צרו איתי קשר

ניתוח עפעפיים תחתונים

עם הגיל, יש מספר שינויים שיכולים להפריע לנו בעפעפיים ולפעמים דורשים ניתוח עפעפיים תחתונים. השינוי הראשון הוא מה שמכונה היווצרות ”שקיות“. מדובר בבלט של השומן אשר עוטף את העין. שומן זה משמש כבולם זעזועים אשר שומר על העיניים שלנו ומגן עליהן מארובת העין שסביבן.  בצעירותנו, השומן הזה מוחזק במקומו על "קיר" עדין הקרוי ספטום, שנחלש עם הזמן ומקבל "בטן". לעיתים רחוקות גם לנשים וגברים צעירים יחסית יש "שקיות" מתחת לעיניים. במצב זה ה"קיר" שלהם חלש באופן טבעי או שיש ריבוי של שומן סביב העין. השינוי השני הוא היווצרות של מעין שקע הממוקם ממש מתחת ל“שקית“ ומכונה מרזב הדמעות.

למרזב זה אין שום קשר לדמעות שלנו. זהו רק כינוי לשקע שנוצר עם הגיל. שקע זה מתחיל בזוית שבין העין לאף ויורד אלכסונית לכוון הלחי. השינוי השלישי שעלול להוביל לצורך בניתוח עפעפיים תחתונים הוא בעצם ריבוי של קמטים ועודפי עור. לעתים גם יש מה שנקרא ”עיגולים כהים“ מתחת לעיניים. לגבי העיגולים השחורים, מדובר בתגובה טבעית שקורית כאשר העור שלנו נהיה דק יותר. מתחת לעור יש שריר וכלי דם כהים. העור שמכסה עליהם דק גם ככה ולכן עם הידקותו נוצרת כהות. בנוסף לפעמים ה"שקיות" יוצרות הצללה על העפעף התחתון ולכן מתקבלת כהות נוספת. סיבה נוספת לכהות היא היפר פיגמנטציה כמו זו הקורית סביב הפה ובאזורים אחרים, סביב הריונות לדוגמא.

העיניים שלנו הן חלק בלתי נפרד בכל הבעת פנים, יש האומרים כי העיניים הן ראי הנפש שלנו ומדברות במקומנו. עם השנים ובאופן טבעי נוצרים קמטוטי וקמטי הבעה בצדי העיניים ומתחת לעיניים. מלבד השפעתו של הגיל ישנם גם הרגלי צריכה המהווים גורם משפיע בתהליך ההזדקנות הטבעי של העור וביניהם זה עישון וחשיפה לשמש. בין אם מדובר בהפרעה שהיא אסתטית ובין אם הפרעה תפקודית, יש דרך לשנות את זה ולשפר את איכות החיים שלנו. למעשה, ניתן לשפר את המראה העייף ולתקן אותו באמצעות פעולה כירורגית יחסית פשוטה – ניתוח עפעפיים תחתונים. 

קצת על הניתוח עצמו…

כאשר מדובר על ניתוח עפעפיים תחתונים, ובכן, אין שיטה אחת ספציפית שמתאימה לכל המקרים הללו שתיארנו. אי אפשר לנתח את כל המטופלים באותה שיטה ולכן יש להתאים את תהליך הניתוח בהתאם למטופל ולבעיה שממנה הוא סובל. המצב הפשוט ביותר הוא כאשר יש אך ורק שקיות מתחת לעיניים. במקרה כזה, ניתן לסלק את השומן שבולט קדימה על ידי חתך שנעשה בחלק הפנימי של העפעף ודרכו מוציאים שומן על מנת למתן את השקית. 

כאשר יש בעיות נוספות, יש צורך בפעולות נוספות. את מרזב הדמעות למשל, ניתן למלא בחומרי מילוי וניתן גם למתוח את העור שמסביב במקרים שיש קמטים רבים ועודפי עור. במקרה כזה אין אפשרות להימנע מחתך שהוא חיצוני, כי יש צורך בהסרת עור. החתך הזה ממוקם בצורה מוסווית ככה שבסופו של דבר, הוא לא נראה לעין, גם אם מסתכלים ממש מקרוב. 

את הניתוח ניתן לעשות בהרדמה כללית אבל לרוב אין צורך בכל והרדמה מקומית מספיקה. 

למידע נוסף אודות ניתוח עפעפיים תחתונים, השאירו את הפרטים שלכם ונשמח לחזור אליכם בקרוב עם מענה על כל השאלות ולקביעת פגישת ייעוץ במרפאה שלי. 

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר