צרו איתי קשר

ניתוחים פלסטיים: מדוע עדיף בארץ ולא בחו”ל?

מדוע חשוב לבחור מנתח פלסטי בארץ ולא בחו”ל? כי לפעמים הדשא של השכן לא בהכרח ירוק יותר

בחודש פברואר 2020 התייחס משרד הבריאות לכמה מקרים של זיהום קשה, שהתפתח אצל ישראלים שביצעו ניתוחים פלסטיים אלקטיביים לחיטוב הגוף בטורקיה. לשון ההודעה: “משרד הבריאות מבקש להתריע מפני רופאים ומרפאות מחוץ לגבולות מדינת ישראל, המפרסמים טיפולים פולשניים אסתטיים. אין למשרד כל פיקוח על אותם רופאים ומרפאות, ואין בידי המדינה כל דרך לערוב לבטיחות הטיפול שניתן”. היעדר פיקוח של גורם מקצועי ומשמעותי הוא רק אחת הסיבות להעדיף ביצוע הליכים כירורגים- אסתטיים בישראל ולא מעבר לים, וכך גם כשמדובר על מנתח/ת פלסטי/ת, בחירה המבוססת על מגוון היבטים כמפורט:

צמצום הסיכונים ומתן מענה מקצועי במסגרת ניתוחים פלסטיים:

למרות שהליך כירורגי אסתטי הוא בדרך כלל אלקטיבי, עדיין מדובר בפרוצדורה רפואית פולשנית, שלעיתים גם דורשת הרדמה כללית וכרוכה בתופעות לוואי ולעיתים גם בסיבוכים. ככלל, כל הניתוחים, כולל הליכים קוסמטיים, טומנים בחובם סיכון, במיוחד אם אתם סובלים ממחלות רקע או מצבים רפואיים כרוניים.

סיבוכים אפשריים בכל הליך כירורגי כוללים:

  • התפתחות זיהום באזור החתך, שעלול להחמיר את ההצטלקות ואף להוביל לניתוח נוסף.
  • דימום קל או מאסיבי, שיכול לגרום לצורך בעירוי.
  • הצטברות נוזלים מתחת לעור.
  • אי נוחות.
  • החלמה ארוכה מהצפוי, שעלולה לפגוע באיכות החיים ובתפקוד הכללי.
  • חוסר תחושה ועקצוץ, כתוצאה מנזק עצבי שעלול להיות קבוע.
  • סיבוכים הקשורים להרדמה כולל דלקת ריאות, קריש דם ולעיתים נדירות, מוות.

כאשר הניתוח הפלסטי מבוצע על ידי רופא/ה מוסמך עם התמחות בכירורגיה פלסטית -אסתטית, ובמוסד רפואי מורשה ועם רישיון של משרד הבריאות, אתם יודעים שאתם בידיים טובות. בנוסף, קיים פיקוח של משרד הבריאות בישראל על מוסדות מערכת הבריאות והרפואה הפרטית, באמצעות פרסום ואכיפה של תקנות המתייחסות לפעולות הרפואיות שאסור לערוך במרפאות הכירורגיות הפרטיות, כך גם בנוגע לחובת הרישוי של מרפאות כירורגיות פרטיות, והצורך בתעודת רופא מומחה בכירורגיה פלסטית.

יש לא מעט מקרים, כולל האחרון בו זמרת מפורסמת התאשפזה זמן ממושך בגלל ניתוח פלסטי שעברה בחו”ל, שמוכיחים כי עדיף לבצע את ההליך בישראל, היכן שעומדים לצדו של המטופל חוקים, תקנות ואכיפה, שיכולים לוודא את בטיחותו ובריאותו, ועל הצד הטוב ביותר.

הכי טוב בארץ…

אין ספק כי ניתן למצוא שירותים רפואיים מקצועיים מהשורה הראשונה במדינות מובילות ומתקדמות. יחד עם זאת, כשאת או אתה עומדים לעבור פרוצדורה רפואית, אין ספק שהכי נעים, נוח, ונכון לעבור אותה בארץ. הסיבות לכך רבות וכוללות:

  • קבלת שירות רפואי בשפת האם, דבר שיכול לעזור לכם להרגיש בבית, גם כאשר אתם תחת אזמל המנתח.
  • תמיכה וליווי של המשפחה והחברים שנמצאים סביבכם, משלב ההכנות, במהלך הניתוח וגם אחריו.
  • התמודדות עם הטיסה חזרה – אין ספק כי לאחר הניתוח עדיף לנסוע הביתה למיטה החמה, מאשר לעלות על טיסה, במיוחד אם אתם כאובים ועדיין סובלים מחבורות או מזיהום.

חשיבות בחירת מנתח פלסטי בארץ ולא בחו”ל:

ניתוחים פלסטיים כוללים את הפרוצדורה עצמה, וגם את שלב הייעוץ, ההכנות המנטליות והפיזיות, ההתאוששות שלאחר ההליך ולבסוף, הליווי והמעקב, כולל במקרים של זיהום או צורך לתקן. עכשיו נסו לדמיין את כל הדרך, שמתמשכת לעיתים על פני מספר חודשים, שנה ויותר, בשלט רחוק.

ומה קורה אם פתאום יש תופעות לוואי שמחמירות או סיבוכים? במקרים אלו וגם במצבי חירום, עדיף לקבל מענה מיידי מהצוות הרפואי שליווה אתכם לאורך כל הדרך, ולא תשובה במייל או בזום.

על ידי הקשבה וביצוע ההנחיות של המנתח/ת והצוות הרפואי, ניתן למזער את אותם סיכונים, ולכן חשוב כל כך לנהל תקשורת טובה וקבועה עם רופא/ה ישראלי/ת, שגם מכירים את החוק, ההנחיות וכל ההיבטים של הרפואה המתקדמת והחדשנית, בישראל.

התמודדות עם בירוקרטיה – בשפה אחרת:

לקראת הניתוח, סביר להניח שתתבקשו לחתום על טופס הסכמה המתייחס לפרוצדורה עצמה, וגם כדי שניתן יהיה לצלם תמונות לפני אחרי הניתוח, המשמשות אסמכתא והופכות לחלק מהתיעוד הרפואי שלכם. אין ספק כי כאשר הכל נעשה בעברית, זה הרבה יותר פשוט ונותן גם הרגשה טובה ונינוחה.

יש כל כך הרבה סיבות אובייקטיביות וסובייקטיביות לביצוע ניתוחים פלסטיים בארץ, כמו גם בחירת מנתח/ת ישראלי/ת וצוות רפואי שמדבר בשפה שלכם, והכוונה לא רק למילים, אלא גם לאווירה, הוויה וכל מה שירגיש לכם נוח כשאתם בבית.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר