ניתוח הקטנת חזה לגבר (גניקומסטיה)

ניתוח הקטנת חזה לגבר (גניקומסטיה) הוא ניתוח שכיח. למיעוט מהגברים בלוטת השד מתפתחת וגורמת למראה נשי יותר ומצב זה יכול להיות נורמאלי ופיזיולוגי בגיל הינקות והבגרות ורוב המקרים ייעלמו ספונטנית עד גיל 17-18. במיעוט מהמקרים (כ-30%) יישאר מראה שד נשי וב-10% מהמקרים גדילת השד תהיה חד צדדית.

האם לכל הגברים יש גניקומסטיה?

לכל הגברים קיימת גניקומסטיה (רקמת שד שאינה מתפקדת) במידה קלה או יותר. הגורמים הידועים ליצירת גניקומסטיה הם: השמנת יתר, מחלות, שינויים במאזן הורמוני המין, תסמונות גנטיות ושימוש קבוע בתרופות. ברוב המקרים הפתרון הוא ניתוח הקטנת חזה. מדובר על ניתוח של שעה וחצי בלבד עם החלמה קלה בת מספר ימים בודדים וחזרה מהירה לשגרה מלאה.

האם ניתוח הקטנת חזה לגבר כואב?

כמו אחרי כל פעולה כירורגית, גם אחרי ניתוח הקטנת חזה ייתכנו כאבים. רוב הגברים מרגישים מעט כאבים בחזה בימים הראשונים שלאחר הניתוח, ולאחר מכן אי נוחות קלה בלבד למשך שבוע או יותר. את הכאב ניתן להקל באמצעות משככי הכאבים המקובלים. בין תופעות הלוואי האפשריות ניתן לציין פגיעה בתחושה בפטמות וחוסר יכולת להניק.

האם יש הגבלות כתוצאה מניתוח הקטנת חזה ומתי אוכל לחזור לפעילות רגילה?

כבר ביום הניתוח תוכל לצאת מהמיטה. לפעילות רגילה תוכל לחזור כבר לאחר מספר ימים עד שבוע, ולפעילות גופנית מאומצת יותר לאחר כחודש. חוץ מהימנעות מספורט ופעילות מאומצת אין כל הגבלות אחרות כך שתוכל לחזור לשגרת חייך במהירות.

למה חשובה פגישת ייעוץ?

ברוב המקרים, הלקוחות שמגיעות אליי כבר יודעים שהם רוצים לעבור את הניתוח במשך זמן רב לפני שהן הגיעו למרפאה. אך כמה דברים עיכבו אותם: האם זה יכאב, כמה זמן הניתוח, איך יראה החזה שלי ועוד… ולכן הטיפ הראשון שלנו – תקבע פגישת ייעוץ. תוכל לקבל בפגישה תשובה לכל השאלות ומענה לכל החששות שלך. ודבר נוסף…הקטנת חזה היא חלום שלך. אנחנו פה רק כדי להגשים אותו.

כתבו לנו / דברו איתנו