צרו איתי קשר

הוצאת שתלי סיליקון: כל מה שרציתן לדעת!

 

בשנתיים האחרונות פונות אליי לא מעט נשים, שעברו ניתוחי חזה עם שתלי סיליקון, בבקשה להוציא את שתלי הסיליקון מהחזה שלהן. מגוון הסיבות לבקשותיהן הוא רב ובעיקרו רפואי אך היות ולכל אישה יש זכות מלאה על גופה, אני מאמין שבמידה והיא מעוניינת בכך, היא מוזמנת להוציא את השתלים מגופה גם ללא סיבה רפואית.

לפיכך, במאמר זה אסביר בצורה מעט יותר מפורטת אודות ניתוח הוצאת שתלי סיליקון.

הוצאת שתלי סיליקון: מה הסיבות?

הסיבות בגינן נשים מעוניינות להוציא את שתלי הסיליקון מהחזה שלהן רבות ומגוונות. להלן חלק מהסיבות:

  • סיבוכים של שתלי הסיליקון (התקשות חוזרת, קרעים ותחושה לא טבעית) לאחר מספר ניתוחי חזה.
  • זמן רב שחלף לאחר ניתוח החזה והגוף השתנה עקב לידות, הנקה, השמנה ועוד.
  • אי התאמה של החזה לגיל. מה שהתאים להן בגיל 20 לא מתאים בגיל מבוגר יותר.
  • חששות למחלות נדירות של המערכת החיסונית שקשורות אולי לשתלי סיליקון.

האם קיים קשר בין שתלי סיליקון למחלות במערכת החיסון?

לאחרונה התעורר מחדש שיח על מחלות מערכת החיסון הקשורות לשתלי הסיליקון. תופעה זו מכונה "מחלת שתלי שדיים" (Breast Implant Ilness). מדובר בנשים שעברו הגדלת חזה המתלוננות על בעיות רפואיות שלא הכירו קודם. תלונות אלה כוללות עייפות, כאבי שרירים ופרקים, יובש בריריות הגוף או בעור, הזעות לילה, הפרעות שינה ודחיפות במתן שתן. לעתים אף מופיעות מחלות אוטואימוניות כמו דלקת פרקים או פסוריאזיס.

לרוב, לא ניתן לקשור קשר ישיר בין נוכחות השתלים לבין תופעות אלו והדרך היחידה לשלול קשר זה הינה להוציא את השתלים.

כיצד מתבצע ניתוח הוצאת שתלי סיליקון?

הניתוח הינו ניתוח פשוט הניתן לביצוע גם בהרדמה מקומית. ניתנת זריקת אלחוש באזור הצלקת דרכה הוחדר השתל בזמנו. לאחר מכן, על פני הצלקת, עושים חתך חדש והשתל נשלף החוצה. במידת הצורך ניתן להסיר את עודפי רקמת הצלקת וליצור צלקת חדשה, פחות בולטת, כדי לקבל תוצאה אסתטית יותר.

כמה זמן לוקח לחזה לחזור לצורתו הקודמת?

במידה והשתלים היו בנפח קטן, העור ורקמת השד חוזרים לקדמותן יחסית מהר. אם לאחר תקופה של כשנה, המנותחת לא מרוצה ממראה השד המרוקן, ניתן לשקול אפשרות של הרמת חזה משנית, ניתוח שמאפשר להדק את רקמת השד, להסיר את עודפי העור ולפעמים לשנות את גודל העטרה. ניתן גם להזריק שומן עצמי במעמד הניתוח הזה, על מנת להחזיר מעט מהנפח שיאבד לחזה לאחר הוצאת השתלים. לעתים ההחלטה על הרמת החזה והזרקת השומן מתקבלת עוד לפני הוצאת שתלי הסיליקון. במקרה כזה, ניתן לשלב את ההרמה עם הוצאת השתל והזרקת השומן.

האם בניתוח מוציאים גם את הקופסית?

ברוב המקרים זה לא הכרחי, גם כשמדובר במצב של התקשות הקופסית, ברגע שהשתל הוצא, מצב רקמת הצלקת ישתפר בהדרגה. כמובן במידה ומדובר ברקמה מודלקת, מזוהמת או פתולוגית, נדגום אותה או נסיר אותה והרקמה תשלח לבדיקות המתאימות, על פי הצורך.

מעוניינות לדעת עוד אודות ניתוח הוצאת שתלי סיליקון או להגיע אליי לייעוץ?

אתן מוזמנות לעשות זאת בעזרת יצירת קשר כאן באתר.

שלכן, ד"ר שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.