צרו איתי קשר

איך מעלימים עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

עיגולים שחורים מתחת לעיניים? כך תגרמי לזה להיעלם!

עיגולים שחורים מתחת לעיניים הם תופעה שכיחה שאינה מוגדרת כבעיה רפואית ויחד עם זאת, רבות מרגישות שהמצב מוביל למראה עייף ומבוגר, במיוחד כאשר נוצרים קמטוטים ושקיות.

טיפולים אסתטיים וכירורגים, הכוללים שימוש בחומרי מילוי שקעי עיניים להבהרת עיגולים שחורים, הזרקת שומן עצמי וניתוח עפעף תחתון, יכולים לצמצם באופן משמעותי את התופעה ואף להעלימה כליל, ליצירת מראה צעיר, רענן וטבעי.

מה גורם לעיגולים שחורים?

ישנם מספר גורמים מרכזיים לתופעה, הקשורים לאורח חיים, גיל והיסטוריה רפואית, כמפורט:

  • גיל מבוגר. ההתבגרות מלווה בתופעות מגוונות, הכוללות את הפיכתו של העור דק יותר. כך גם לגבי אובדן של שומן וקולגן, השומרים על גמישות העור, מצב הגורם להתכהות כלי הדם באזור.
  • גנטיקה והיסטוריה משפחתית. תורשה יכולה להשפיע על הופעת עיגולים שחורים מסביב לעיניים, כבר בגיל צעיר. זה יכול לחלוף עם השנים ולעיתים, התופעה דווקא מתגברת.
  • עייפות. חסך בשעות שינה יכול לגרום לחוסר בריכוז, עצבנות וגם להצטברות של נוזלים מתחת לעיניים ולחיוורון ושקיפות של העור, דבר שיכול להוביל להתכהות של הרקמות ולכלי דם בולטים.
  • מאמץ יתר של העיניים. שהות ממושכת מול מסכים יכולה גם היא ליצור עומס על העיניים, ובעקבות כך להגדיל את כלי הדם ולגרום להופעת עיגולים כהים באזור. כך גם תגובות אלרגיות ויובש בעיניים, המעודדים גרד ושפשוף.
  • אורח חיים. ישנם הרגלים שעלולים לגרום להופעת עיגולים שחורים מסביב לעיניים כדוגמת חוסר בשתייה, שעלול להוביל להתייבשות ומראה של עיניים שקועות; חשיפת יתר לשמש יכולה גם כן לגרום לעודף ייצור של מלנין שגורם לעיתים לפיגמנטציה.
  • גוון עור כהה. נוטה יותר להיפר-פיגמנטציה סביב אזור העיניים.

מוזמנת להכיר פתרון אפקטיבי להשגת מראה צעיר ורענן, המותאם לך

במסגרת הטיפולים האסתטיים, קיימות שתי שיטות מרכזיות שיכולות לסייע בצורה אפקטיבית ומקצועית בשקיות שמפריעות לך כל כך, ובצדק. חשוב לבחון כל אחת, ובעצת כירורג פלסטי, לבחור במה שמתאים לך.

הבהרת עיגולים שחורים באמצעות מילוי שקעי עיניים

כאשר הגורם העיקרי לתופעה הוא שקעים מתחת לעיניים, מומלץ לעשות שימוש בחומרי מילוי – עם דגש על חומר המילוי בלוטרו המיועד לפיסול ועיצוב הפנים, ומבוסס על חומצה היאלורונית. מכיוון שמדובר באחד האזורים המאתגרים, חשובים המקצועיות והמיומנות של הרופא/ה המטפל/ת, ובחירת חומרים איכותיים המיועדים למילוי שקעיי עיניים, ומותאמים לאזור. כך גם לגבי הרכב החומר, שמומלץ שיהיה רך ויכלול חומצה היאלורונית.

דרך נוספת היא באמצעות הזרקת שומן עצמי מהאזור התורם שלך (בטן, ישבן או ירכיים) לאזור המקבל – מקום הטיפול. ההליך מתבצע בהרדמה מקומית בלבד, נמשך בדרך כלל פחות משעה, וכרוך באי נוחות מינימלית.

איכות הטיפול והשפעתו

ישנם מקרים בהם בזכות מילוי שקעי עיניים, הפיגמנטציה תעלם לחלוטין, ובמקרים אחרים הנראות תשתפר. כך גם לגבי משך הזמן בו תישמר תוצאת הטיפול, שבדרך כלל תחזיק מעמד 8 חודשים עד שנה, בהתאם למאפיינים של המטופל ולמקצועיות הכירורג הפלסטי.

ניתוח עפעף תחתון

דרך נוספת כוללת טיפול באמצעות ניתוח כירורגי להסרת עודפי עור או שומן מהעפעף התחתון. התאוששות נמשכת בדרך כלל שבוע או מעט יותר, ולעיתים מלווה בחבורות ואדמומיות שבסופו של דבר ייעלמו. והתוצאות? פנומנליות!

מראה צעיר ורענן לאורך זמן!

בנוסף למראה נפלא ויפיפה, רבות מספרות כי לאחר הניתוח הן הרגישו טוב יותר וכך גם עלה ביטחונן העצמי. החדשות הטובות הנוספות הן כי תוצאות הניתוח עשויות להימשך כל החיים. במקרים מסוימים השקיות או צניחת העפעף עלולים לחזור, אבל גם זה לאחר זמן ממושך ויש פתרונות נוספים, אותם הזכרתי קודם לכן.

אורח חיים נכון וטיפולים טבעיים כדרך חיים

ישנן מספר שיטות טבעיות, שיכולות לספק תמיכה לטיפולים האסתטיים והכירורגיים, במטרה לשמור על התוצאה ולהפחית את המראה של עיגולים שחורים מתחת לעיניים, הכוללים: הקפידה על שינה טובה איכותית של 7-8 שעות בלילה לפחות; צמצום החשיפה לשמש שגם מעודדת את הזדקנות העור; טיפולים טבעיים כדוגמת הנחת פרוסות קרירות של מלפפונים על העיניים או שקיות תה עם קפאין; ושימוש במשחות וקרמים ייעודיים, המכילים חומצה היאלורונית, ויטמין E, רטינול ואלוורה, שיכולים לסייע בהפחתת והבהרת עיגולים שחורים.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר