך יש את האפשרות לשאול אותי את כל השאלות, ולי יש הזדמנות לספק לך את כל התשובות. ניתוח פלסטי מוצלח הוא ניתוח שלא מספק רק תוצאות טובות, אלא ניתוח שאת מודעות מראש לכל שלביו, לרבות תקופת ההחלמה הנדרשת.

בניתוח מתיחת הבטן, אני מסיר עודפים של שומן ושל עור. הניתוח יכולה להתבצע נקודתית בבטן התחתונה, או בבטן כולה. אני ואת נתאם ציפיות באופן מלא, כך שהתוצאות יחפפו בצורה מדוייקת לציפיות שלך. חשוב לי לציין כבר בשלב זה, כי ניתוח מתיחת הבטן אינו ניתוח “קסם”. על מנת לשמר את התוצאות, יש להקפיד על תזונה נכונה ועל פעילות גופנית. ניתוח המתיחה משפר משמעותית את נראות הבטן הנוכחית, אך הוא לא מחליף אורח חיים בריא.

החלמה מניתוח מתיחת בטן – מה צפוי לך?

המון פעמים כשנשים חושבות על ניתוח מתיחת הבטן, הן חושבות על התוצאה הסופית: בטן מתוחה ואטרקטיבית. לעתים, לא נלקחים בחשבון שלבי ההחלמה הנדרשים, ימי המנוחה והכאבים האפשריים. בתור מומחה לכירורגיה פלסטית, יש לי אחריות מלאה לשקף בפנייך את שלבי התהליך, ולהציג לך את מה שקורה לפני הניתוח ולאחריו. החלמה מניתוח מתיחת בטן – למה יש לצפות?

  • לרוב, אמליץ על שבועיים מנוחה בבית. הניתוח אמנם מתמקד רק בבטן, אך נדרשת מנוחה כללית לטובת החלמה אידיאלית. ניתן לשוב לפעילות שגרתית בתום תקופת ההחלמה, לרבות חזרה לעבודה כל עוד היא לא דורשת במאמץ גופני
  • יש לשתף פעולה באופן מלא, ולהגיע לביקורות כפי שתואמו מראש. חשוב להבין כי הצלחת הניתוח תלויה גם בך, ובמידת ההיצמדות שלך להוראות הניתנות עם שחרורך. לרוב, הביקורת הראשונה שלנו תהיה כעבור מספר ימים, ובמידת הצורך נתאם ביקורות נוספות.

חשיבותה של מנוחה לאחר ניתוח מתיחת בטן

אני מציין בקליניקה לאחר הניתוח, ואציין גם כאן: המנוחה איננה המלצה, אלא חלק בלתי נפרד מתהליך ההחלמה והצלחת הניתוח. המנוחה חיונית על מנת לאפשר לגוף להסתגל למצב החדש. בימים הראשונים, סביר כי יופיעו הסימפטומים הבאים:

  • קושי לקום או להתיישב 
  • כאבים באזור הניתוח
  • צורך לגרד את אזור הניתוח בעקבות גירוי
  • כאבים בעת צחוק או התעטשות

המלצות רפואיות לתקופת ההחלמה:

  • יש להסתייע בחגור בטן תומכת
  • אין לשכב / לישון על הבטן בחודש הראשון, זאת על מנת שלא ליצור עליה לחץ
  • חל איסור להרים משקלים כבדים בחודש הראשון

“תוך כמה זמן ניתן לשוב לבצע פעילות גופנית?”

אני לרוב נזהר לציין תקופה, זאת מאחר וקצב ההחלמה הוא מאד אינדיבידואלי. ישנם ניתוחי מתיחת בטן מלאה, וגם ניתוחים שמתמקדים אך ורק בבטן התחתונה. כמו כן, כל אישה מטבע הדברים מחלימה בצורה שונה – זאת בהתאם לגופה ולהיסטוריה הרפואית שלה. רק במעמד הביקורת, ולאחר בדיקה יסודית ומעמיקה שלי, אוכל להמליץ על חזרה לפעילות מלאה. לרוב, מדובר על פרק זמן של חודש ימים ממועד הניתוח.

תוצאות ניתוח מתיחת הבטן – מה חשוב לדעת?

ניתוח מתיחת הבטן שואף להסיר כמויות של עור ושומן עודף. לרוב, הניתוח יהיה מענה מצוין לנשים שהשילו משקל רב מגופן, או נשים לאחר לידה שנותרו עם עודפים שמציקים להם ברמה האסתטית. חשוב לי להדגיש, כי ניתוח מתיחת הבטן הוא הליך נלווה המצטרף לשגרת חיים בריאה. על מנת שתוצאות הניתוח אכן ישמרו, יש להקפיד על אורח חיים המבוסס על פעילות גופנית ותזונה נכונה. 

אשמח לפגוש גם אותך בקליניקה שלי לפגישת ייעוץ לקראת ניתוח מתיחת בטן!

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר