צרו איתי קשר

איך מרגיש קרע בשתל סיליקון בחזה?

נשים אשר ביצעו ניתוח הגדלת חזה לפני שנים רבות נוטות לחשוש מהאפשרות שעם הזמן יוצר קרע בשתל. חשש זה מוצדק במידה מסוימת אך קיימות דרכים מבוססות לזהות מקרי קרע בשתלים ועל כך ארצה לשתף אתכם במאמר זה.

ד”ר האם יש לי קרע בשד?

גולשת שאלה אותי לאחרונה את השאלה הבאה:

אני לאחר 13 שנה עם שתלי סיליקון בחזה, אני חוששת שיש לי קרע בשתל משום שאני חווה תחושת שריפה בחלקו העליון של בית השחי והחזה. אני לא מרגישה גושים בבדיקה עצמאית אבל נראה לי שהשתל התעוות מעט וגולש לכיוון בית השחי.

יש לציין שעברתי בדיקת אולטרסאונד לפני כחצי שנה והשתלים היו תקינים לגמרי.

האם יש לי קרע בשתלי החזה?

נתחיל ונאמר שכמעט ואין דרך לדעת בוודאות האם יש קרע בשד ללא בדיקות הדמיה.

לעתים שינוי במראה השד או בתחושתו יכולים להצביע על קרע. אם השד פתאום מרגיש רך מאוד וטבעי (בהנחה שלא הרגיש כך קודם) ייתכן שנוצר קרע בשתל.

הגולשת תארה תחושת שריפה – תחושה זו אינה מרמזת על אפשרות לקרע בשתל אלא ייתכן שמתארת סממנים של *התקשות קופסית (ראי למטה) או כאב בלתי ספציפי אחר כגון שריר תפוס. שתל קרוע אינו כואב…

כדי לוודא שאין לך קרע בשתל, מומלץ לבצע בדיקת אולטרסאונד. בדיקה זו מדויקת ב-80% מהמקרים ואם היא תקינה – אפשר להיות רגועים.

כאשר רוצים מידת וודאות גבוהה אף יותר, ניתן לעבור בדיקת MRI (לא ממוגרפיה) ובכך להרגיע את הדאגות בנושא. חשוב לי להדגיש ששתי הבדיקות קלות וזמינות יחסית וניתן לבקש אותן מרופא המשפחה או מכירורג שד בקופת החולים (על מנת להימנע מעלויות).

כמה מילים לגבי *התקשות / התכווצות קופסית בשתלי סיליקון בחזה:

הקופסית הנה רקמה הצומחת בצורה טבעית סביב השתלים לאחר ניתוח הגדלת חזה. רקמה זו מבודדת את השתל מהגוף.

לעתים הרקמה מתעבה יותר מידי ומרגישים זאת בין היתר בתחושת שריפה, שינוי במראה השד, אי נוחות וכאב במגע. ישנן מספר רמות של התקשות קופסית.

חלקן אינן מצריכות טיפול כלל. עם חלקן ניתן להתמודד באמצעות טיפול תרופתי ובמקרים קשים מאוד נאלץ לבצע החלפת שתלים.

 

החלפת שתלים בחזה

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר