הצמדת אוזניים

ניתוח הצמדת אוזניים הינו ניתוח קוסמטי שמטרתו לטפל באוזניים בולטות. הניתוח אינו קשור לאיכות השמיעה ומיועד למי שאינו מרוצה ממראה האוזניים שלו. מסתבר שרבים חשים בחוסר ביטחון מסויים בעקבות צורת האוזניים שלהם. באמצעות ניתוח הצמדת אוזניים, אני יכול להעניק גם לכם את האפשרות ליהנות ממראה טבעי ואלגנטי.

על הניתוח

בדרך כלל, המבקשים לבצע את ניתוח הצמדת האוזניים לא עושים זאת על מנת לרצות אחרים, אלא על מנת לתת מענה לתחושת אי נוחות פנימית. ולאחר ניתוח אוזניים? אותם מטופלים נהנים להסתכל על עצמם במראה וחשים שלמים יותר. 

ניתוח הצמדת אוזניים סובל מתדמית מורכבת למדי, ורבים סבורים כי מדובר בניתוח סבוך.
כשניתוח אוזניים מבוצע על ידי מומחה בעל ניסיון רב וחוש אומנותי, לא מדובר בניתוח כואב ובטח שלא מסורבל, אלא טבעי ומתגמל מאוד. מטרת הניתוח היא לקרב את האפרכסות אל אזור הקרקפת, ולעיתים גם להקטינן.

לאורך הניתוח אעצב מחדש את סחוס האוזן וכך יהיה ניתן לשחזר בדיוק מושלם את המבנה האנטומי של האפרכסת. חשוב לדעת כי ההליך הינו אסתטי בלבד, ואין כל קשר בין ביצוע הניתוח ובין יכולות השמיעה – לטוב או רע. אם גם אתם חשים אי נוחות בקשר לאוזניים שלכם, הניתוח יכול לסייע לכם רבות ופשוט לגרום לכם להרגיש טוב יותר עם עצמכם.

האם אפשר לבצע ניתוח הצמדת אוזניים לילדים בגילאי העשרה?

הנטייה הטבעית היא לקשר בין הניתוחים האסתטיים ובין קהל מבוגר יחסית. אכן, לא מעט ניתוחים אסתטיים מתבצעים בקרב קהל מבוגר, אך דווקא עם ניתוח הצמדת האוזניים ישנה מגמת אחרת לחלוטין: בני נוער רבים מבקשים לבצע את הניתוח כבר בגיל העשרה.

אוזניים בולטות מדי גורמות לא אחת למבוכה חברתית קשה מאד בקרב הילדים, אך עם ביצוע הניתוח הם משיבים לעצמם את הביטחון וזוכים בנראות עדינה וטבעית יותר. לצד קהל הצעירים, גם ישנם אנשים מבוגרים יותר המבקשים ליהנות מחזות אסתטית משופרת, ועל כן הם מגיעים אל המרפאה במטרה לבצע את ניתוח הצמדת האוזניים.

חשוב לדעת כי בעוד ישנם הליכים כירורגיים שלטובת ביצועם מומלץ להגיע לגיל בגרות, דווקא אי ביצוע של ניתוח אוזניים גורם לא אחת להשלכות התנהגותיות ורגשיות אצל ילדים עם אוזניים בולטות משמעותית.

עם לידתם הילדים נולדים עם אפרכסת מעוצבת, המגיעה לכ-80% מגודלה בגיל שש שנים לערך. מרגע זה ניתן לבצע את הניתוח.

אין צורך בהכנה מוקדמת לפני הניתוח למעט פגישת היעוץ המקיפה וצום של מספר שעות.

ניתוח הצמדת אוזניים – מהלך הניתוח

ניתוח הצמדת אוזניים הוא ניתוח שאורך בין שעה וחצי לשעתיים וניתן לבצעו בהרדמה מקומית או בהרדמה מלאה. ככל שגיל המטופלים קטן יותר, כך המגמה היא לדבוק בהרדמה הכללית על מנת לגרום לילדים כמה שפחות אי נעימות.

על מנת להבטיח כי ההליך יתבצע עם דימום קל ככל האפשר, אסנין את האוזן בתמיסה המכילה לידוקאין – מאלחש ואדרנלין שבפעולתו גורם לכיווץ כלי הדם.

החתך מתבצע באזור האחורי של האוזן, כך שלאחר הניתוח המטופלים יכולים ליהנות מחזות אסתטית מבלי שכל חתך או צלקת יראו לעין.

מאוד חשוב לראות עבודות קודמות של המנתח – במקרה של ד"ר שיין ניתן לראות מגוון עבודות טבעיות מאין כמוהן. אוזן עם קווי מתאר חדים ולא מעוגלים ונעימים היא אומנם צמודה, אך לא טבעית, ולצערי יש לא מעט אוזניים כאלה בנמצא. לפיכך, בחרו היטב את המנתח שלכם.

מהו תהליך ההחלמה מניתוח הצמדת אוזניים?

המטופלים של ניתוח הצמדת אוזניים עתידים להשתחרר בחזרה אל ביתם כבר ביום הניתוח.
ראשית, האוזניים יהיו חבושות בעזרת תחבושת שבצורתה דומה לכובע. התחבושות שעל האוזניים יוסרו מספר ימים אחרי הניתוח. לאחר הסרת התחבושת נראית כבר צורת האוזן החדשה אך היא עדיין בצקתית ונפוחה.
על האוזניים יש להגן באמצעות סרט ראש בלילות למשך כחודש נוסף וזאת על מנת למנוע שפשוף שלהן עם הכרית בלילה. הניתוח אינו כואב, אך עשויה להיות אי נוחות ותחושה של “סתום” באוזניים בזמן שהאוזניים חבושות.

כתבו לנו / דברו איתנו