צרו איתי קשר

ניתוח עפעפיים תחתונים: המידע שכולכם רציתם לדעת

רבים אומרים כי העיניים הן הראי של הנשמה, אך עם הזמן אנו מזדקנים וגם העיניים מתחילות להשתנות. אם לדייק, נכון יותר לומר שהעפעפיים שלנו משתנים וישנם שינויים שיכולים להפריע לנו. חשוב לציין כי ברוב הפעמים ניתן לבצע ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים על מנת “לתקן” את השינוי שנגרם ולהחזיר את המצב לקדמותו. אם כן, אילו שינויים עוברים העפעפיים שלנו ומה צריך לדעת אודות הניתוח? כל זאת במאמר הבא.

אילו שינויים עוברים העפעפיים? 

  1. היווצרות “שקיות” – כולנו מכירים את השינוי הזה שיכול להופיע בסוף שנות העשרים או לאורך כל החיים. נפיחות זו נובעת מבלט שומן שעוטף את העין. שומן זה משמש כבולם זעזועים אשר שומר על גלגל העין שלנו ומגן עליו מפני עצמות ארובת העין. עם השנים ה”קיר” שמחזיק את השומן הזה במקומו מתרופף ולכן נוצר הבטן – אותו בלט שומן שיוצר את הנפיחות. בעיה זו היא בעיקר אסתטית.
  2. שינוי ב”מרזב הדמעות” – מרזב הדמעות הינו מעין שקע גרמי הממוקם ממש מתחת ל“שקית“. ככל שאנו מתבגרים, השקע הזה מתפתח בזוית שבין העין לאף, ויורד בצורה אלכסונית לכיוון הלחי. יש לציין כי ל”מרזב הדמעות” אין קשר לדמעות שלנו, זה רק כינוי לשקע שנוצר שם עם הגיל.
  3. קמטים ועודפי עור – גם שינוי זה עלול להוביל אותנו לצורך בניתוח עפעפיים תחתונים. בנוסף, חשוב לדעת כי מתחת לעור שלנו קיימים כלי דם ושריר כהים. העור שמכסה אותם נהיה דק וכתוצאה מכך נוצרת כהות שאנו מכנים “עיגולים כהים”. תופעה זו גם עלולה להוביל אותנו לעבור ניתוח עפעפיים תחתונים.
  4. היפר פיגמנטציה – שינוי זה יכול להתרחש סביב הפה וגם באיזור העפעף התחתון. היפרפיגמנטציה לא מטופלת באמצעות ניתוח עפעפיים.

מידע אודות ניתוח עפעפיים תחתונים:

כשמדובר על ניתוח עפעפיים תחתונים חשוב לדעת שאין שיטה אחת ספציפית שמתאימה לכל המקרים הללו שתיארנו. אי אפשר לנתח את כל המטופלים באותה שיטה ולכן יש להתאים את תהליך הניתוח בהתאם למטופל ולבעיה שממנה הוא סובל. המצב הפשוט ביותר הוא כאשר יש אך ורק שקיות מתחת לעיניים. במקרה כזה, ניתן לסלק את השומן שבולט קדימה על ידי חתך שנעשה בחלק הפנימי של העפעף ודרכו מוציאים שומן על מנת למתן ולעצב את השקית, ניתוח זה אינו משאיר צלקת חיצונית.

במקרה של מרזב הדמעות משמעותי, ניתן למלא את האזור בחומצה היאלורונית או שומן עצמי וניתן גם לבצע מתיחה לעור שמסביב במקרה שיש עודפי עור וקמטים רבים. במקרה זה אבצע חתך חיצוני בגבול הריסים, כיוון שיש צורך להסיר עודפי עור. החתך נעשה במקום מוסווה יחסית כך שבסופו של דבר הוא לא נראה לעין גם אם עומדים ממש קרוב אליכם.

האם קיימים סיכונים בניתוחי עפעפיים?

אין מגבלת גיל לביצוע ניתוח עפעף תחתון. ברגע שמפריע לנו אחד הדברים שפירטתי לעיל, ניתן לגשת לביצוע הניתוח בהצלחה מרובה. חשוב לומר שהניתוח נותן תוצאה מדוייקת וארוכת טווח כשמבוצע על ידי מנתח מוכשר ומנוסה בניגוד להרבה שיטות לא ניתוחיות שמוצעות בשוק. ההחלמה קצרה יחסית ובדרך כלל כשבוע לאחר הניתוח תוכלו לחזור לשגרת יומכם. ניתוחי עפעפיים נחשבים לניתוחים יחסית קלים ובטוחים אך קיימים בכל זאת מספר סיכונים כמו בכל ניתוח:

  1. יובש בעיניים – יובש בעיניים נגרם כתוצאה ממנגנון הדמעות שצריך להתאים את עצמו למבנה החדש של העפעף, המצב הזה נפוץ בעיקר אצל מטופלים ומטופלות מבוגרים או כאלה הסובלים מראש מעיניים יבשות, היובש בעיניים נמשך עד מספר חודשים וניתן לטפל בו באמצעות טיפות עיניים ומשחה.
  2. הסרת יתר – הסרת אגרסיבית של עודפי עור עשויה לגררם למצב של עפעף תחתון “עגול” או משוך כלפי מטה. זוהי בעיה אסתטית נדירה מאוד שמחייבת תיקון ניתוחי במידה ונוצרה.

אם ברצונכן להגיע אליי לייעוץ אתן מוזמנות לעשות זאת בעזרת יצירת קשר כאן באתר.

בהצלחה, ד”ר אופיר שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר