צרו איתי קשר

כמה זמן מחזיקות התוצאות של מתיחת פנים?

מטרתה של מתיחת פנים (facelift, הרמת פנים, פייס-ליפט, מה שנוח לכם יותר) היא, כפי שמשתמע מהשם, מתיחת עור פני המטופל/ת לצורך העלמת קמטי הגיל, טיפול בעודפי העור והענקת מראה רענן וצעיר יותר לפנים. הליך זה מתאים למטופלים (גברים ונשים) אשר מעוניינים ביצירת שיפור ושינוי משמעותיים במצב עור פניהם, כמו גם תיקונן של תופעות שהן תוצאה של הזדקנות (במיוחד – קמטים עמוקים וצניחתן של הרקמות העמוקות יותר, כשומן או שרירים).

באופן צפוי למדי, כאשר מטופלים ניגשים לביצוע מהלך דרסטי לשיפור מראם, השאלה הראשונה שעולה על הפרק היא כמה זמן הם יוכלו ליהנות מהמראה החדש שלהם. וכאן, תאמינו או לא, התשובה אינה חד משמעית, אלא תלויה בגורמים מסוימים, ואף משתנה על פיהם, כשהגורם העיקרי הוא סוג ההליך.

אז, כמה זמן מחזיקות תוצאות מתיחת פנים?

כיום, קיימים שלושה סוגי הליכים עיקריים, הנכללים תחת הכינוי המחייב הזה “מתיחת פנים“:

ניתוח מתיחת פנים

הליך כירורגי המבוצע, לרוב, תחת השפעת הרדמה כללית. אורכו הממוצע הוא כשעתיים או שלוש, תלוי בהיקף הניתוח ובהליכים הנוספים המבוצעים במסגרתו (כשתל סנטר, ניתוח בעפעפיים וכן הלאה). במהלך הניתוח יחתוך מנתח פלסטי חתכים קטנים שיוסוו בקו שיער המטופל באזור העורף וסביב האוזניים.

מהלך הניתוח יכלול רמת מצבורי השומן אשר צנחו בשל הגיל, מתיחתם של השרירים הרלוונטיים והידוק עור הפנים באזורי הלחיים, צידי הפה, קו הלסת והצוואר. כמו כן, יוסרו עודפי העור המשמעותיים, במידה וקיימים כאלה. רשימת הפעולות שעתידות להיות מבוצעות נקבעות בין הרופא המנתח לבין המטופל/ת במהלך שיחת הייעוץ המקדימה את הניתוח.

כמה זמן מחזיקות התוצאות?

כאן, שוב, קיימים קריטריונים נוספים שעליהם מתבססת התשובה, אולם, ככלל, נהוג לומר כי מדובר ב-7 עד 10 שנים, כאשר המדובר בניתוח מתיחת פנים המבוצע לפני הגיע המטופל/ת לגיל 55. אם הניתוח מבוצע לאחריו, התוצאות יכולות להחזיק מעמד אף יותר שנים (כ-15 עד 20 שנים).

מיני – מתיחת פנים

כאשר הבעיה ממוקדת באזור פנים ספציפי, יוצע למטופל/ת ניתוח שהוא פחות נרחב בהיקפו והוא מכונה ניתוח מיני מתיחת פנים (mini facelift). באופן צפוי, עם צמצום היקף הפעולות המבוצעות, מצטמצם גם אורך הניתוח. הטיפול צובר פופולאריות רבה בשנים האחרונות בארץ ובעולם, בעיקר תודות לפשטותו הרבה, ומיועד, לרוב, לאנשים צעירים הנמצאים בשלבים הראשונים של הזקנת העור והתקמטותו.

ניתוח מיני מתיחת פנים מתאים במיוחד למטופלים הסובלים מצניחת העור או מקמטים בולטים בחלק הפנים התחתון (אזורי הלחיים, הלסת או הצוואר) ואינו מתאים למצב בו קיימים קמטים עמוקים בחלק הפנים העליון (אזור המצח, הגבות או העפעפיים).

כמה זמן מחזיקות התוצאות?

למרות שנהוג לייחס לניתוחים מסוג זה עמידות לשנים רבות, בשל הימשכותו של תהליך התרופפות העור הטבעי הבלתי נמנע, קיימת סבירות גבוהה לצורך בביצוע ניתוח נוסף מסוג זה לאחר מספר שנים, או, לחילופין, צורך בביצוע ניתוח מתיחת הפנים המקיף, שאותו הזכרתי קודם.

מתיחת פנים באמצעות חוטים

הליך מתיחת פנים באמצעות חוטים נחשב לפעולה פשוטה, יחסית לסוגי ניתוחי מתיחת פנים אותם הזכרתי. הוא מבוצע ללא הרדמה מלאה וכרוך בפחות סיכונים. החוטים המועברים מתחת לעור המטופל/ת תומכים ב”מיתרי” עור הפנים ומונעים מהשומן הקיים בתוכו נדידה לאזורי פנים אחרים.

כמה זמן מחזיקות התוצאות?

במהלך הטיפול נעשה שימוש בחוטים מסיסים או בחוטים קבועים, מה, שכמובן, משפיע באופן מהותי על משך הזמן של נראות התוצאות. יחד עם זאת, ככלל, ניתן לומר, כי תוצאות מתיחת פנים באמצעות חוטים, מחזיקות, באופן משמעותי, הרבה פחות זמן מתוצאות ניתוחי מתיחת פנים.

שלכם,

ד”ר שיין

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר