צרו איתי קשר

האם ניתן לבצע הגדלת חזה בזמן מחזור?

נשים רבות פונות אליי בשאלה האם אני יכול לבצע ניתוח הגדלת חזה בזמן מחזור. התשובה היא, כן. למרות זאת, הכל תלוי בתחושה של האישה בזמן המחזור ולכן תמיד אידיאלי לבצע את הניתוח בימים בהם אישה אינה במחזור.

קצת על הניתוח

נכון לשנת 2018 ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוח הנפוצים ביותר. ניתוח זה נעשה בהרדמה מלאה ונמשך כשעה (תלוי במטופלת). ניתן לעבור ניתוח זה מיידית לאחר סיום תקופת גיל ההתבגרות וכיוון שכל אישה עוברת תהליכים הורמונאליים שונים וחלק מהנשים עוברות שינוים הורמונאליים בעקבות הריונות, הנקה והזדקנות, הגודל של השדיים וצורתם משתנה לאורך השנים ונשים רבות מגיעות אל המרפאה שלי משום שהן חשות שהשד שלהן התרוקן ומראהו שמוט והן מעוניינות לשנות את המצב ולהחזיר את הגלגל אחורה. פעמים רבות נשים מגיעות אלי על מנת לבצע פרוצורה המערבת הגדלה והרמה של החזה.

האם ניתן לבצע ניתוח הגדלת חזה בזמן מחזור?

אין זה משנה באם האישה במחזור ביום הניתוח, שכן אין למצב זה השפעה על מידת ההצלחה של הניתוח. לעומת זאת, חשוב לדעת שאי סדירות הורמונאלית היא אחת מתופעות הלוואי הידועות של הרדמה מלאה ולכן אישה יכולה לחוות אי סדירות של המחזור לאחר הניתוח. תופעה זו אמורה לעבור כעבור פרק זמן קצר (עד שלושה חודשים). חשוב לדעת שעמדותיהם של מנתחים שונים משתנות בנוגע לנושא זה, שכן חלק מהמנתחים מבקשים מהמטופלות שלהם לעבור את הניתוח שלא בזמן המחזור וזאת משום שבעת המחזור החזה יכול להיות נפוח וכואב ועדיף לוותר על רגישות יתר ופעמים יכול להיות מצב של דימום רב יותר בעת הניתוח. למרות זאת, יש לזכור שאין משמעות לגודלו של החזה בזמן הניתוח ובהחלט ניתן לבצע אותו.

מתי בוחרים את השתל?

יש שתי אפשרויות. הראשונה והמועדפת עלי היא בחירת השתל המתאים טרם הניתוח ולא במהלכו. צעד זה מאפשר לי תכנון מקדים מדוייק של ההליך הכירורגי וכל הקשור אליו. האפשרות השנייה היא החלטה לגבי גודל השתל במהלך הניתוח. כאן, יכולה להיות בעיה באם האישה במחזור, שכן אם החזה שלה גדל משמעותית בתקופת הווסת, בחירת הגודל המתאים לא תהיה בהכרח מדוייקת ולכן המלצתי היא ללכת על התנאים האופטימאליים ולהגיע אל ניתוח הגדלת חזה שלא בזמן המחזור החודשי.

ניתוח הגדלת חזה לאחר לידות

ההמלצה שלי היא שניתוח הגדלת חזה (וכן הרמת חזה והקטנת חזה) יעשה לאחר תום תקופת ההיריונות, כלומר בתקופה בה הגוף מאוזן מבחינה הורמונאלית ומבחינת משקל. באם את בכל זאת מעוניינת בביצוע הניתוח טרם סיום תקופת ההריונות, חשוב שתיקחי בחשבון שבעקבות ההריון הבא, החזה עלול לגדול ולאחר ההריון, לצנוח. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון שכובדו של החזה יכול ליצור קושי גופני תפקודי ולכן חשוב לבצע שיקול נכון טרם ההחלטה לעבור ניתוח טרם תקופת סיום ההריונות.
נשים רבות מגיעות אל המרפאה שלי משום חזה שצנח והתרוקן לאחר לידה וזאת בעקבות דלדול של רקמות השומן בו. כאן, אני ממליץ על ניתוח הגדלת חזה תוך שימוש בשתל סיליקון ומעדכן את המטופלת שניתוח זה לא ימנע מהאישה להניק בהיריון, שכן הסיליקון לא מגיע לבלוטות החלב.

לסיכום, ניתן לעבור ניתוח הגדלת חזה בזמן מחזור, אך איני ממליץ על כך וזאת משום שאני מאמין שכל אישה צריכה להגיע אל ניתוח זה במצב האופטימאלי ביותר. דבר שימזער את הסיכויים לסיבוכים ותופעות לוואי.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר