צרו איתי קשר

הרמת חזה בלי שתל

החזה של האישה עובר שינויים רבים לאורך השנים, וסימני הגיל ניכרים בו. יש השלכות לתהליכים ההורמונליים כמו הריונות לידות, הנקות והשינויים במשקל הגוף הן בעקבות ההריונות והן בעקבות עליית משקל.

מטרתו של ניתוח להרמת חזה היא להחזיר עטרה ליושנה, ליהנות מחזה זקוף ונאה ומראה צעיר ומושך. קיימים שני סוגים של ניתוח מסוג זה. האחד ניתוח הרמת חזה בלי שתל והשני ניתוח הרמת חזה עם שתל.

חשיבה על ביצוע ניתוח להרמת החזה

לעיתים קרובות כשנשים מביטות במראה, בנראות החזה ומאד מעוניינות ליהנות מהמראה שהן אהבו בצעירותן. חזה אסתטי וזקוף. כל ניתוח הוא החלטה קשה במיוחד כשמדובר בהליך שהוא לא הכרחי מבחינה בריאותית. קיים רצון עז ליצור שד בעל נפח, מלא וזקוף יותר. אך מה שמכריע את הכף הם הבונוסים. בעת הניתוח מעבר לפעולת הרמת החזה, מסירים עור עודף שהצטבר עם השנים באזור החזה ולאחר ניתוח הרמת חזה ללא שתל, המראה הכללי של האישה יהיה הרבה יותר מושך ונאה, הן בבגד-ים, הן בביגוד אופנתי והן באימוני הכושר.

פילוח של המנותחות

רוב הנשים שמחליטות לבצע ניתוח זה, הן בשנות ה – 30 – 40 לחייהן לאחר שעברו הריונות, לידות הנקות או ירידה דרסטית במשקל גופן ומשהו בדימוי גוף שלהן השתנה. הן שמו לב לירידה המשמעותית במיקומו של החזה שנראה נפול ומצומק וזה הפריע להן ויזואלית וגם הן חשו פגיעה בנשיות שלהן. נקודה אקוטית המפריעה להן מאד היא העובדה שהפטמה שינתה את מיקומה ונמצאת כעת בגובה קפל החזה או אף נמוכה ממנו נפול ושמוט.

שלבי הניתוח

ניתוח הרמת חזה בלי שתל יכול להתבצע בכמה טכניקות שונות, החשיבה תואמת את מצבו הנוכחי של החזה של המטופלת, הרצונות שלה, הנפח הקיים בו, המבנה שלו, וכמובן, השיטות שאותן בוחר המנתח. השיטות השונות משנות את אורך החתך והצלקת שתוותר ואף את מיקומה, ומתבצעות בעיקר בהתאם למידת נפילת השד הקיים.

הרמת חזה בלי שתל

אפשר לבחור באופציה של הרמת חזה ללא שתל זו רק אם נפח השד נותר בעינו והוא די מלא והירידה במיקום השד היא מינימלית. בשיטה זו מסירים את העור המיותר, אוספים מחדש את הרקמה כולה ומזיזים את מיקומה של הפטמה למיקום גבוה יותר.

ההכנות לניתוח

כמו לפני כל הליך כירורגי רפואי, יש לבחון את ההיסטוריה הרפואית של המועמדת לניתוח ובמיוחד בכל הקשור להיסטוריה המשפחתית תוך מתן דגש על מחלות נשיות במערכת הרבייה והשדיים. לאחר מכן, היא אמורה לבצע כמה בדיקות הכרחיות כמו בדיקות דם, ממוגרפיה ואולטרה סאונד של השדיים.

האישה מקבלת הדרכה מלאה על הליך הניתוח שאורך כשלש שעות ובסופו תתבצע חבישה של המקום. המיקום יישאר נפוח במשך כחודש ולאט לאט רמת הנפיחות תרד. במסגרת ההכנות לניתוח, יודגש בפניה כי אם היא מעשנת עליה לבצע הפסקת עישון כחודש לפני המועד המתוכנן לניתוח, ומיד לאחריו עליה לרכוש חזייה מיוחדת ללא ברזלים או ריפוד המותאמת במיוחד לנשים לאחר ניתוח הרמת חזה בלי שתל.

תהליך ההחלמה

כאשר מדובר על ניתוח הרמת חזה ללא שתל, על המנותחת להיות במנוחה לפחות כשבועיים. בשבוע הראשון מומלץ לא להרים את הזרועות כלל ולהימנע מנהיגה. חשוב מאד חשוב לא להרים משאות כבדים במשך כששה שבועות מיום הניתוח, כדי לא לגרום לנזקים. במקרה של כאבים, יש ליטול משככי כאבים, ובמקביל התפרים ייספגו אט אט בעור כך שאין צורך להסירם. לאורך כל תקופת ההחלמה יש ללבוש את החזיה המיוחדת, יום ולילה.

סיכונים אפשריים בניתוח הרמת חזה

גם בניתוחים פלסטיים כמו בכל ניתוח, קיים חשש לזיהום הפצע ואם זה יקרה, תהיה חובה ליטול אנטיביוטיקה כדי לקטול את החיידקים. קיים גם סיכוי נדיר של היווצרות קרישי דם, צלקות בולטות על העור ודימום מוגבר כמו בכל ניתוח. לעיתים, השד מתכווץ או מתקשה, במצבים קיצוניים יהיה צורך בביצוע ניתוח מתקן לאחר כשנה.

גם אחרי ניתוח הרמת חזה בלי שתל, חשוב להיות כל הזמן במעקב רפואי כדי לבדוק את השדיים ולהיות ערים לכל שינוי שקורים בהם.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר