צרו איתי קשר

מה עושים כשהשדיים עושים צניחה חופשית?

על פי נתוני האגודה האמריקאית למנתחים פלסטיים (AMERICAN SOCIETY OF PLASTIC SURGEONS), שיעור ניתוחי הרמת חזה גדל ב-70% מאז שנת 2000, פי 2 מניתוח הגדלת חזה. נפילת חזה יכולה לקרות בכל שלב בחיים, במיוחד אחרי הריונות, הנקה, כשמתבגרים ועוד. במקרים קיצוניים חזה נפול יכול להגיע גם עד הבטן, מצב לא נעים וגם לא כל כך יפה שיכול להיות מטופל בצורה טובה ומקצועית על ידי ניתוח הרמת חזה מסטופקסי Mastopexy)). נשאלת השאלה: האם כל אחת צריכה או יכולה? מהם הסיכונים? מה כולל הניתוח עצמו? וכמה זמן מחזיקות התוצאות מעמד?

מדוע השדיים נופלים?

כאמור, השדיים שלך יכולים להשתנות עם הזמן, במיוחד בעקבות מצבים שגורמים לאיבוד צורה צורתם או גמישות העור, כדוגמת:

  • הריון; הנקה; ולידה.
  • גנטיקה ותורשה.
  • הזדקנות.
  • שינויים תכופים במשקל.
  • כוח המשיכה.

מהי הרמת חזה ואיך זה יכול לעזור?

הרמת חזה היא הליך שמזיז את השדיים כלפי מעלה וממקם את הפטמה גבוה יותר על דופן החזה, באמצעות הסרת עודפי עור והידוק הרקמה שמסביב, כדי לעצב ולתמוך בקו המתאר החדש של השד. תהליך זה יכול גם לצמצם את התרחבות העטרה, במידה והיא מתרחבת עם הזמן.

איך ניתן לדעת האם את מתאימה?

בשלב הראשון, חשוב להתייעץ עם רופא/ה מומחה/ית בכירורגיה פלסטית, במטרה לבחון את מטרותיך, לעשות תיאום ציפיות, לבדוק את התאמתך הבריאותית ואת ההיסטוריה הרפואית שלך, וגם כדי להבין את משמעות הניתוח עבורך מבחינה פיזית ורגשית. במהלך הפגישה תוכלי להביא תמונות להשראה, וגם לצפות בתמונות ‘לפני-אחרי’ הליכים שהתבצעו אצלנו.

חשוב שתדעי כי ניתוח הרמת חזה אינו משנה באופן משמעותי את גודל השדיים ולכן, אם את רוצה שהם ייראו מלאים יותר או שאת מעוניינת בהקטנת חזה, אפשר לשלב גם ניתוח הגדלת או הקטנת חזה בהתאמה, בנוסף להרמת חזה.

מה כוללות ההכנות לניתוח?

במידה והוחלט לצאת לדרך, תקבלי הסבר מפורט, כולל כל השלבים, הסיכונים, ותופעות הלוואי האפשריות.

הרמת חזה – התהליך עצמו

התהליך מבוצע בדרך כלל כפרוצדורה אמבולטורית הכוללת הרדמה כללית או מקומית ואורכת 2-3 שעות, תלוי במורכבות הניתוח. במסגרת ההליך יוסרו עודפי עור ורקמת השד תמוקם במעלה החזה, עד ההגעה למיקום הרצוי. בסיום תתבצע חבישה מיוחדת של החזה, במטרה לאפשר תמיכה לשדיים בשלב ההתאוששות וההחלמה. מומלץ גם ללבוש חזייה ייחודית ואף להצטייד במשככי כאבים (באישור רופא/ה כמובן), שיסייעו לך במידה ואת חשה כאב או מרגישה אי נוחות קלה.

אופן ההתאוששות לאחר ניתוח הרמת חזה

ההתאוששות אורכת מספר שעות. בשלב ההחלמה, יש להימנע מהרמת משאות כבדים במשך 4-6 שבועות לאחר מועד הניתוח. בתקופה זו, רוב הסיכויים שתוכלי לישון רק על הגב, ולכן חשוב להצטייד בכריות ושמיכות שיאפשרו לך מקסימום נוחות, וימנעו ממך להתהפך במהלך הלילה.

חודש לאחר הניתוח יוסרו החבישות המכסות את התפרים ומראה השדיים יתחיל להשתפר. אחרי 3 חודשים לערך, תוכלי לראות את התוצאה הסופית של הניתוח ואז גם תוכלי לחזור לחזיות רגילות.

האם זה מסוכן?

הסיבוכים האפשריים לאחר ניתוח הרמת חזה הם נדירים ויכולים לכלול דימום, צלקות (שאמורות להיעלם עם הזמן), שינויים בתחושה באזור החזה (זמניים או לצמיתות), ולעיתים אף זיהום.

איך שומרים על התוצאות לאורך זמן?

טיפול מקצועי, איכותי ונכון, אמור לתת מענה ולאפשר חזה מורם ויפה במשך שנים רבות. יחד עם זאת, מצבים מסוימים וגורמים כמו שתיארתי קודם לכן, יכולים בהחלט להשפיע ולכן, במידה ואת מתכננת הריון או דיאטה מסוימת, עדיף שתחכי עם ניתוח הרמת חזה עד שתהיי מוכנה לגמרי ויציבה במשקל.

למידע נוסף אודות ניתוח הרמת חזה, לחצי כאן

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר