צרו איתי קשר

Zoom boom: קורונה וטיפולים אסתטיים

כיצד משפיעה הקורונה על הביקוש לטיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים?

התפרצות נגיף הקורנה והצורך המיידי במחלקות אשפוז ייעודיות, גיוס בדיקות ומתן חיסונים, השפיעו על מערכת הבריאות ועל תהליכים אלקטיביים, כדוגמת ניתוחים פלסטיים. המשבר שיצר זעזוע וטלטלה בקרב האוכלוסייה בארץ ובעולם, גרם בתחילתו לביטול או דחייה של תהליכים אסתטיים, עד שהופיעו הזום ואפליקציות הוידאו צ’אט הנוספות. הישיבה הממושכת מול המצלמה, שהפכה למעין מראה שמשקפת למשתתף את פניו לאורך זמן, שמה זרקור ענק על כל קמט, קמטוט או כתם בפנים. התוצאה: ככל שהפכו שיחות הוידאו לפופולריות, כתוצאה מהריחוק החברתי והמעבר לעבודה היברידית, כך גם חזרה ועלתה הדרישה לניתוחים פלסטיים. אלמנט נוסף שקשור לקורונה והשפיע על הביקוש לטיפולים אסתטיים הוא ההתמקדות באזור הפנים העליון. מצד אחד המסכה מסתירה את אזור הפה והאף ומצד שני, העיניים מקבלות הרבה יותר פוקוס, וכך גם כל האזור שמסביב, מצב שיכול לעודד רבים לבחון טיפול מתיחת פנים, עם דגש על העיניים.

Zoom boom – בשיחות וידאו זה נראה אחרת

על פי נתוני ה-ASPS  (אגוד הכירורגים האמריקאי), למרות ההאטה היחסית, עדיין הוציאו האמריקאים יותר מ-9 מיליארד דולר על ניתוחים פלסטיים בשנת 2020. כירורגים ומנתחים פלסטיים רבים ברחבי העולם דיווחו כי מספר המטופלים שחיפשו פרוצדורות אלקטיביות, כולל הזרקות בוטוקס, מתיחת פנים ומגוון של ניתוחים פלסטיים, עלה גם בעקבות ה – zoom boom.

חשוב לציין כי בניגוד לדור הסלפי, שרגיל לראות את עצמו באפליקציית הטיק טוק, הסנאפצ’ט ועוד, האוכלוסייה המבוגרת יותר נחשפה לפלטפורמה החדשנית במסגרת שיחות הוידאו. לפתע פתאום אותם משתמשים, שלא היו רגילים לראות את עצמם מדי יום ובמהלך שעות רבות מול המסך, הבינו שהם נראים בצורה אחרת ממה שחשבו. רבים גם אינם מודעים להשפעה של זווית הצילום, התאורה ואלמנטים נוספים שיכולים לעוות את התמונה ואת מראה הפנים.

מסך מסך שעל הקיר – מי הכי יפה בעיר?

אין זה מפתיע שאחרי חודשים של שימוש בפלטפורמות וידאו צ’ט, רבים התחילו לבחון שוב את מראה הפנים – עם דגש על הסנטר הכפול, האף שאולי קצת גדל, ואת הקמטים מסביב לעיניים.

גם העבודה ההיברידית, שמאפשרת התאוששות נוחה יותר בבית וללא צורך לקחת ימי מחלה או חופשה, תרמה לעלייה בדרישה לניתוחים פלסטיים, החל מניתוח אף, מתיחת פנים והזרקות בוטוקס.

ביקורת עצמית דרך מצלמת הזום

למרות שהגרסה של עצמנו, כשאנו מביטים בפנים שלנו דרך מצלמת הוידאו, עלולה להטעות ולעוות את המציאות, רבים בוחרים בניתוחים פלסטיים, שמטרתם שינוי מראה מסיבות אסתטיות ולא רפואיות. הטיפולים כאמור, נעים בין פרוצדורות לא פולשניות כדוגמת בוטוקס או חומרי מילוי לעור, ועד להליכים כדוגמת שאיבת שומן, מתיחת פנים, הרמת, הגדלת או הקטנת וניתוח אף. הביקוש העולה להצערת עור הצוואר, פיסול קו הלסת וטיפול בקמטים, אופייני לנשים וגברים כאחד.

מחקר שהתפרסם בNIH –  (המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית), הראה כי שימוש מוגבר בשיחות וידאו קשור להגברת הביקוש לניתוחים אסתטיים, וכי חשוב שמנתחים פלסטיים יבחנו וישקלו את השפעות אותן פלטפורמות על המניעים של המטופלים לניתוחים אסתטיים בעידן הקורונה. ואכן, אין ספק כי ניתוחים פלסטיים יכולים לרענן מראה קיים, להשיג מראה חדש או לשחזר מראה שהיה ואינו, שלעיתים משתקף גם בווידאו צ’ט. יחד עם זאת, חשוב לבצע את ההליך האסתטי מהסיבות הנכונות, ולא רק כי נראה לכם שהפנים קצת מעוותות במצלמת המחשב.

מתלבטות? זקוקות לייעוץ? אני כאן עבורכן לכל שאלה.

שלכן, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר