צרו איתי קשר

סוגי ניתוח אף

מתלבטים לגבי ניתוח אף ורוצים לשמוע עוד? ד”ר שיין, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסטתית, כאן כדי להסביר לכם כל מה שצריך לדעת על ניתוח אף. המשיכו לקרוא כדי ללמוד מה זה ניתוח אף, אילו סוגים של ניתוח קיימים כיום ומה המחיר של ניתוח כזה?

מה זה ניתוח אף?

ניתוח אף הוא ניתוח המשנה את צורת האף. המוטיבציה לניתוח אף עשויה להיות שינוי מראה האף, שיפור הנשימה או שניהם. ניתוח אף הוא הניתוח השכיח ביותר של כירורגיה פלסטית ואסטתית, והתחום אינו חדש כלל. ניתוחים לשחזור אף מבוצעים כבר מהעת העתיקה בהודו ובפרס, וניתוחים לשיפור האסתטיקה של האף מתוארים גם בימי הרנסנס.

כיום ישנה גם אופציה לניתוח אף ללא ניתוח, המכונה פיסול אף ועליו יפורט בהמשך, אך לרוב מדובר בהליך ניתוחי. החלק העליון של מבנה האף הוא עצם, והחלק התחתון הוא סחוס. ניתוח אף יכול לשנות את העצם, הסחוס, העור או שלושתם. יש לשוחח עם דר אופיר שיין כדי להבין האם ניתוח אף מתאים לכם ואיך הוא יכול לתרום לכם.

בעת תכנון ניתוח אף, המנתח ישקול את תווי הפנים שלכם, את העור באף ואת מה שאתם רוצים לשנות. אם אתם מועמדים מתאימים לניתוח, דר שיין יפתח תוכנית מותאמת אישית עבורכם.

מדוע אנשים בוחרים לעשות ניתוח אף?

שני המוקדים הכירורגיים קשורים קשר הדוק מכיוון שצורת האף ותפקודו שלובים זה בזה. אסימטריה גלויה מבחוץ מצביעה על מבנים שלא מיושרים מבפנים. אי סדרים כאלה עלולים לשבש ולעכב את זרימת האוויר החופשית, ולהפוך את הנשימה למשימה מאומצת יותר ממה שהיא אמורה להיות. במקרים רבים, תיקון הבעיה הפנימית מוביל גם לשינוי חיצוני מקביל, אסתטי.

ניתוח אף סוגים

ישנם שני סוגים של ניתוחי אף אותם מבצע דר שיין כבר שנים רבות במומחיות רבה:

  • ניתוח אף רפואי

בעיות נפוצות הנראות אצל מטופלים המבקשים לבצע ניתוח אף רפואי כוללות מעברי אף צרים מדי וקו סחוס עקום. מחיצת האף עשויה שלא להיות מיושרת כהלכה בגלל התפתחותה הטבעית, או שהיא נדחקה מהיישור בגלל טראומה.

בעיה תפקודית שכיחה נוספת כוללת אלרגיות, הורמונים או זיהומים בסינוסים הגורמים להגדלת קונכיות האף. מבנים אלה מחממים את האוויר בזמן שהוא נע דרך מעברי האף. קונכיות עשויות מעצם, כלי דם ורקמות אחרות ומגיעות בשלושה זוגות: עליונים, אמצעיים ותחתונים. אם הקונכיות התחתונות – שהן הנמוכות והגדולות ביותר – נפוחות, הן עלולות לעכב את זרימת האף בצד ימין ובצד שמאל של האף.

ניתוח להקטנת קונכיות האף יכול לפתור בעיה זו. ההליך כולל הסרת רקמות כדי לספק שטח פתוח יותר המאפשר לעבור לאוויר.

  • ניתוח אף אסתטי

מטופלים המעוניינים בניתוח אף קוסמטי מציינים לעתים קרובות אסימטריה כבעיה שהם רוצים לתקן. אף שמוט, נוטה או סוטה רחוק מדי שמאלה או ימינה יכול למשוך תשומת לב לא רצויה, במיוחד כשאר תכונות הפנים מיושרות באופן סימטרי.

ניתן לטפל בנושאים קוסמטיים אחרים באמצעות ניתוח אף, כמו נחיריים רחבים מדי, קצה מחודד באף או בליטה. גברים ונשים שפשוט מרגישים שהאף שלהם “גדול מדי” מגלים לעיתים קרובות שיש תכונה מסוימת שאינה בפרופורציות.

לעיתים קרובות, תיקון אזור מפתח יכול להניב תוצאות שגורמות לאף כולו להיראות מאוזן טוב יותר עם העיניים, הפה, המצח ושאר חלקי הפנים – כולל מרחק בין אלמנטים אלה, זוויותיהם ביחס זה לזה ועוד.

לאחרונה נוספה לתחום קטגוריה נוספת – פיסול האף. במקרים מסוימים ניתן לעצב את האף מחדש ללא ניתוח באמצעות חומרי מילוי עוריים. הליך זה לא מתאים לכל אחד, כיוון שהוא לרוב מגדיל את האף. 

ניתוח אף – סגור או פתוח?

ניתוח אף אסתטי מתחלק לשני סוגים:

  • פתוח: מחייב צלקת חיצונית נראית לעין. 
  • סגור: הצלקות נמצאות בתוך הנחיר ואינן נראות לעין. 

סוג הניתוח שיבוצע תלוי בצרכים של כל מטופל, ולכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה.

להלן תמונת לפני ואחרי של ניתוח אף שבוצע על ידי ד״ר שיין
לצפייה בעוד תמונות

לפני אחרי - ניתוח אף

ניתוח אף מחיר

המחירים של ניתוחי אף מגוונים ויכולים לנוע בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים. המחיר שייקבע בסופו של דבר תלוי במורכבות הניתוח ובאיכות המנתח. ד”ר שיין מבצע את כל סוגי ניתוחי ופיסולי האף המתוארים לעיל, ומעניק מחירים משתלמים תמורת המומחיות הרבה שלו בתחום.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר