צרו איתי קשר

חומצה היאלורונית

טיפולים קוסמטיים באמצעות חומצה היאלורונית מתבצעים כל יום במאות מרפאות בכל הארץ. השכיחות של הטיפולים הללו עולה מיום ליום לנוכח העובדה שכולם רוצים להמשיך ולהיראות צעירים אף על פי שהנעורים חלפו מזמן.

תפקידה של חומצה היאלורונית הקיימת בעיקר בעור שלנו, במפרקים ובעיניים, הוא לגרום לכך שהעור ייראה רענן ובוהק וזאת בזכות התכונה של סיפוח מים רבים. בחלוף השנים הנוכחות של חומצה זו בגוף קטנה ולכן נראים עלינו אותות ההזדקנות כמו קמטים ועור בעל גוון רגיל ולא בוהק. כדי להחזיר לעור את מראהו הטבעי, מבצעים הזרקות של חומר זה לאזורים שונים בגוף.

ההבנה שחומר זה מסוגל להחזיר לעור את נעוריו, נבעה ממחקר שנעשה באחד הכפרים ביפן. למרבה הפלא כל תושבי הכפר כולל הקשישים היו בעלי עור חלק וללא כל קמט. על פי תוצאות המחקר, תזונתם של התושבים התבססה בעיקר על סויה וטופו. תזונה זו גרמה לייצור מוגבר מולקולות אסטרוגן בגופם המייצרות את החומצה ההיאלורונית. החומצה היא זו שגרמה לכך שהם חיוניים ונראים צעירים מגילם.

במחקרים האחרונים התגלו תכונות נוספות של חומצה היאלורונית. על פיהם, חומצה זו מבצעת גם פעולה כנוגדת חמצון יעילה וחיונית להולכת מסרים בין תאיים, התחלקותם ושינוי מיקומם. הפעולות הללו הן אקוטיות לצורך התחדשותן של הרקמות.

מעבדות שונות ניסו לייצר חומר זה בתנאי מעבדה, תחילה מן החי אך השימוש חומר זה גרם לתופעות אלרגיה ולכן הוחל בייצור החומצה מתרביות של חיידקים.

מרביתה של תכולת חומצה היאלורונית נמצאת בעור. כמות קטנה שלה נמצאת גם בחלל המפרקים, וגם בעיניים. עם העלייה בגיל, רמות יצורה של החומצה פוחתות כחלק מתהליך ההזדקנות, והירידה בכמותה היא האחראית הישירה לכמה מסימניו הבולטים ביותר של תהליך ההזדקנות והתקמטות העור.

הטיפול אינו כואב וברוב המקרים יוצר תוצאות מצוינות ומראה הפנים הופך להרבה יותר צעיר מהגיל הביולוגי של המטופל.

לחומצה היאלורונית יתרונות רבים:

  • חומצה טבעית הקיימת גם בגופנו
  • הטיפול מצעיר את העור ומשפר את מרקמו
  • לא יקרה
  • בטוחה ונוחה לשימוש
  • משך ההזרקה כ – 15 דקות
  • יוצרת נפח במקומות הרצויים בפנים
  • אינה משאירה שטפי דם או סימני הזרקה.

השימוש בחומצה היאלורונית:

חומצה היאלורונית מתאימה לשימוש בכמה אזורים בגוף כמו למילוי חללים חלולים בלחיים, עיבוי השפתיים ומילוי קמטים, טיפול כזה נותר כשלושה עד ארבעה חודשים ולאחר מכן יש לחזור עליו שוב. כמו כן אפשר לבצע הרמת עיניים, טיפול יעיל במיוחד הנשאר כך למשך כשנה.

  • בשל הירידה בכמות החומצה בגוף, חלה שחיקה של הסחוסים בעיקר בברכיים. כדי לא להגיע למצבים של דלקת מפרקים ניוונית קיימת אפשרות להזריק חומצה היאלורינית לחלל התוך מפרקי וכך להקטין את עוצמת החיכוך. פעולה זו יוצרת גם הקלה משמעותית בכאבים וגם שיפור בטווח התנועה של הרגל.
  • שימוש נרחב בחומצה ההיאלורונית נעשה בתחום הרפואה האסתטית, החומצה הנגישה את הטיפול לאלפי מטופלים שראו עד כמה פשוט לבצע את הטיפולים הללו ועד כמה הם יוצרים שינוי מהותי בנראות של המטופלים, מצעיר אותם בכמה שנים טובות ומעכב את תהליכי ההזדקנות של העור.
  • החומצה קיימת במגוון דרגות סמיכות והרופאים המומחים בניתוחים פלסטיים בוחרים את סמיכות וצמיגות החומר המתאים לכל פעולה. המרקם הדליל מתאים יותר למילוי ועיצוב שפתיים והחלקת קמטים קטנים ולעומת זאת החומר הסמיך מתאים למילוי קמטים עמוקים או חללים כמו בלחיים.
  • החומצה ההיאלורונית שומרת על ריפודו של העור בזכות הכמות הנכבדה המוזרקת בין תאי העור. כך העור נראה תפוח, חלק ומועשר בלחות.
אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר