צרו איתי קשר

הזרקת שומן לחזה

אחד החידושים המבטיחים ביותר בשנים האחרונות בתחום הכירורגיה הפלסטית הינו תחום הזרקת השומן העצמי. הפעולות הראשונות בתחום זה התבצעו כבר בתחילת שנות התשעים, אך רק באמצע העשור הראשון של המאה ה 21 הפכה הטכניקה ליעילה ובטוחה מספיק על מנת להשתמש בה באופן שוטף בניתוחים אסתטיים.

בבואי לבצע ניתוח הגדלת חזה למטופלת עומדות בפני נכון להיום שלוש טכניקות עיקריות:

  1. הגדלת החזה באמצעות שתלי סיליקון.
  2. הגדלת החזה באמצעות הזרקת שומן עצמי.
  3. הגדלת החזה באמצעות שתלים והזרקת שומן עצמי – קרויה גם הגדלת חזה היברידית.

בחירת הפעולה המתאימה להגדלת החזה מבוססת על נתוניך והעדפותיך של כמטופלת בשילוב ניסיוני הרב כמומחה לכירורגיה פלסטית, שהיה בין הראשונים בארץ לבצע הגדלות חזה באמצעות שומן עצמי בטכנולוגיה המודרנית. תפקידי במקרה כזה, בנוסף על היותי המנתח, הוא גם לייעץ לך בצורה מקיפה לגבי בחירת ההליך המתאים ביותר עבורך.

כיצד מבוצעת הזרקת השומן העצמי?

https://www.instagram.com/p/Bi35AdMnP7j/?utm_source=ig_web_copy_link

לחצי על הלינק למעלה בכדי לראות סרטון שלי מחדר הניתוח במהלך הזרקת שומן לחזה

השומן יישאב מהאזור התורם (אזורים עתירי שומן כבטן התחתונה, הירכיים או המותניים), יישטף ויעובד ואז יוזרק בעדינות לאזור המיועד בשד (טכניקה זו משמשת גם להזרקת שומן עצמי בישבן או באזורי הפנים הנזקקים לכך).

חשוב לי לציין שאין כזה דבר “אין מספיק שומן”, תמיד ניתן למצוא מספיק שומן לצורך הזרקת השומן, אם כי במידה והמטופלת רזה מאוד יצריך הדבר שאיבת שומן מאזורים נרחבים בגו, כמו הגב העליון והתחתון, הברכיים, הזרועות וכו’. תוספת זו תאריך במעט את זמן הניתוח.

הזרקת השומן מבוצעת בחדר ניתוח, בטשטוש תחת השגחת מרדים או בהרדמה כללית. חשוב כאן לציין כי שאיבת שומן מסוג זה אינה מיועדת לעיצובו של האזור התורם, ולכן, נשאבת ממנו רק הכמות הנדרשת לצורך ההזרקה הספציפית.

כדי להבטיח את הקליטה המרבית של השומן, ההזרקה מבוצעת בהזרקה טיפתית, שבה רק כמות מצומצמת של שומן מוזרקת בכל פעם לכל נקודה, והחזרתיות של הפעולה היא זו המעניקה נפח אחיד באזור המקבל.

בדרך זו, מוודאים את קליטתו של רוב השומן המוזרק במקומו החדש ובתוצאה המתקבלת היא אמינה ועתידה להישמר לשנים רבות. אורכו של התהליך תלוי בכמות השומן הנדרשת להזרקה.

יתרונות וחסרונות ניתוח הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמית

יתרונות – בניגוד לחומרי מילוי והשתלה אחרים, השומן המוזרק בשיטת טיפול זו הוא שומן עצמי, כלומר, נלקח מגוף המטופלת.

מקורו העצמי של השומן מקטין באופן טבעי את הסיכונים לתגובה אלרגית או אוטואימונית, התפתחות קופסית, התפתחות מחלת ה-BIA-ALCL ולדחיית השתל, ולכן, באמצעותו ניתן להשיג תוצאה טבעית יותר שתשמר למשך זמן רב.

כמו כן, ניתן לראות כבונוס את ניוד השומן מהמקומות בגוף בהם הוא פחות רצוי (במרבית המקרים – הירכיים או הבטן), למקום שבו הוא רצוי יותר – השדיים.

חסרונות – בהשוואה לשתלים ולחומרי המילוי העשויים חומצה היאלורונית, הזרקת שומן עצמי דורשת תהליך מקדים ארוך ומורכב למדי – שאיבה מהאזור התורם ועיבוד השומן בטרם הזרקתו לאזור הנתרם.

בחלק מהמקרים תידרש יותר מפעולה אחת בחדר הניתוח והליך הגדלת החזה בצורה זו עלול להתגלות כיקר יותר מהאופציות האחרות היות ובאמצעות הזרקת שומן בלבד ניתן להגדיל את החזה בחצי מידה עד מידה בכל פעם.

את תוצאותיו הסופיות יהיה ניתן לראות רק בחלוף כשלושה עד שישה חודשים. לעיתים רחוקות עשויים להיווצר גושי שומן בשד שהוזרק. ברוב המקרים גושים אלה יספגו לבד תוך כשנה, אך הם עשויים ליצור תחושת מצוקה אצל מטופלות מסוימות ולעיתים להצריך מעקב באמצעות ממוגרפיה חוזרת או MRI.

לסיכום, ניתוח הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי היא אופציה שרירה וקיימת ואני בהחלט מקפיד להציע אותה למטופלות המתאימות. אם את מתעניינת בניתוח זה אשמח שתגיעי אלי ליעוץ. תוכלי ליצור קשר עם צוות המרפאה שלי באמצעות האתר.

שלך, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר