צרו איתי קשר

ניתוח אף חוזר

לצערי אני רואה לא מעט ניתוחי אף כושלים. לעיתים ניתן לתקן את הליקויים על ידי פיסול אף בחומצה ולעיתים יהיה צורך בניתוח – זה מורכב יותר בצורה משמעותית מניתוח אף רגיל ודורש מיומנות ניתוחית רבה. לעיתים יהיה צורך בסחוס שנוטלים מהאוזן או מצלע.

מהו ניתוח אף חוזר?

ניתוח אף חוזר, הנקרא אף 'ניתוח אף שניוני' או 'ניתוח תיקון אף', הוא ניתוח שנעשה על מנת לתקן ניתוח אף קודם שבוצע באופן לוקה בחסר ולעיתים רשלני. ניתוח מסוג זה נועד לתקן בעיה אסתטית או בעיה רפואית. נכון להיום ההערכה היא שמכל מאה אנשים שעברו ניתוח אף, לפחות חמישה מהם יתעניינו לגבי ניתוח נוסף וחלקם אף יעבור ניתוח אף חוזר.

המורכבות של ניתוח אף חוזר

חשוב להבין שניתוח אף חוזר הוא ניתוח מורכב מאוד וזאת בשל השינויים שכבר נעשו למבנה האף והרגישות של אותו אזור, לכן חשוב לפנות למנתח מומחה בתחום שיבחן את המצב וימליץ האם כדאי לאותו מטופל לעבור ניתוח אף חוזר או ימליץ על דרך אחרת לתיקון הבעיה, בין אם על ידי פיסול אף בחומצה היאלורונית ובין אם באמצעים אחרים.

ישנם ניתוחי אף שנחשבים פחות מורכבים מאחרים, בהם כל שנדרש מהמנתח הוא לבצע פעולות של הרמת זווית או שיוף קל. לעומת זאת, יש ניתוחים מורכבים מאוד שמחייבים הוספת סחוס מהצלע או מהאוזן או הוספת עצם.

פעמים רבות מנתח נקרא לביצוע ניתוח במטופל ללא מחיצת אף משום שזו הוסרה כבר בניתוח הראשוני. יש מקרים בהם העור שעוטף את האף הושפע מהניתוח הראשוני ונעשה עבה יותר ולכן גם פחות גמיש, דבר איתו צריך להתמודד המנתח  – ואלו רק כמה מקרים מתוך רשימה ארוכה של בעיות איתן צריכים להתמודד מנתחים מומחים בניתוחי אף חוזרים. חשוב גם לדעת  שניתוחי אף חוזרים , בהשוואה לניתוחי אף ראשוניים סטנדרטים, אורכים מספר שעות (ניתוח אף רגיל לוקח כשעה), החלמה מניתוח אף זה איטית יותר ולא כל מנתח אף יכול לבצע אותו.

באותו נושא

מתי לפנות למנתח?

כאשר אינכם מרוצים מהתוצאה האסתטית של ניתוח האף הראשוני וכאשר מתעוררת בעיה רפואית בעקבות ניתוח שנעשה באופן לקוי. אם עברתם ניתוח אף והדימומים הנגלים לעין אינם מפסיקים, אתם חווים זיהום במקום, פגיעה עצבית ונפיחות של כל האזור, ישנו כנראה צורך לעבור ניתוח אף חוזר. תצטרכו לפנות אל מומחה בתחום ניתוחי אף חוזרים כמו גם פיסול אף, על מנת שיבחן את המצב ויאמר לכם כיצד הוא יוכל לעזור לכם. דבר זה תקף גם במקרים של קשיי נשימה בעקבות פגיעה במעברי האוויר בעת ניתוח האף וכן בעקבות נחירות כתוצאה מהניתוח.

ד"ר שיין, מומחה כירורגיה פלסטית ובעל ניסיון רב בניתוחי אף חוזרים ופיסול אף, ישמח לעמד לרשותכם. בהצלחה!

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר