צרו איתי קשר

החלמה מניתוח הצמדת אוזניים

אם בחרתם לקרוא את הבלוג הזה, כנראה שאתם מתעניינים בניתוח הצמדת אוזניים לכם או ליקרים לכם.

היות וניתוח להצמדת אוזניים הוא ניתוח שכיח יחסית אצלי במרפאה כתבתי עליו כבר מספר בלוגים. מידע כללי לגבי הניתוח תוכלו למצוא בבלוג הזה. במאמר הזה אתרכז בהחלמה מהניתוח.

בימים הראשונים שלאחר הניתוח הראש יהיה חבוש בחבישה לבנה מגושמת. מטרת החבישה היא למנוע הצטברות של דם בתוך האוזן ולשמור על האוזן צמודה לקרקפת.

ייתכן שתחושו תחושה של “אוזניים סתומות” אך כתוצאה מהחבישה אך חשוב מאוד לזכור שאין כל פגיעה בשמיעה במהלך הניתוח. לאחר כחמישה ימים נוריד את התחבושת ונראה לראשונה את האוזניים המוצמדות.

האוזניים יהיו לעיתים סגלגלות ונפוחות ולעיתים מושלמות. הכל תלוי בהיקף הניתוח ובתהליך ההחלמה של כל מנותח או מנותחת.

אין זו עדיין התוצאה הסופית של הניתוח, אותה נראה רק בחלוף חודש עד שלושה חודשים כאשר כל הבצקות ושטפי הדם יספגו.

חשוב לי לציין שלעיתים יש גם הצמדת יתר של האוזניים בשלבים הראשונים שלאחר הניתוח שתסתדר עם הזמן – לפיכך אין שום צורך לדאוג לגבי המראה החיצוני של האוזן בשלושת החודשים הראשונים לאחר הניתוח.

למי מקוראי (בעיקר קוראותי) שיש שיער ארוך אין בעיה להסתיר את האוזניים עד שתסתדר הנראות שלהן בצורה מיטבית.

לגברים או לבעלות השיער הקצר – בדרך כלל אחרי שבועיים גג שלושה ניתן להסתובב בחוץ ללא כל חבישה ושהאוזן תראה תקינה לגמרי.

ברוב המקרים אפילו הרבה קודם. לעיתים אבקש בשלב זה למרוח משחה על קו התפרים או על איזורים מסויימים על פני האוזן.

בתקופת ההחלמה הראשונה אין שום מגבלות למעט להמנע מהרטבת החבישה ומפעילות גופנית מאומצת. צריך לישון על הגב, עדיף עם ראש מורם.

יש מטופלים או מטופלות שנהנים מנטילה של קפסולות ארניקה טבעיות שמזרזות את ספיגת שטפי הדם והבצקות. לאחר הסרת החבישה הלבנה אבקש ממך להמנע מפעילות גופנית מאומצת וקבלת חבלות באוזן למשך חודש עד חודש וחצי ואנחה אותך להניח סרט ראש של ספורטאים (סרט זיעה) על האוזניים בזמן השינה.

מטרת הסרט הינה למנוע מצב שבו האוזן תתכופף בחדות בשל הזזת ראש על הכרית. לאחר כשישה שבועות הסחוסים מגיעים לצורתם החזקה ביותר ולכן מתייתר הצורך לסרט הראש.

עוד נקודות מעניינות וחשובות לטעמי – במהלך תקופת ההחלמה אין כאבים !! ניתוח הצמדת אוזניים אינו ניתוח כואב.

לעיתים אמליץ על נטילה של אקמול או אופטלגין אם יש מעט אי נוחות, אך לא מעבר. אין צורך לקחת אנטיביוטיקה מניעתית.

אין צורך לשים טיפות אוזניים. עדיף להמנע מחשיפת האוזניים לשמש למשך שלושה חודשים מהניתוח היות ושמש ישירה עשויה לגרום לשינויי צבע של העור הקרויים היפרפיגמנטציה שיהיו מטרד אמיתי שיהיה קשה להפטר ממנו.

במשך כל תקופת ההחלמה צוות המרפאה שלי ואני נהיה זמינים לכם לשאלות.

בדרך כלל יש 4 ביקורות אחרי הניתוח אך הדבר משתנה בהתאם לצרכי ההחלמה שלכם. הביקורת הראשונה תהיה לצורך הסרת החבישה כעבור כחמישה ימים מהניתוח.

הביקורת השנייה תתבצע לאחר כחודש מהניתוח ואז גם נבצע צילום של האוזן ובדיקה מקיפה.

הבדיקה שלישית תתבצע כשלושה חודשים לאחר הניתוח אז כבר נוכל להתחיל להתרשם ממראה האוזניים הסופי וסביר שכבר תרגישו שהאוזניים הם חלק מכם.

שנה מהניתוח נפגש לביקורת אחרונה – זוהי כבר תוצאת הניתוח הסופית שלאחריה ניתן פשוט להמשך לחיות ולהנות ולא לספר לאף אחד שעברתם ניתוח שהאוזניים שלכם מנותחות – זוהי הגאווה הגדולה ביותר שלי כמנתח פלסטי – לתת לכם תוצאה טבעית שלא נראית מנותחת.

הניתוח מחזיק לכל החיים כלומר אין צורך בתחזוקה או חזרה על הניתוח בעתיד. כמובן שבכל שאלה או צורך נעמוד לרשתוכם גם שנים לאחר הניתוח.

להתרשמות ממספר תוצאות שלי תוכלו להכנס לקישור הזה.

שלכם, דר’ שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר