צרו איתי קשר

ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית

נשים רבות המגיעות אלי למרפאה למטרת הגדלת חזה מעוניינות לדעת האם ניתן לעבור ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית ואם כן מה עדיף? ניתוח בהרדמה כללית או ניתוח בהרדמה מקומית. במאמר זה אסביר קמעה אודות סוגי ההרדמה וחשיבותו  הגדולה של הרופא המרדים.

האם הגדלת חזה יכולה להתבצע בהרדמה מקומית?

ניתוח הגדול חזה הינו הניתוח הפלסטי הפופולרי ביותר בנשים בישראל ובעולם. נשים רבות חולמות על חזה שופע, מוצק וזקוף אשר ישפר את הדימוי העצמי שלהן וייתן להן תחושת נשיות וגאווה. עם זאת, נשים רבות נרתעות מהגשמת החלום, בין השאר בשל החשש מביצוע הרדמה כללית. אנחנו יודעים מסקרים ומחקרים מרובים כי לפני ניתוח – אנשים רבים חוששים מההרדמה יותר מאשר ההליך הכירורגי עצמו.

החרדות נעוצות בחשש שמא משהו ישתבש במהלך ההרדמה, או בפשטות – אנשים ונשים חוששים שלא להתעורר מהרדמה כללית, או לחילופין – לקבל מעט מדי חומרי הרדמה ולהרגיש את כאב הניתוח מבלי יכולת להביע זאת.

כמובן שההרדמה המודרנית היא הליך בטוח עד מאד עם סיבוכים נדירים ביותר, המתבצע כיום באמצעות חומרי הרדמה מתקדמים ותחת פיקוח וניטור של ציוד מתקדם, על מנת לוודא שההרדמה תעבור כשורה.

אבל – עם חרדות קשה להתווכח… לכן ביצוע ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית הוא אופציה טובה למי שמבקשת לעבור שדרוג משמעותי במראה שלה, אבל מעדיפה שלא לעבור הרדמה כללית. יתרה מכך, ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית מיועד גם לנשים אשר מפאת בעיות או מצבים רפואיים שונים אינן יכולות לעבור הרדמה מלאה, ועדיין רוצות להגדיל את החזה.

איזו הרגעה נותנים בניתוח הגדלת חזה בערות?

במסגרת ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית ישנם כמה אתגרים עיקריים, על מנת לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר. ראשית מכיוון שהמטופלת איננה מורדמת הרדמה מלאה, יש לאפשר לה לחוש בנוח ולוודא כי היא מקבלת תרוות הרגעה כדי למנוע לחץ תוך כדי הניתוח.

מתן תרופות הרדמה בניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית חשוב גם כדי לוודא שהמנותחת לא תזוז יתר על המידה במהלך הניתוח, זאת כדי לאפשר מידת דיוק גדולה יותר למנתח. לכן השלב הראשון במסגרת הגדלת חזה בהרדמה מקומית הוא מתן תרופת הרגעה. לצורך כך המטופלת מחוברת בתחילת הניתוח לעירוי דרך וריד באמה, וכן למוניטור אשר מודד את לחץ הדם וקצב הלב.

אל העירוי מוזרקת תרופת הרגעה אשר משרה על המטופלת אווירה נינוחה לקראת הניתוח עצמו. כל אותה עת ד"ר שיין משוחח עם המטופלת ומרגיע אותה, וההליך כולו מתבצע תחת פיקוח של צוות רפואי מנוסה.

ד"ר שיין מודע לעובדה כי ביצוע ניתוח הגדלת חזה ללא הרדמה כללית הוא הליך אשר יכול להשרות על המטופלות תחושות של לחץ וחרדה, ומייחס תשומת לב רבה להרגעה האישה והפגת החששות.

למי מיועדת הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

הרדמה מקומית מיועדת בדרך כלל למטופלות שחוששות מהרדמה כללית או מפחדות מאובדן השליטה שנלווה להרדמה כללית

מהם היתרונות של ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

  • רגיעה – ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית מפחית את החששות לפני הניתוח, גם בשבועות ובימים לפני מועד הניתוח עצמו. הידיעה שלא צפויה לה הרדמה כללית מרגיעה מאד נשים רבות.
  • הכנה –ישנן בדיקות הכנה אשר יש לבצע לפני ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מלאה ובנוסף יש להיפגש עם רופא מרדים לפני הניתוח, לעומת זאת לפני ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית, ההכנה היא קלה ופשוטה יותר.
  • מעורבות – ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית מאפשר למנותחת להיות חלק מההליך ולהרגיש שהיא יותר "בשליטה". כמובן שאין היא יכולה להיות שותפה לפרוצדורה הכירורגית, אבל נשים רבות חשות קושי רב כאשר תחושת השליטה ניטלת מהן, וניתוח בערות מאפשר להן להרגיש שהן מעורבות יותר בחוויה. במהלך הניתוח ד"ר שיין משוחח עם המטופלות באווירה נעימה וקלילה, ובנוסף אחיות חדר הניתוח שומרות על קשר רציף עם המנותחת בכל רגע.
  • בטיחות – למרות שכאמור הרדמה מלאה הינה הליך בטוח מאד, ישנם סיכונים נדירים הכרוכים בו, לכן ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית מפחית את הסיכון המזערי הזה ונחשב בטוח יותר. יתרון זה מאפשר גם לנשים אשר נמצאות בקבוצת סיכון ואינן יכולות לעבור הרדמה מלאה, לעבור הגדלת חזה בהרדמה מקומית ולא לוותר על החלום לחזה שופע ומלא.
  • התאוששות – היקיצה לאחר הרדמה כללית עלולה להיות מלווה בתחושות לא נעימות של בחילה, הקאה ושיעול בשל הגירוי של תרופות ההרדמה וצינור ההנשמה אשר מוחדר לקנה. לעומת זאת לאחר ניתוח הגדלת חזה ללא הרדמה כללית, ההתאוששות קלה הרבה יותר. בנוסף, סיבוכי הרדמה כגון פגיעה בקנה הנשימה או תגובות אלרגיות, נחסכים במסגרת הגדלת חזה בהרדמה מקומית.
  • חזרה לשגרה – לאחר הגדלת חזה בהרדמה מקומית אין צורך באשפוז והמנותחת יכולה לחזור הביתה כבר באותו יום. יש לציין כי גם לאחר ניתוחי הגדלת חזה בהרדמה מלאה, ניתן פעמים רבות לחזור הביתה באותו יום, אבל בשל ההתאוששות מהרדמה כללית המלווה בעייפות רבה ובחילות, ישנן מנותחות אשר מעדיפות להישאר באשפוז של לילה. ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית חוסך את הצורך הזה. וכך בסוף הניתוח ולאחר התאוששות קלה, המנותחות יכולות לעבור אל חדר המתנה

מהם הסיכונים בניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

ככלל הסיכונים בהגדלת חזה בהרדמה מקומית זהים לסיכונים בהגדלת חזה בהרדמה מלאה, אבל אינם כוללים את סיכוני ההרדמה עצמה. סיכונים הכרוכים בניתוח הגדלת חזה ככלל הם דימום, זיהום, דליפה מהשתלים (סיכון נדיר ביותר בשתלים המודרניים), הפרעה בתחושה בחזה לאחר הניתוח (שלרוב חולפת מאליה) או התקשות של קופסית השד.

תופעה זו נגרמת משום שהגוף יוצר מעטפת מסביב לשתל, אשר עלולה להתעבות, להתקשות או להתכווץ, מה שגורם לתחושת אי נוחות באזור החזה.

כאמור, אחד היתרונות העיקריים בניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית הוא העדר הסיבוכים שכרוכים בהרדמה ויכולים להיות פגיעה בקנה הנשימה, תופעות של אלרגיה לחומרי ההרדמה, עליית חום או בחילה ממושכת.

האם המנותחת צופה בניתוח בזמן אמת?

הגדלת חזה בהרדמה מקומית מספקת למנותחת את יכולת הבחירה עד כמה להיות מעורבת בניתוח ואף לצפות בו. ישנן מנותחות אשר ההליך מסקרן אותן ויש להן עמידות בפני צפייה בחתכים ודם, והן יכולות להתבונן במה שמבצע המנתח ובשלב המשמעותי של הכנסת השתלים. לעומתן יש מנותחות אשר כלל אינן רוצות לצפות ובמקרה כזה יונח סדין חוצץ מתחת הסנטר והן יוכלו לשוחח עם הצוות הרפואי, מבלי לראות את ההליך.

כמו כן יש לקחת בחשבון כי מינון תרופת ההרגעה שתינתן למטופלת יותאם למידת רצונה להיות בערות מלאה או בטשטוש מוחלט.

במסגרת ניתוח הגדלת חזה ישנו שלב אשר המנתח מושיב את המטופלת כדי לבחון את מיקום השתלים, לוודא את הסימטריה ולהתרשם מהמראה הכללי. במסגרת הגדלת חזה בערות יכולה המנותחת לצפות תוך כדי הניתוח בתוצאה שהתקבלה ולהתרשם מהמראה שצפוי לה לאחר מכן.

שלבי ההכנה לניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית

  • אווירה רגועה – השראת רוגע היא משימה עיקרית לפני ביצוע ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית. הליך כירורגי באשר הוא, הינו חוויה שעלולה להיות מלחיצה מאד, וד"ר שיין מקדיש תשומת לב מרובה לתחושת הרגיעה של המטופלות. לצורך כך ההמתנה לניתוח מתקיימת בחדר המתנה נעים עם מוזיקה מרגיעה וזמינות מירבית של הצוות הרפואי לכל שאלה או בעיה. בניתוח עצמו מקפיד ד"ר שיין לשוחח עם המנותחות ולהשרות עליהן אווירת בטחון אשר חיונית מאד לתחושה הטובה של כל אחת. ומוסיקה? גם בחדר הניתוח תוכלי לבחור את הפלייליסט שאת מעדיפה…
  • סטריליות – לפני ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית יתבצע הליך חיטוי מוקפד בידי אחות מקצועית, הכולל ניקוי של החזה באמצעות סבון חיטוי מיוחד ונוזלים אלכוהוליים. חיטוי החזה נועד להפחית סיכון לזיהומים ולייצר אווירה סטרילית ככל האפשר של אזור הניתוח.
  • הצפת רקמות – לאחר ביצוע החיטוי מתבצע הליך שנקרא הצפת רקמות ומיועד להפחית עוד יותר את רמת הכאב, כדי להסיר כל מרכיב של אי נוחות במהלך הניתוח

איך מתבצעת הרדמה מקומית בניתוח הגדלת חזה בערות?

לאחר שהושלם הליך ההכנה, מבוצעת ההרדמה המקומית באמצעות מספר דקירות באזור החזה, שם עתידים להתבצע החתכים הניתוחיים. אם בחרת את האופציה של הרדמה מקומית בלבד – הניתוח יתבצע כשאת ערה לחלוטין אך לאחר שהזרקתי לך הרדמה מקומית לאזור החזה בדיוק כמו אצל רופא שיניים. תשמעי, נשוחח, תרגישי אך לא תחושי כאב.

בשלב זה מרבית המטופלות כבר רגועות ונינוחות וכלל אינן חשות את הדקירות, ובנוסף ניתן לאלחש את מקום הדקירה במשחה מקומית. במסגרת ניתוח הגדלת חזה מזליפים נוזלים אל השד, ואליהם מוחדרים חומרי הרדמה אשר משלימים את הליך ההרדמה המקומית.

בשלב הזה ממתינים מספר דקות כדי שחומרי ההרדמה יתחילו לפעול, ובמידת הצורך ניתן להוסיף מעט חומר הרדמה פעיל.

ניתוח חזה בהרדמה מקומית מתחיל רק לאחר שד"ר שיין מוודא כי המנותחת אינה מרגישה דבר וכי היא נינוחה ורגועה לקראת ההליך עצמו.

איך מתבצע ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

הטכניקה של ביצוע ניתוח חזה בהרדמה מקומית הינה אותה טכניקה של ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מלאה. ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית נמשך כשעה, ובמסגרתו המנתח מבצע חתוך – לרוב מתחת לשד – ומחדיר אליו את שתל הסיליקון.

ניתן גם לבצע החדרה של השתל דרך הפטמה או דרך בית השחי, כאשר ההחלטה על הגישה המתאימה מתקבלת בהתאם למבנה השד וצורכי הניתוח.

שתל הסיליקון יכול להיות ממוקם בשני אופנים:

  • שתלי סיליקון מתחת לשריר – במרבית הפעמים יוכנס השתל מתחת לשריר, ולאחר ניתוח זה צפויה החלמה ממושכת וכואבת יותר. עם זאת השדיים צפויים להישאר זקופים ומעוצבים זמן רב יותר
  • שתל סיליקון מעל השריר –אצל נשים בעלות רקמת שד צפופה שתכסה אל השתלת מתחת לעור. ניתן למקם את שתל הסיליקון מעל השריר. לאחר ניתוח זה ההחלמה קלה יותר, אבל הוא אינו מתאים כלל אחת.

איך נראית ההחלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

לאחר הגדלת חזה בהרדמה מקומית צפויה התאוששות קלה ללא תופעות לוואי הכרוכות בהרדמה כללית, והמנותחות יכולות לשוב לבתיהן ביום הניתוח.

הכאבים לאחר ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית צפויים להיות קלים עד בינוניים ולהימשך 3-5 ימים, כאשר ניתן לשלוט בהם באמצעות משככי כאבים. יש לקחת בחשבון שלאחר הניתוח החזה יהיה נוקשה ונפוח אך תופעות אלה צפויות לחלוף בשבועיים הבאים, כאשר הנוזלים נספגים והשתל מתמקם בצורה טבעית בתוך השד.

חשוב מאד להקפיד על חזייה הדוקה תומכת למשך חודש לאחר הניתוח, כדי למנוע התפתחות בצקות ולוודא תוצאה מיטבית.

על מה חשוב להקפיד בניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית?

במסגרת הגדלת חזה בהרדמה מקומית מקפידים הקפדה יתרה על החוויה הרגשית של המטופלת, אשר צפויה להישאר ערה במהלך הניתוח. לצורך כך דואגים לתנאים אופטימליים בחדר הניתוח, מתן תרופות הרגעה ושיחות עם המנותחת תוך כדי ההליך הכירורגי. כמו כן מקפיד המנתח שלא יהיו תזוזות של הגוף במהלך הניתוח, לטובת ניתוח בטיחותי, מקצועי ומוצלח.

לסיכום

הגדלת חזה בהרדמה מקומית מחייבת צום קצר יותר של שעתיים בלבד וביצוע בדיקות דם בסיסיות. מה שמייחד את הניתוח תחת הרדמה מקומית הוא מהירות ההתאוששות. איך שסיימתי לשים פלסטרים – את מתיישבת, לובשת בעצמך את החזייה. נחה כחצי שעה והופ – הביתה. תענוג.

ההחלטה באם לבחור לעשות ניתוח הגדלת חזה בהרדמה מקומית או הרדמה כללית היא החלטה משותפת שלנו שתלקח במהלך פגישת הייעוץ או אחריה.

בהצלחה!

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר