צרו איתי קשר

רגע לפני ניתוח פלסטי – מה כדאי לשאול את הרופא/ה שלך?

במהלך שנת 2020 בוצעו בארץ כ-567 אלף הליכים כירורגיים – אסתטיים, כך עולה מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, על פיהם כ-78 אלף ישראלים עברו ניתוחים פלסטיים, כשהפופולאריים ביותר הם: הגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוח אף.

עצם ההחלטה לבצע אחד או יותר ממגוון הניתוחים הפלסטיים הקיימים יכולה להיות קשה ומאתגרת, במיוחד כשמדובר במענה אסתטי ובהליך כירורגי אלקטיבי. אם בחנתם את כל האספקטים, כולל היתרונות והחסרונות והחלטתם לצאת לדרך, חשוב שתדעו מה לשאול את המנתח/ת כדי שהתוצאה תהיה לשביעות רצונכם. מבחינתי המפתח להצלחה, בנוסף למקצועיות מבלתי מתפשרת ואיכות הטיפול, הוא שיחת תיאום ציפיות במסגרת הייעוץ הראשוני, והצגת שאלות שיעזרו לכם להבין אצל מי אתם מפקידים את המראה שלכם וגם את בריאותכם. כך תוכלו לוודא שהחלום שנרקם בראשכם אכן ריאלי ומקובל על ידי הרופא/ה המנתח/ת.

לפניכם 8 שאלות שחשוב להציג לרופא/ה המנתח/ת, כדי לוודא שאתם בידיים טובות ושהתוצאה תהיה לשביעות רצונכם:

  1. האם אתם מתאימים לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית?

לפני שמתחילים, חשוב כאמור לתאם ציפיות ולוודא שההליך יניב תוצאות חיוביות ושאתם מועמדים מתאימים לניתוח. יכול להיות שיש אלטרנטיבה טיפולית אחרת שיכולה להתאים לכם יותר, שאולי דורשת זמן החלמה קצר ויכולה להוביל לתוצאות טובות יותר, בהתאם לגילכם, לסוג העור ולמבנה העצמות.

  1. האם יש לרופא/ה המנתח/ת רישיון של משרד הבריאות?

לצערי, ישנם לא מעט גורמים בתחום הניתוחים הפלסטיים ללא תואר או רישיון לעסוק ברפואה, כך גם לגבי ההתמחות בכירורגיה פלסטית ניתוחית ואסתטית. גם אם אתם מגיעים למרפאה מרווחת ומעוצבת, ונפגשים עם אדם נחמד ולבבי, עדיין חשוב לבקש רישיון של משרד הבריאות ורישיון לעסוק בכירורגיה פלסטית ניתוחית ואסתטית.

  1. היכן עומד להתבצע ההליך?

ישנם ניתוחים פלסטיים שמתבצעים בבתי החולים, ואחרים במרכזים רפואיים פרטים או ציבוריים מורשים ועם רישיון של משרד הבריאות. חשוב לקחת בחשבון כי כל הליך כירורגי יכול גם להסתבך ולכן חשוב שיהיה מענה רפואי גם במקרה של התפתחות זיהום או מצב חירום.

  1. באיזה סוג של הרדמה ייעשה שימוש במהלך ההליך?

הרדמה כללית, מקומית או טשטוש, כל אחת מהשיטות כרוכה בהתאוששות שונה, ולכן חשוב לדון בסוגיה זו עם הרופא/ה המנתח/ת, כולל הסיכונים הכרוכים בכך. במידה ומדובר בהרדמה כללית, חשוב לוודא שהמרדים/ה אכן מוסמך/ת, ובעל/ת הכשרה מותאמת לניהול ופיקוח על ההליך הרפואי. האפשרות הבטוחה ביותר, במידה ומתאפשר, היא בדרך כלל הרדמה מקומית, שמומלצת גם במקרים בהם דרושה תקשורת עם המטופל במהלך הניתוח.

  1. מהם הסיכונים הכרוכים בניתוח?

כל הליך כירורגי ואסתטי כרוך בתופעות לוואי וסיבוכים פוטנציאליים, החל מדימום, הופעת חבורות ואי נוחות, ועד זיהום ואפילו צורך בניתוח נוסף. חשוב שתבינו מול מה אתם עומדים גם בנושא זה, ושתהיה שקיפות מלאה המבוססת על מקצועיות וכנות.

  1. האם יש תמונות לפני ואחרי ו/או הדמיה?

כשמדובר בכירורגיה פלסטית ניתוחית ואסתטית ישנן שתי דרכים שיכולות לעזור לכם להבין איך תראה התוצאה הצפויה, וגם להעיד על המקצועיות של הרופא/ה המנתח/ת. האחת היא תמונות לפני ואחרי, שמראות בפועל מה יכולה להיות ההשפעה של הניתוח, בכל חלק בפנים ולבחון את המקצועיות של הרופא/ה. במקרה הזה מומלץ לוודא שאכן מדובר במטופלים אמיתיים ולא של גורם אחר בתחום. ישנם רופאים שגם יכולים ליצור עבורכם הדמיה ממוחשבת שתציג את התוצאה הצפויה באופן סובייקטיבי, ועל בסיס הנתונים שלכם.

  1. כמה זמן תימשך תקופת ההחלמה? האם יהיו מגבלות? ומתי ניתן לחזור לפעילות שגרתית?

חשוב להבין בדיוק למה לצפות כדי לאפשר לגוף להתאושש, לכם לנוח, ובמטרה לאפשר לגורמים כמו סביבת העבודה, מכרים ומשפחה, לתת לכם את הזמן שאתם צריכים. חושב שתקבלו מהרופא/ה גם הסבר מפורט על תופעות הלוואי הצפויות, הסיבוכים הפוטנציאליים, משך ההחלמה, כיצד ייראה האזור – במיוחד כשמדובר בפנים והצוואר, ומתי תוכלו לחזור לפעילות שגרתית.

  1. כמה זמן יחזיקו התוצאות?

ושוב אנו חוזרים לתיאום ציפיות, אלמנט כל כך חשוב כשמדובר על ניתוחים פלסטיים. גם כאן, חשוב שציפיות יהיו ריאליות ויכללו גם את האמצעים הדרושים ואת אורח החיים, שיאפשרו לכם לשמור על המראה החדש לאורך זמן.

ייתכן שבמהלך הדרך יעלו שאלות נוספות או סוגיות חשובות, לגביהן תרצו לקבל תשובה. אני ממליץ, עוד בטרם מתקיימת פגישת הייעוץ הראשונה, ומתי שתראו לנכון, לרשום לעצמכם את כל מה שחשוב לכם לשאול, מבלי להתבייש. מדובר בפנים או בגוף שלכם וחשוב שתצאו מרוצים ובריאים.

בהצלחה!

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר