צרו איתי קשר

הקטנת חזה לגבר

אם בעבר הלא רחוק רק נשים התעניינו בניתוח הגדלת חזה או הקטנת חזה, כיום גברים רבים מגיעים אלי על מנת להתייעץ לגבי ניתוחי אף וניתוחי הקטנת חזה לגבר. למעשה, אחד הניתוחים השכיחים בשנים האחרונות הוא ניתוח הגניקומסטיה. במאמר זה אספק לכם מידע אודות ניתוח זה, מיהו קהל היעד ועוד.

אז והיום – ניתוחים לגברים

אם עד לפני עשור או שניים ניתוחים פלסטיים היו מיועדים בעיקר לקהל הנשים, כיום גברים רבים בגילאי הארבעים והחמישים מגיעים אלי על מנת לשפר דבר או שניים. ניתוח גינקומסטיה (ניתוח הקטנת חזה לגבר) מתאים לגברים בעלי חזה גדול מהנורמה, מצב שנוצר בעקבות השמנת יתר, נטילת תרופות, חוסר איזון הורמונאלי,נטילת סטרואידים וסיבות נוספות. בניגוד למה שרבים חושבים, נכון להיום תופעת החזה הגדול אצל גברים היא תופעה שכיחה למדי שיכולה להתחיל עוד בגיל ההתבגרות כאשר גופו של הנער מתחיל לעבור כל מיני שינויים הורמונאליים. פעמים רבות התופעה חולפת ופעמים אחרות התופעה מובילה לחזה מלא וגדוש. אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שתופעה זו של גניקומסטיה אינה מוגדרת כבעיה רפואית אלא כמצב קוסמטי.

פעמים ניתן להקטין את נפח החזה הגברי על ידי נטילת תרופות מסויימות או ויתור על נטילת תרופות קיימות, ולכן חשוב לברר מהי הסיבה שהובילה למצב זה אצל הגבר ולטפל בתופעה בהתאם. במקרים בהם הגבר לוקה בעודף גדול של שומן ברקמת השד או שתרופות אינן יכולות לפתור את העניין, הפתרון הוא ניתוח. המטרה של הניתוח היא להקטין את החזה של הגבר, דבר שישווה לו את אותו מראה אסתטי גברי בו הוא מעוניין. השגת מטרה זו מתבצעת על ידי הוצאת עודפי השומן מרקמת השד עד קבלת מראה שטוח.

ניתוח גינקומסטיה

הצעד הראשון בדרך לניתוח הקטנת חזה לגבר יהיה הגעה למרפאה שלי וזאת על מנת שאוכל להסביר לכם אודות ניתוח מסוג זה, הסיכונים, היתרונות, החסרונות ועל מנת שאשמע מה הציפיות שלכם, אבין מהי ההיסטוריה הרפואית שלכם ובמקרים מסויימים אשלח אתכם לבדיקות נוספות. בהתאם לכל אלו, אחליט מהו ההליך הכירורגי המתאים לכם. ברוב המקרים, במצבים בהם מדובר על נפיחות קלה בלבד, אחליט לבצע פרוצדורה של שאיבת שומן. במקרים בהם מדובר על נפיחות ברמה בינונית עד גבוהה אבצע שאיבת שומן והסרת רקמת השד. (במקרים מסויימים אף אבצע כריתת עור). הפרוצדורה הכירורגית תיקבע בהתאם לרמת הגניקומסטיה.

חשוב לדעת

ניתוח הקטנת חזה לגבר מיועד לגברים החל מגיל 18. משך הניתוח הוא בין שעה לשלוש שעות. ניתוחי הקטנה חזה לגבר הם ניתוחים שכיחים ובעלי אחוזי הצלחה גבוהים. ברוב הפעמים אבצע את הניתוח בהרדמה מקומית, דבר שימנע אשפוז של מספר ימים בבית החולים. לאחר הניתוח תורגש רגישות ונפיחות באיזור המנותח וזאת למספר שבועות. בנוסף, המנותח ידרש לחבוש חגורה אלסטית במשך כחודש ימים. ניתן לחזור לשיגרה החיים היומיומית לאחר שבוע, אך יש להקפיד על הימנעת מכל פעילות גופנית ספורטיבית או כזו המצריכה מאמץ. בהצלחה!

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר