צרו איתי קשר

סיבוכים לאחר ניתוחי חזה

סיבוכים אפשריים לאחר ניתוח הגדלת חזה

להלן הסיבוכים האפשריים

  • זיהומים – סיבוך זה אפשרי בכל סוג של ניתוח.
  • תחושת נימול או כל בעיית תחושה אחרת בשד או בפטמה.
  • דימום לאחר הניתוח.
  • הצטברות של נוזלים באזור שמסביב לשתל – בעיה שבדרך כלל נפתרת בעצמה או באמצעות טיפול תרופתי.
  • ריפוי איטי של החתך.
  • צניחה של השדיים.

בשנים האחרונות ניתוח הגדלת החזה הפך למאוד פופולרי בקרב נשים רבות המעוניינות לשפר את מראה החזה שלהן. בקשר ישיר עם כך רמת הניתוחים והטכנולוגיה איתה מבצעים את הניתוח השתפרו לרמה גבוה ולרמת דיוק מירבית. למרות זאת, חשוב לדעת כי יש סיבוכים אשר יכולים להתרחש לאחר הניתוח.

בהקשר לכך, אני נשאל על ידי נשים רבות את השאלה הבאה:

שלום דר' שיין, אני מעוניינת לעבור ניתוח הגדלת חזה ואני מאוד חוששת מהסיבוכים האפשריים. תוכל לציין בבקשה אם יכולים להיות כאלה? 

ראשית, אציין ואומר כי למרות שרמת המנתחים והטכנולוגיה השתפרו מאוד בשנים האחרונות כמובן שלאחר הניתוח יכולים להיות סיבוכים. אוסיף ואומר שלמרות שניתוח הגדלת חזה לא נחשב ניתוח מסוכן או מסובך במיוחד הוא עדיין הליך רפואי לכל דבר והוא בהחלט כרוך בסיבוכים וחשוב להיות מודעים אליהם. כאן אגע בסיבוכים שכיחים בלבד. כמובן שבמהלך היעוץ נעבור יחד על טופס ההסכמה מדעת המכיל בתוכו את כל מגוון תופעות הלוואי והסיבוכים השכיחים והנדירים של ניתוח הגדלת חזה.

מידע אודות סיבוכי הניתוח

התקשות קופסית השד

הסיבוך הנפוץ ביותר בעקבות ניתוח הגדלת חזה הינו התקשות או התכווצות של קופסית השד, כלומר של מעטפת השתל. התחושה הזאת נגרמת משום שהגוף יוצר מעטפת מסביב לשתל – כמו מסביב לכל גוף זר שחודר לתוכו. המעטפת הזאת עלולה להתעבות, להתקשות או להתכווץ. התוצאה עלולה להיות התקשות של השד, תחושת אי־נוחות ואף שינוי צורה של השד. התקשות של השד עלולה להופיע זמן קצר לאחר הניתוח או חודשים רבים אחריו. בעיה זו הינה תופעה נורמלית שבדרך כלל אינה מהווה בעיה, אך לעיתים רחוקות במקרים של התקשות חמורה יתכן שנזדקק להתערבות כירורגית. יש מקרים בהם ניתן לטפל תרופתית. אם את חוששת שנוצרה אצלך התקשות קופסית עליך להגיע אלי או למנתח שלך ולהבדק.

הפרעת תחושה בשדיים

נשים רבות מתלוננות שלאחר ניתוח להגדלת חזה משתנה התחושה בשדיים, במיוחד בפטמות ובאיזור שסביב החתכים שדרכם הוכנסו השתלים. השינוי עשוי לנוע בין אובדן של התחושה לבין רגישות יתר. בדרך כלל מדובר בתופעה שחולפת מאליה בתוך כמה חודשים, והתחושות חוזרות להיות כפי שהיו לפני הניתוח.

פעירת החתך הניתוחי

מונח המתייחס לבעיה אפשרית בריפוי הפצע, כמו פתיחה של שולי הפצע ועד למצב בו נוצרת חשיפה של השתל ונוצר צורך להוציא אותו. במקרה של הוצאת השתלים, יש להמתין 6 חודשים לפחות לפני ששוקלים לבצע את הניתוח מחדש. בדרך כלל פעירת שולי החתך הניתוחי תקרה רק במצבי קיצון כלומר אצל נשים שנמצאות בקבוצת סיכון לבעיות ריפוי פצע כגון סכרתיות, מעשנות כבדות, סובלות מעודף משקל קיצוני או כאלו שבחרו גודל שתל גדול משמעותית מהמומלץ.

דימום

דימום בחלל השד הגורם בדרך כלל לנפיחות חד צדדית בשד היכול להתרחש לאחר הניתוח. מצב זה קורה לרוב במהלך 12 השעות שלאחר הניתוח, אך ייתכן גם בשלב מאוחר יותר. אם סיבוך זה מתקיים המטופלת תיכנס שוב אל חדר הניתוח, בהרדמה כללית. במהלך ניתוח זה הרופא מוציא את השתלים, מוצא את מקור הדימום, מפנה את קרישי הדם ועוצר את הדימום. לרוב, השתלים יוחזרו גם למקומם.

זיהום

אם לאחר הניתוח נצפית עלייה בחום הגוף של המטופלת ולצד זה ישנם תסמיני זיהום כמו אודם או כאב באזור הניתוח – מיד עולה החשד לזיהום מקומי ויש לפנות ללא דיחוי לרופא המנתח. חשוב לציין כי סיבוך זה נדיר מאוד מכיוון שהמטופלות נוטלות לפני הניתוח אנטיביוטיקה שמשמשת כתרופה מונעת לזיהום.

דליפה

דליפה של השתלים הינה אירוע נדיר בשתלים המודרניים, אך למרות זאת יש מנתחים שממליצים להחליף את שתלי הסיליקון מדי 10-15 שנים. בדרך כלל, אין צורך בכך וניתן להישאר רגועות ולבדוק אם יש דליפה באמצעות בדיקה תקופתית שתיערך אחת לשנה או שנתיים באמצעות אולטרסאונד או MRI.

ניתוח הגדלת חזה: תופעות הלוואי

חשוב לדעת כי ישנם סיכויים גם לתופעות לוואי שיתרחשו לאחר הניתוח. ישנן תופעות לוואי מסוימות שמתרחשות פעמים רבות לאחר ניתוח הגדלת חזה, כמו התקשות הקופסית סביב השתל. תופעת לוואי זו מצריכה לעיתים ניתוח תיקון ואין דרך לדעת לפני הניתוח אם תופעה זו תתרחש.

בנוסף לזאת, בשנים האחרונות קיימת תופעת לוואי שמתרחשת לעיתים נדירות אך חשוב לציין אותה. בשנים האחרונות ישנן עדויות על מחלה הנקראת ALCL – סוג של גידול שמתפתח באחוז מזערי (מקרים בודדים לכל מליון מנותחות) מהנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון. כל העדויות מצביעות על כך שמדובר בסיכון חסר חשיבות וכיום אנו יודעים שבמידה ומאובחנת מחלה זו ניתן פשוט להוציא את השתלים ואת הקופסית שסביבם ולקבל ריפוי מלא.

לסיכום, לפני שאתן מחליטות אם לעבור ניתוח הגדלת חזה כדאי שתחליטו גם מי הרופא שינתח אתכן. חשוב לוודא שהמנתח בו אתן בוחרות הינו מנתח בעל מוניטין מוצלח בתחום וניסיון רב. התוצאה של ניתוח זה היא תוצאה נפלאה של חזה נשי מלא וזקור ומינימום צלקות נראות לעין. בנוסף, עבודה מקצועית של מנתח ושימוש בשתלים איכותיים יבטיחו לכן תוצאה מופלאה לאורך זמן.

סיכונים של ניתוח הגדלת חזה

בכל ניתוח קיימים סיכונים, יחד עם זאת, ניתן לצמצם את הסיכויים לסיכונים בעת ניתוח הגדלת חזה על ידי בחירה במומחה בכירורגיה פלסטית.

מומחה בתחום הוא רופא שיכול להציג בפני לקוחותיו רישיון רופא ותעודת מומחה מטעם משרד הבריאות וכזה שמאגד ניסיון רב בתחום ניתוחי הגדלת חזה.

קפלים

לאחר הניתוח שטח השתל אמור להיות חלק. למרות זאת יש מטופלות שחשות בקפלים. הפתרון הוא בחירת מנתח בעל ניסיון שמשתמש אך ורק בשתלים איכותיים.

מעטפת קופסית קשה

מעטפת שמתעבה, מתקשה או מתכווצת סביב השתל – דבר שיכול לבוא לידי ביטוי בכאבים,התקשות או מראה מעוות ולא טבעי של השד.

דליפה

דליפה של הסיליקון באה, בדרך כלל, לידי ביטוי בשינוי הצורה של השתל או בהופעת גוש שצמוד לשתל. סיכון זה נדיר ואם הוא מתרחש חובה להחליף שתל.

זיהום

במקרים אלו נדרש טיפול אנטיביוטי.

דימום

יש מקרים בהם מתרחש דימום מאסיבי סביב השתל, דבר שמחייב טיפול ניתוחי. דימום יכול להתרחש מיידית לאחר הניתוח או להתחיל כיממה לאחריו . במקרים כאלו מכניסים את המטופלת חזרה לחדר הניתוח, מנקזים את הדם ומחזירים את השתל.

דחיית השתל

במקרה בו יש זיהום והגוף אינו מצליח להתגבר על הזיהום באמצעות האנטיביוטיקה שניתנה, יש צורך להוציא את השתלים באמצעות הרדמה מקומית או כללית.

אסימטריה

אי שוויון בין שני צדדי השד.

יש לך שאלות נוספות? את מוזמנת לפנות אליי לקבל ייעוץ מסודר.

בהצלחה, דר' שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר