צרו איתי קשר

יתרונות וחסרונות בניתוח הגדלת חזה

מדי שנה אני מוצא את עצמי מסביר על תהליך ניתוח הגדלת חזה למתעניינות רבות המגיעות אל הקליניקה שלי. לכן, מצאתי לנכון לפרט בכתב את היתרונות והחסרונות של ניתוח הגדלת חזה, מידע חשוב עבור כל אישה שמעוניינת בפרוצדורה הכירורגית של הגדלת החזה.

נכון לשנים האחרונות, ניתוח הגדלת חזה הוא אחד מהניתוחים הפופולאריים ביותר בקרב נשים, זאת משום שהוא מאפשר לנשים בעלות חזה קטן, שטוח או נפול, ליהנות מפתרון איכותי לאורך זמן – חזה בעל נפח מלא יותר ושיפור הדימוי הנשי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בפרוצדורה פולשנית ולכן טרם קבלת ההחלטה אם לעבור את הניתוח או לא, חשוב שכל מתעניינת תהיה מודעת ליתרונות ולחסרונות של ניתוח הגדלת חזה.

ניתוח הגדלת חזה יתרונות

ניתוח הגדלת חזה יתבצע, בדרך כלל, בהרדמה כללית ויארך כשעה. בזמן הניתוח, המנתח יוצר כיס מיוחד אליו הוא מחדיר את השתל. המטופלת תקבל עירוי אנטיביוטי במהלך הניתוח וזאת על מנת למזער את הסיכויים לזיהום. אין הכרח או צורך להמשיך בטיפול האנטיביוטי מעבר לזה שניתן במהלך הניתוח.

היתרונות של ניתוח מסוג זה רבים: ראשית, יש מספר אפשרויות בכל הקשור לחתך הניתוחי – בין אם בעטרה, בבית השחי (צלקת נסתרת) ובין אם בקפל התת שדי. ריבוי האפשרויות מאפשר לרופא לבחור מיקום לחתך שיאפשר את הסתרת הצלקת. החדרת השתל מאפשרת לעצב את החזה כמעט לכל דרישה של הלקוחה ולקבל תוצאה מיידית שנשמרת לשנים.

ישנן מטופלות שנולדות עם חזה קטן מאוד, ישנן מטופלות שנולדות עם א-סימטריה בין הצדדים וחלק נכבד מהמטופלות מחזירות “עטרה ליושנה” לאחר הנקות חוזרות. לאחרונה יש עדנה להגדלת חזה באמצעות שומן עצמי. טכניקה זו מאפשרת לעצב את החזה ולהחזיר נפח ללא כל צלקת עורית או החדרת גוף זר לשד. שואבים שומן מהבטן, מותניים, ירכיים או כל אזור אחר שהמטופלת חפצה בו, מעבדים אותו ומזריקים אותו לשד. השד מקבל צורה נהדרת ומרקמו רך וטבעי. הרופא יבחר את הטכניקה שמתאימה באופן הטוב ביותר למטופלת שלו וזאת לאחר יעוץ מקיף ותיאום ציפיות על מנת לזכות בתוצאות הטובות ביותר.

עוד בנושא

ניתוח הגדלת חזה חסרונות

החסרונות הם הסיכונים והאפשרות לסיבוכים הקיימים בניתוחים. המקצועיות והמיומנות של הרופא יעזרו במזעור הסיכויים לסיבוכים אלו, אך כיוון שבעת הניתוח יש גורמים שאינם ניתנים לחיזוי, אין דרך להבטיח במאת האחוזים שסיבוכים אלו לא יתרחשו.

הסיבוכים שיכולים להתרחש הם זיהומים (כמו בכל ניתוח), תחושת נימול או כל בעיית תחושה אחרת בשד או בפטמה, דימום לאחר הניתוח, הצטברות של נוזלים באזור שמסביב לשתל (בעיה שבדרך כלל נפתרת בעצמה או באמצעות טיפול תרופתי), ריפוי איטי של החתך וצניחה של השדיים.

בנוסף, חשוב לדעת שיש גם תופעות לוואי מסוימות שמתרחשות פעמים רבות לאחר ניתוח הגדלת חזה, כמו, למשל, התקשות הקופסית סביב השתל המצריכה לעיתים ניתוח תיקון – אין דרך לדעת באם התופעה תתרחש.

בשנים האחרונות ישנן עדויות על מחלה הנקראת ALCL – סוג של גידול שמתפתח באחוז מזערי (מקרים בודדים לכל מליון מנותחות) מהנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון. כל העדויות מצביעות על כך שמדובר בסיכון חסר חשיבות וכיום אנו יודעים שבמידה ומאובחנת מחלה זו ניתן פשוט להוציא את השתלים ואת הקופסית שסביבם ולקבל ריפוי מלא.

לסיכום, טרם ההחלטה לעבור ניתוח הגדלת חזה יש לוודא שהמנתח בו בוחרים הוא מנתח בעל מוניטין מוצלח בתחום וניסיון רב. התוצאה של ניתוח זה היא תוצאה נפלאה של חזה נשי מלא וזקור ומינימום צלקות נראות לעין. בנוסף, עבודה מקצועית של מנתח ושימוש בשתלים איכותיים יבטיחו לכן תוצאה מופלאה לאורך זמן.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר