עיגולים שחורים תחת העיניים

שקעים מתחת לעיניים אחראים על מראה עייף של הפנים ומסיבה זו מטופלות (ומטופלים) רבים מגיעים להתייעצות לגבי טיפול. הסיבה להיווצרות השקעים היא מורכבת וקשורה חלקית, לאובדן נפח במרכז הפנים, הזדקנות והידלדלות הרקמות הרכות עם הגיל. לעתים, מתווספות לכך, גם שקיות מתחת לעיניים. אך במקרה זה השקית והשקע אינם מבטלים זה את זה, אלא דווקא מחמירים את המצב.

מדוע יש עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

ישנן מספר סיבות שגורמות לתופעה הנקראת עיגולים שחורים מתחת לעיניים.

הסיבה העיקרית הינה בלט של כריות של שומן שתפקידן להגן על גלגל העין מארובת העין.
זהו עניין גנטי, לכולם יש כריות שומן מתחת לעיניים והבלט שלהם אינו קשור להשמנה אלה לחולשה של הקיר העדין שמחזיק את כריות השומן בפנים. יש נערים ונערות בני עשרים פלוס שיש להם כל כך הרבה שומן מתחת לעין ולמרות שהרקמות שלהם עוד מוצקות והקיר התומך חזק, השומן דוחף החוצה ורואים בלט שומן. התיקון של בלט שומן כזה הוא ניתוחי לרוב. יש מבחן מאוד פשוט שמאפשר לדעת האם העיגולים השחורים מתחת לעין נגרמים מבלט השומן הזה – מניחים את הסנטר כלפי מטה כלפי החזה ומסתכלים במראה, מסתכלים ימינה ומסתכלים שמאלה. אם הבלט מוחמר בהסתכלות במראה או בהסתכלות לצדדים אז אכן באמת מדובר בבלט שומן. 

סיבה שכיחה נוספת לעיגולים שחורים מתחת לעיניים הינה שהגבות או גלגל העין עושים צל על האזור שמתחת לעיניים. יש אנשים שהעין שלהם בולטת יותר מלחי. אנחנו קוראים לזה בשפה מקצועית וקטור שלילי, נייטרלי או וקטור חיובי. במידה והוקטור שלכם שלילי אז העין תעשה צל מתחתיה וזה יחמיר את הנראות של הגוונים הכחולים.  הטיפול בוקטור שלילי הוא מילוי של הלחי ושל האזור שמתחת לעין הקרוי מרזב הדמעות, באמצעות חומרי מילוי זמניים וקבועים. חומר מילוי זמני נפוץ הוא חומצה היאלורונית. דר’ שיין משתמש בחומצה היאלורונית ייחודית שקוראים לה “בלוטרו”. חומר מילוי קבוע הינו שומן עצמוני.

סיבה משמעותית נוספת ליצירת עיגולים כחולים מתחת לעיניים נובעת מהעובי העדין של העור מתחת לעיניים. העפעפיים, והעפעפיים התחתונים בפרט הם מבין האזורים בעלי העור הכי עדין בגוף ובגלל שהם כל כך עדינים הם כמעט שקופים ולכן רואים את הנימים העדינים בצבע כחלחל שנמצאים ממש מתחת לעור.  יש אנשים גם צעירים אפילו בני חמש עשרה ועשרים שהעור שלהם מאוד עדין ולכן רואים את הנימים הכחולים העדינים מתחת לעיניים וגם זה עושה עיגולים כחולים מתחת לעיניים במקרים מאוד נדירים אנשים סובלים משלושת הסיבות שציינתי כאן ולכל אחת מהסיבות יש טיפול אחר.

עוד סיבה לעיגולים כחולים מתחת לעיניים היא סוג של פיגמנטציה של העור פיגמנט חום או שחור בעור של העפעף התחתון שיכול לנבוע מסיבות אנדוקריניות כלומר הורמונאליות או מחשיפת יתר לשמש גם פה יש נושא גנטי והקאות הזאתי באור עשויה בהחלט לתרום למראה העיגולים השחורים מתחת לעיניים את טיפול בפיגמנטציה הזו הוא אינו ניתוחית.

מהו הטיפול בעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

הטיפול תלוי בסיבה. אם יש בלט שומן – יש לנתח או לטשטש אותו עם מילוי של חומצה היאלורונית. אם יש וקטור שלילי (ראה פסקה קודמת) – צריך להחזיר ללחי נפח באמצעות חומצה היאלורונית או שומן עצמוני. אם יש פיגמנטציה – יש טיפולים לא ניתוחים לפיגמנטציה. אם יש נימים בולטים – מזריקים חומצה היאלורונית בעדינות בין העור לבין הנימים ומטשטשים אותם.

למי מתאים הטיפול?

כל מי שסובל או סובלת לתפיסתם מעיגולים שחורים מתחת לעיניים מוזמן לפנות לקבלת טיפול. 

אילו חומרי מילוי אפשר להזריק מתחת לעיניים?

חומרי המילוי המשמשים במקרה של מילוי השקעים מתחת לעיניים להעלמת נימים או לעידון של וקטור שלילי, בהם משתמש גם ד”ר שיין עצמו, מבוססים על חומצה היאלורונית או שומן עצמי. לא כל חומצה היאלורונית מתאימה להזרקה לעפעפיים התחתונות ויש לבחור בקפידה את הרופא המטפל. דר’ שיין מזריק חומצה היאלורונית הנקראת בלוטרו. חומצה זו הוכחה כבר לפני עשור במאמרים מדעיים מתחום הכירורגיה הפלסטית כבטוחה יחסית להזרקה לעפעף התחתון.

האם יש סיבוכים אפשריים או תופעות לוואי לאחר הטיפול?

כאמור, נדיר שמילוי שקעים באמצעות חומצה היאלורונית, גורם לסיבוכים, אלרגיות, או תופעות לוואי אחרות. בשל הנוכחות הטבעית של החומר בגופנו, שימוש בחומר מבוסס חומצה היאלורוניות למילוי שקעים מתחת לעיניים מניב בדרך כלל תוצאות נהדרות. יחד עם זאת, כמו בכל טיפול רפואי, גם כאן יש סיכוי להופעה של סיבוכים, כמו נפיחות או אודם מקומיים לאחר הטיפול, החמרה של הכתמים השחורים ובצקת ממושכת לטווח ארוך שתצריך המסה. הרוב המכריע של תופעות אלו חולפות מאליהן עד 48 שעות לאחר ביצוע הטיפול. למידע נוסף על ההחלמה מניתוח עפעף תחתון נא ללחוץ כאן.

תוך כמה זמן אראה את התוצאות הסופיות?

את התוצאות ניתן לראות לאחר כשבועיים מסיום ביצוע ההליך. הטיפול מתבצע ללא הרדמה, אורך עד חצי שעה, ובסופו המטופל או המטופלת משוחררים לביתם – כשהשקעים מתחת לעיניים מלאים והעיגולים השחורים נראים אחרת. אמנם, כאמור, ייתכנו שטפי דם מקומיים, נפיחות או אודם, אך כל אלה יחלפו עד שבועיים מזמן הטיפול. 

האם הטיפול משאיר צלקות?

הזרקת חומצה היאלורונית באמצעות קנולה כחלק מהליך העלמת עיגולים שחורים מתחת לעיניים היא טיפול שאינו מותיר צלקות או סימנים. ניתוח עפעף תחתון לסילוק בלט שומן אינו משאיר צלקות נראות לעין.

איך משמרים את תוצאות הטיפול לאורך זמן?

מרגע ביצוע המילוי וביומיים שלאחר מכן, חשוב שהמטופל ישמור על אזור המילוי נקי. מעבר לניקיון בסיסי, שגרת החיים ממשיכה כרגיל לגמרי. תוצאות המילוי ישמרו בדרך כלל למשך 8-10 חודשים, אחריהם כמות המילוי פוחתת וניתן לחזור על הטיפול פעם נוספת.

 כמה זמן מחזיק טיפול להעלמת עיגולים שחורים מתחת לעיניים?

אין לדעת בוודאות לכמה זמן התוצאה תחזיק מפני שכל אדם הוא אינדיבידואלי וגופו מפרק את החומצה ההיאלורונית בקצב שונה. ניתן להעריך שכאשר מגיעים לנפח רצוי ומתאים למטופל ניתן ליהנות מהתוצאות בין 8-12 חודשים.

 האם יהיו לי קמטים לאחר השלמת הטיפול?

הטיפול ככלל אינו גורם להופעת קמטים באזור העיניים. במידה וקיימים קמטים באזור והמטופלת רוצה לשפר גם אותם, ד”ר שיין יכול להשתמש בבוטוקס יחד עם הטיפול בחומר המילוי כדי לקבל תוצאה מקסימלית.  לעיתים נדרש ניתוח עפעף תחתון.

האם אפשר לשלב את הטיפול עם הליכים או ניתוחים אסתטיים נוספים?

כן, ניתן לשלב את התהליך של מילוי עיגולים שחורים מתחת לעיניים עם מילוי אזורים אחרים בפנים, וניתן בהחלט לבצע מילוי של אזורי השקע מתחת לעיניים עם הליכים מורכבים יותר או פחות ואפילו עם ניתוחים פלסטיים, כמו הרמת עפעפיים עליונים או תחתונים, מתיחת פנים, או כל הליך אחר שאתם בוחרים לעבור. 

כמה עולה טיפול להעלמת עיגולים שחורים?

בכל הליך, המחיר נקבע באופן אישי על בסיס הפרטים המשתנים בין מטופל למטופל. את מחיר ההליך ניתן לשלם בהעברה בנקאית או באשראי בחלוקה של עד עשרה תשלומים ללא ריבית. מזרק חומצה מסוג בלוטרו עולה נכון לאוקטובר 2023 – 2,200 ש”ח. לעיתים מספיק מזרק אחד. בדרך כלל נזדקק ל 3-4 מזרקים בשנה. 

עלות ניתוח עפעף תחתון ללא צלקות חיצוניות הינה, נכון לאוקטובר 2023, 18,300 ש”ח. הזרקת שומן תתומחר בנפרד.

מדוע לבחור בד”ר שיין לטיפול בעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

דר’ שיין הינו המנתח היחיד בארץ עם מעל ל 200 ביקורות גוגל 5 כוכבים ואלפי מנותחות ומטופלות מאושרות. הוא מנוסה ביותר ומקצועי ונוסף על כך הוא מבצע גם ניתוחים וגם הזרקות. נדיר בימינו למצוא רופא מטפל שמשלב בין התחומים הניתוחיים והלא ניתוחיים.

לקבלת מידע נוסף תוכלו להתקשר למתאמות הייעוצים שלנו במרפאה במספר 03-6424942, ליצור קשר בוואטסאפ באותו מספר, לעקוב אחרינו באינסטגרם drschein ובטיקטוק. 

בהצלחה.

כתבו לנו / דברו איתנו