צרו איתי קשר

סיכונים וסיכויים בניתוח הקטנת חזה

בפוסט הבא בחרתי לתאר את הסיכונים והסיכויים השכיחים בניתוח הקטנת חזה אבל לפני כן, מדוע בכלל נשים ונערות רבות כל כך בוחרות לעבור מלכתחילה פרוצדורה רפואית כירורגית שיש בה גם סיכונים

. חזה גדול וכבד אצל נשים מהווה לא רק בעיה אסתטית אלא משלב לעתים קרובות גם בעיה תפקודית לא פשוטה להתמודדות אשר פוגעת ומשפיעה על איכות החיים היומיומית

מה זה אומר?

השדיים הכבדים מהווים מאין משקולות בקדמת החזה וגורמים להפרעות ביציבה, פוגעים ביכולת הבסיסית של ביצוע פעילות גופנית וקשורים הרבה פעמים לבעיית השמנת יתר הנפוצה כל כך אצלנו בישראל ובעולם המערבי. במקרים קיצוניים הבעיה בעמוד השדרה עלולה להחמיר ולהוביל למצב של עקמת. זו הסיבה שנשים רבות בוחרות לעבור את התהליך למרות שקיימים סיכונים בניתוח הקטנת חזה, כמו כל ניתוח אחר. פרט לנושא האורטופדי שמהווה שיקול מאוד גדול בהחלטה, במדינה חמה כמו שלנו נוספות, לרוב בקיץ, בעיות נוספות כמו פריחה, פטרת וריח רע באזור הקפל מתחת לחזה

אין גיל מינימום או מקסימום לביצוע הניתוח. מי שסובלת מחזה גדול וכבד היא מועמדת מתאימה לניתוח. נשים המתכננות הריון קרוב, רצוי שיעברו את הניתוח לאחר הפסק ההנקה.

איך מתבצע הניתוח?

ניתוח הקטנת חזה מתבצע בהרדמה מלאה. הוא עורך בממוצע בין שעתיים לשלוש שעות ואינו דורש אשפוז לילה. כהכנה לניתוח אני משרטט קווי מתאר על פיהם אתכנן ואבצע את הניתוח. במהלך הניתוח אסיר רקמות עודפות של שד, שומן ועור ואעצב את השד בצורתו החדשה כדגם מוקטן ומעוצב. את הפטמות והעטרות אני משאיר מחוברות לרקמה הנושאת אותן למיקומן החדש. רקמה זו מספקת לפטמות את אספקת הדם והעצבוב. אני מקטין את העטרות וממקם את הפטמות במיקום גבוה ונאה בהתאם למבנה גופך. בסיום הניתוח יישארו בגופך קווי תפר: מסביב לעטרה, קו אנכי מהעטרה כלפי מטה ולעתים רחוקות גם בכפל השד. התפרים הם פנימיים ונספגים בגוף באופן טבעי

וכעת לסיכונים

כמו בכל ניתוח גם בניתוח הקטנת חזה קיימים סיכונים. רובם הגדול נדירים. הצלחת הניתוח תלויה במידה ניכרת בההפסקת עישון מוחלטץ של מטופלת מעשנת חודש לפני וחודש אחרי הניתוח.

    • נזק לעטרות סיכון מאוד נמוך אשר מוקטן עוד יותר כאשר מקפידים על כמה כללים כמו אבחון מוקדם של הבעיה, שמירה על אספקת דם תקינה לפטמה ותפירה נכונה. במקרה של סיבוך יש צורך לפתוח את התפרים ולהקטין את המתח שנוצר. במקרים חריגים יש צורך בניתוח נוסף
    • אובדן תחושה בפטמות – הפטמה היא איבר אירוגני (מאפשר גירוי מיני) במהלך הניתוח יש אפשרות לאובדן מלא של התחושה בפטמות או לאובדן חלקי כגון היכולת להרגיש עירור מיני כתוצאה ממגע בפטמות. אובדן התחושה הוא אינדיבידואלי ואין אפשרות לצפותו.
    • אובדן יכולת ההנקה – בדרך כלל תהיה פגיעה מסויימת ביכולת ההנקה אך לרוב יווצר חלב מספק לצורך העברת נוגדנים ויצירת חיבור אם – תינוק. לעיתים כמות החלב תספיק, לעיתים תזדקקי להוסיף פורמולה. כמובן שאם אינתך מתכננת להניק או סיימת את פרק ההריונות בחייך – אין לכך השפעה עליך.
    • אסיטמטריה – לא נולדנו סימטריים ולא תהה סימטריה גם אחרי הניתוח. כמובן שהשאיפה תמיד להשיג סימטריה מלאה ומראה מהמם אך אין לצפות לכך לאחר ניתוח הקטנת חזה.
    • פתיחה של התפרים – לעיתים נוצר פצע בחלק התחתון של החזה, באיזור הקפל, בדרך כלל עקב בעיות ריפוי. ברוב המחולט של המקרים טיפול מקומי מספיק לצורך סגירת הפצע.
    • חוסר שביעות רצון מהגודל – קורה לעיתים נדירות. לא תמיד אנו יכולים להקטין שד ענק לשד קטן כרצון המטופלת. בדרך כלל אם מבוצע תיאום ציפיות מחמיר אין כאן בעיה.
    • צלקות היפרטרופיות – במקרים מסויימים הצלקת לא מתרפאת כראוי והיא מתרוממת, משנה צבע לסגול אדום, מגרדת ולעיתים מכאיבהץ כמובן שהמראה הזה גם אינו אסתטי. יש דרך לטפל בצלקות היפרטרופיות, בדרך כלל על ידי יריעות סיליקון או משחות שונות.

מעוניינת להחכים עוד בנושא ניתוח הקטנת חזה? אנא צרי קשר דרך האתר ונקבע פגישת ייעוץ מקצועית אצלי במרפאה בה נוכל לענות לך על כל השאלות ולהעניק לך את הבטחון הדרוש כדי שתוכלי לשפר את איכות חייך, להנות ממראה אסתטי של השדיים, לבצע פעילות גופנית בדיוק כפי שאת חולמת ולהפחית בצורה ניכרת את הבעיות הנלוות שאת סובלת מהן זמן רב כל כך.

תוכלי גם להתרשם מעבודות שלי בקישור המצורף

https://drschein.com/before_after/3-2/

שלך, דר’ שיין – מומחה בכירורגיה פלסטית

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר