צרו איתי קשר

ניתוח עפעפיים עליונים

העיניים שלנו הן מעין מפתח המוביל ישירות אל הלב. המראה שלהן משפיע ללא כל ספק על הדימוי הפנימי ודרכן ניתן לזהות כמעט את כל הרגשות. ככל שהשנים עוברות, אזור העיניים הוא האזור הראשון אשר מסגיר מעט את הגיל שלנו או אפילו את מה שעברנו במהלך החיים שלנו. 

איפה זה בא לידי ביטוי?

רפיון עורי בעפעפיים העליונים הולך ומחמיר עם השנים, בדרך כלל במצב שבו עודף העור מפריע להניח eye liner רמת ההפרעה האסתטית היא משמעותית ומכוונת לצורך בניתוח. שינויי צבע ובלט שומן בעפעף העליון גם מסגירים את גילנו ומפריעים למראה הצעיר והנינוח של העפעף העליון. פעמים רבות מדובר בבעיה שהיא לא רק אסתטית אלא בבעיה שהיא תפקודית. לעתים מדובר בצניחה של העפעפיים העליונים הגורמת להסתרה של שדה הראיה. 

לעתים אנחנו נעזרים במצח במטרה שנוכל לפתוח את העיניים שלנו. לעתים עלינו להניע את הראש לאחור על מנת שנוכל לראות בצורה שנוחה לנו. כל התהליכים הללו, מעבר לאסתטיקה שלהם, מעבר לכך שאנו חשים עייפות, מהווים גם סוג של אי נוחות תפקודית המשפיעה על חיי היום יום שלנו. את כל זה אפשר לפתור עם ניתוח עפעפיים עליונים.

קצת על התהליך

ניתוחי עפעפיים צברו תאוצה וחלה עליה מתמדת באחוזי הניתוחים שנעשים בשנה. למעשה, מבט בנתונים העולמיים מראה  כי מדובר בניתוח הפופולארי ביותר בעולם כולו בהיבט של ניתוחים אסתטיים (קודם לניתוח אף ולהגדלת חזה..). 

כאשר מדובר על ניתוח עפעפיים עליונים, המטרה היא לבצע פעולה כירורגית קטנה, קצרה ולא מסובכת שתתן מענה מצוין לבעיה. במקרה של עודף עור פשוט מסירים את העור העודף . במקרה שיש בלט שומן – מסירים או מפסלים את השומן הבולט 

מטופלים או מטופלות שחווים צניחה של הגבות, יזדקקו להרמה או קיבוע של הגבות. לעתים יש צורך בשילוב שבין פעולה כירורגית בעפעף העליון לעפעף התחתון.

בכל מקרה, לכל אחד ואחת מהמטופלים שמגיעים אלי על מנת לעבור ניתוח עפעפיים עליונים הפעולה תותאם אישית  על פי משאלותיך ועל פי מיטב ניסיוני המקצועי.

איזה סוג של הרדמה עושים בניתוח ותוך כמה זמן מחלימים?

ניתוח עפעפיים עליונים ניתן לעבור בהרדמה מקומית, או בהרדמה מלאה בתלות במצבו הרפואי של המטופל, ברצונותיו וכמובן ביכולתו לעמוד בניתוח שמבוצע בהרדמה מקומית. היות ובמהלך הניתוח העיניים עצומות בדרך כלל אין בעיה למטופלים לעבור את הניתוח הקצר הזה, שמשכו כ 30-40 דק', בהרדמה מקומית בלבד.

הצלקת ממוקמת בתוך כפל העפעף ולכן לא נראית לעין כשהעין פתוחה. מספר שבועות (בדרך כלל 3-5 שבועות) אחרי ניתוח הצלקת מטשטשת בצורה כזו שהיא לא תראה לעין גם כשהעין עצומה.

ההחלמה מהניתוח נמשכת בממוצע 7 ימים. תופעות הלוואי שלרוב מתרחשות כוללות שטפי דם ונפיחות באזור שסביב העיניים. בתקופת ההחלמה עושים שימוש בטיפות, עושים קומפרסים ובעיקר נחים. לאחר מכן מוציאים את התפרים ומתחיל תהליך ריפוי  שנמשך כחודש. במהלך ההחלמה ניתן לראות בצורה חופשית ולפעמים יש נשים שלמחרת הניתוח יוצאות מהבית כשהן עוטות על עצמן משקפי שמש שחורות (כן, כמו בהוליווד).

ניתוח עפעפיים עליונים שמבוצע בקפידה הוא אחד הניתוחים המתגמלים ביותר שאני מכיר בכירורגיה פלסטית, תוכלו להתרשם מתוצאות הניתוח בדף הלפני – אחרי שבאתר שלי.

לפרטים נוספים אודות ניתוח עפעפיים עליונים השאירו את הפרטים שלכם בעמוד צור קשר ונשמח לחזור אליכם. 

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר