צרו איתי קשר

ניתוחים פלסטיים לאחר הלידה: כיצד תהני שוב מהגוף שלך?

ניתוחים פלסטיים לאחר הלידה: כיצד הליך כירורגי יכול לעזור לך ליהנות מהגוף שלך שוב?

גוף האישה משתנה במהלך ההריון ולאחר הלידה, אצל כל אחת באופן שונה. ישנן נשים שלא ירגישו הבדלים משמעותיים ואחרות, יחוו שינויים מהותיים ויגלו כי גופן לא דומה למה שהיה בעבר. במידה ונוח לך עם המראה החדש-ישן, כדאי שתמשיכי ליהנות ממנו לאורך זמן. אם השינוי בגודל ו/או בצורה מפריעים לך מאוד, תוכלי לשקול הליך כירורגי אסתטי, שיכול להחזיר את הכל או לפחות את הרוב למקום.

לפניך 5 דוגמאות לניתוחים פלסטיים שיכולים לתת מענה, כל עוד את זוכרת כי היופי גם בא מבפנים.

הגדלת חזה:

אחד היתרונות המרכזיים של ניתוח להגדלת חזה, הוא האפשרות לבצע שינוי גדול בפרק זמן קצר. יחד עם זאת, ובמיוחד לאחר ההריון, חשוב לזכור כי מומלץ להתאים את התוצאה למבנה הגוף ולצרכים הסובייקטיביים שלך. תהליך של הגדלת חזה כוללת החדרת שתל מאחורי העור ורקמות השד, כדי לעצב את החזה מחדש ולהגדיל אותו.

הרמת חזה:

דרך נוספת לטפל בשינויים שיכולים להתרחש בשדיים לאחר ההריון, היא הרמת חזה. אם את סובלת מצניחה משמעותית, ההליך הכירורגי יכול בהחלט להחזיר את השדיים שלך למצב מתוח ויפה יותר. במהלך הניתוח להרמת החזה, אנחנו מסירים את עודפי העור ומעלים את הפטמה ואת הרקמה שסביבה. במידה ואת מניקה, מומלץ לבצע את הניתוח לאחר סיום ההנקה והתייצבות רקמת השד.

מתיחת בטן:

גם אם את אוכלת נכון ונמצאת בכושר מצוין, עור רפוי הוא מצב די שכיח לאחר הלידה. זה קורה כי במהלך ההריון, העור נמתח ומאבד מגמישותו, וגם כתוצאה ממצב אפשרי של היפרדות או היחלשות שרירי הבטן.

במסגרת ההליך הכירורגי של מתיחת בטן, ניתן להסיר את עודפי העור ולהדק את שרירי הבטן שנפגעו.

עיצוב הגוף:

ישנם מקרים בהם אורח חיים נכון, הכולל תזונה בריאה ופעילות גופנית, אינו משפיע על העלמות כיסי השומן, במיוחד לאחר שחווית הריון ולידה. ניתוח פלסטי שמטרתו עיצוב הגוף, יכול לסייע בטיפול האזורים שאת רוצה לעצב ולהחזיר לקדמותם.

אחת הדרכים היא שאיבת שומן שמותירה מעט צלקות, מאחר והחתכים בדרך כלל קטנים. שאיבת שומן כרוכה בהזרקת נוזל הרדמה לאזור ולאחר מכן הוצאת השומן, פעולה שיכולה להיעשות כמעט בכל מקום בגוף, עם דגש על אזור הבטן, הירכיים, הישבן, הזרועות ומתחת לסנטר.

עיצוב הזרועות והירכיים:

אם את רוצה להמשיך ולהשתמש במלח ובפלפל, ולאחר ההריון את סובלת מרפיון בזרועות או מעור עודף בירכיים, כדאי שתשקלי עיצוב זרועות וירכיים, מבין מגוון הניתוחים הפלסטיים האפשריים. לעיתים הצורך בעיצוב הגפיים, נובע גם מהירידה באלסטיות העור ודלדול השרירים, בגילים מבוגרים.

במידה ואת שוקלת ביצוע אחד יותר ממגוון הניתוחים פלסטיים הקיימים, חשוב שתיקחי את הזמן ותאפשרי לגוף שלך להסתגל לאחר הלידה. מדובר לפחות על חצי שנה ואף יותר, תקופה במהלכה מומלץ לאפשר לך ולתינוק/ת שלך, לנוח, וליהנות מזמן איכות משותף. בהמשך, תוכלי לפנות לכירורג/ית פלסטי/ת ולבחון את כל האפשרויות העומדות בפניך, ובהתאם לצורך.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר