צרו איתי קשר

ניתוח להצמדת אוזניים: כיצד הוא משפיע על הדימוי העצמי?

ניתוח הצמדת אוזניים: כיצד הוא משפיע על הדימוי העצמי? ואיך תוצאה שנראית יפה ומקצועית, יכולה לעשות שינוי משמעותי?

מחקר שבדק את ההשפעה של אוזניים בולטות, מצא שהדבר מעורר תגובה שלילית חזקה יותר מרוב האזורים האחרים בגוף, שבולטים או נראים קצת אחרת. עוד עולה כי אוזניים בולטות נתפסות כתכונה פיזית שלילית במסגרות תרבותיות רבות, במיוחד אצל ילדים אשר סובלים מלעג ועלבונות, מצב שיכול להשפיע על ההערכה העצמית ולפגוע בביטחון. גם נוער ומבוגרים, שכבר ביססו את הזהות האישית, יכולים לסבול ממצב של אוזניים בולטות, שלעיתים משפיע על מצבם החברתי, הזוגי ואפילו המקצועי.

ניתוח הצמדת אוזניים – אחד ממגוון הניתוחים הפלסטיים שנועדו לשפר את המראה – הוא הליך כירורגי פשוט, שיכול לעשות הבדל משמעותי בצורה החיצונית וגם בהרגשה הפנימית.

התוצאות מדברות בעד עצמן:

במחקר פרוספקטיבי שנערך בקרב ילדים ונוער בגילי 7-15 עם אוזניים בולטות, נבדקה השפעת הניתוח על הערכה עצמית והאינטראקציה החברתית, שנה לאחר מועד ביצוע ההליך הכירורגי. התוצאות מעידות כי שיעור שביעות הרצון מהניתוח גבוה, וכולל שיפור ברווחה הכללית, בהערכה העצמית ואף מסייע באינטראקציה עם אחרים.

מחקר של ה-NIH (המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית), בדק יותר מ-100 ילדים שעברו ניתוח להצמדת אוזניים, על פיו 97% מהנשאלים דיווחו על עלייה באושר; 92% ציינו עלייה בביטחון העצמי; ו- 79% נהנו מחוויה חברתית טובה יותר. נתון מדהים הוא כי 100% מהמשתתפים דיווחו שהבריונות שהופנתה כלפיהם, הופחתה או בוטלה לגמרי.

כשמדובר על ניתוחים פלסטיים, אפילו שינוי קטן מבחוץ יכול ליצור שינוי יוצא דופן מבפנים, ואף לשפר את הבטחון העצמי. מכיוון שהשינויים הנובעים מניתוחים פלסטיים הם לרוב דרמטיים וקבועים, חשוב שתבינו מה כולל הניתוח, וכיצד הוא משפיע על ההרגשה, בין אם מדובר עליכם כמועמדים לשינוי או על ילדכם.

ניתוח הצמדת אוזניים : האם כל אחד/ת יכול/ה?

באותו אופן בו מתקיימים ניתוחים פלסטיים אסתטיים רבים, גם במקרה הזה מדובר בניתוח קוסמטי המיועד לטפל באוזניים בולטות, שאינו קשור לאיכות השמיעה. למרות שהניתוח מתאים לילדים (מגילי 5 ומעלה), בני נוער, צעירים ומבוגרים, כשמדובר בקטנטנים, אני ממליץ לבצע את ההליך, רק אם זה מפריע לילד עצמו, ולא להורה. בגילי 60-65 לא מומלץ לבצע את הניתוח, לאור העובדה שברוב המקרים הסחוס באזור מאובן וקשה. יחד עם זאת, יש לבחון כל מקרה לגופו ואם יש רצון וצורך, בדרך כלל יש מענה גם בגילים אלו.

מה כוללים ההכנה והניתוח עצמו?

בשלב הראשון נקיים פגישת ייעוץ, במהלכה אני בוחן את מצבו הרפואי של המטופל ומבצע בדיקה מקיפה של האוזניים, כולל הגורם לאוזניים הבולטות, במטרה לתת מענה נכון וליצור מראה טבעי ויפה.

ההליך הכירורגי עצמו בדרך כלל פשוט ומהיר ואורך בין שעה וחצי לשעתיים. אצל מבוגרים זה כרוך בהרדמה מקומית בלבד עם טשטוש. כשמדובר בילדים, ישנם מקרים בהם תידרש הרדמה כללית, תלוי בבשלות ובאופי הילד/ה.

אופן ההחלמה והתוצאה:

בסיום הניתוח ובמהלך כשבוע לאחריו, יהיה האזור חבוש, זאת במטרה לשמור על האוזניים צמודות לקרקפת וכדי למנוע מצב בו הדם מצטבר בתוך האוזן. רק לאחר תקופה של 1-3 חודשים תוכלו להנות מהמראה הסופי, וגם זאת לאחר שנעבור על כמה המלצות המתייחסות לאורח חייכם ולשמירה על האזור שנותח.

לא פעם אני נשאל לגבי צלקות שיכולות להיווצר כתוצאה מהניתוח. גם אם יש צלקות, אחרי הכל במהלך הניתוח מתבצע חתך מאחורי האוזן, מדובר באזור שאינו נראה לעין ולכן הן פחות משמעותיות. ככל, במסגרת ניתוחים פלסטיים שאני מבצע, אני מוודא שהצלקות יהיו נסתרות כמה שיותר, וכי המראה הסופי יהיה לשביעות רצון המטופל, וטבעי ככל האפשר.

 

 

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר